Sayt test rejimida ishlamoqda

Раҳимов Адҳам Барат ўғлининг 
фалсафа доктори (PhD) диссертaцияси ҳимояси ҳақида эълон

I. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): Бўлажак профессионал таълим ўқитувчиларининг хорижий тилларни билиш компетентлигини ривожлантириш методикасини такомиллаштириш (Инглиз тили ўқув фани мисолида)”, 13.00.05 – Касб-ҳунар таълими назарияси ва методикаси (педагогика фанлари).
Диссертaция мавзуси рўйхатга олинган рақам: B2021.3.PhD/Ped772.    
Илмий раҳбар: Химматалиев Дўстназар Омонович, педагогика фанлари доктори, профессор.
Диссертaция бажарилган муассаса номи: Жиззах политехника институти.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Педагогик инновaциялар, касб-ҳунар таълими бошқарув ҳамда педагог кадрларини қайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш институти,  DSс.03/30.12.2019.Ped 48.01.
Расмий оппонентлар: Тўрақулов Олим Холбўтаевич, педагогика фанлари доктори, профессор; Мирсалиева Мухаббат  Тухтасиновна, педагогика фанлари доктори, профессор. 
Етакчи ташкилот: Қарши давлат университети.
Диссертaция йўналиши: амалий ва назарий.
II. Тадқиқотнинг мақсади техника олий таълим муассасаларида бўлажак профессионал таьлим ўқитувчиларининг хорижий тилларни билиш компетентлигинини ривожлантириш методикасини такомиллаштиришдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
техника олий таълим муассасаларида бўлажак профессионал таълим ўқитувчиларининг хорижий тилларни билиш компетентлигини шакллантиришнинг услубий-дидактик таъминоти тизимли, фаолиятли, компетентли, лингвомаданий, шахсий-йўналтирилган, интегратив, лойиҳавий ёндашувлар асосида хорижий тил бўйича ўқув дастур мазмуни такомиллаштирилган;
бўлажак профессионал таълим ўқитувчиларини хорижий тилларни билиш компетентлигининг лингвистик, ижтимоий-лингвистик ва прагматик компонентларини ривожлантиришнинг методик модели мақсадли, методологик, мазмунли-фаолиятли, диагностик-натижавий блокларнинг узвийлиги ва узлуксизлигини таъминлаш ҳамда педагогика шарт-шароитларни аниқлаштириш асосида моделлаштирилган; 
бўлажак профессионал таълим ўқитувчиларининг хорижий тилларни билиш компетентлигининг ривожланганлигини баҳолашнинг мотивацион-мақсадли, лингвомаданий, коммуникатив-фаолиятли, ижтимоий-шахсий мезонлари ишлаб чиқилиб, касбий фаолиятга тайёргарликнинг самарадорлик кўрсаткичини аниқлаштириш натижасида оптималлаштирилган;
техника олий таълим муассасаларида бўлажак профессионал таълим ўқитувчиларига хорижий тилларни ўқитишнинг таълим лойиҳасини алгоритмлаш CDIO (Conceive, Design, Implement, Operate) орқали хорижий тилларни билиш компетентлигини ривожлантириш методикаси (CPL, Stiphen Krashen, Mishel Thomas) хорижий тилдан техник терминлар луғатининг мобил иловасини ишлаб чиқиш асосида такомиллаштирилган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Бўлажак профессионал таьлим ўқитувчиларининг хорижий тилларни билиш компетентлигини ривожлантириш методикасини такомиллаштириш юзасидан ишлаб чиқилган услубий ва амалий таклифлар асосида:
техника олий таълим муассасаларида бўлажак профессионал таълим ўқитувчиларининг хорижий тилларни билиш компетентлигини ривожлантиришнинг методик модели мақсадли, методологик, мазмунли-фаолиятли, диагностик-натижавий блокларнинг узвийлиги ва узлуксизлигини таъминлаш асосида моделлаштирилган методик моделдан Олий ва ўрта махсус таълим вазирлиги Жиззах политехника институтининг ОТ-Ф1-049 “Талабаларда ассертив хулқни шакллантиришнинг ижтимоий-психологик хусусиятлари” мавзусидаги (2017-2021 йй.) грант лойиҳасини бажаришда фойдаланилган (Жиззах политехника институтининг 2022 йил 31 мартдаги 02-645-сон маълумотномаси). Натижада мазкур модел талабаларнинг хорижий тилларни билиш компетентлигини ривожлантириш орқали касбий фаолиятга тайёргарлаш имконини берган;
техника олий таълим муассасаларида профессионал таълим йўналиши талабаларига хорижай тилларни ўқитишда замонавий методлар (эмоционал-семантик, CPL, Case Study, Stiphen Krashen, Mishel Thomas), шахсга йўналтирилган таълим технологиялардан фойдаланилган, ҳамда CDIO таълим лойиҳасини алгоритмлаш, умумкасбий (Назарий механика. Материаллар қаршилиги) ва ихтисослик фанлари (Ички ёнув двигателлари. Автотранспорт воситаларини диагностикалаш) билан фанлараро ўзаро боғлиқликда ўқитиш методикаси каби хулосалардан ОТ-Ф1-049 “Талабаларда ассертив хулқни шакллантиришнинг ижтимоий-психологик хусусиятлари” мавзусидаги (2017-2021 йй.) грант лойиҳасини бажаришда фойдаланилган (Жиззах политехника институтининг 31 мартдаги 02-645-сон маълумотномаси). Натижада талабаларнинг хорижий тилларни билиш комптетентлигини ривожлантиришга хизмат қилган;
бўлажак профессионал таълим ўқитувчиларини хорижий тилларни билиш компетентлигининг лингвистик, ижтимоий-лингвистик ва прагматик компонентларини ривожлантиришнинг методик модели мақсадли, методологик, мазмунли-фаолиятли, диагностик-натижавий блокларнинг узвийлиги ва узлуксизлигини таъминлаш ҳамда педагогика шарт-шароитларни аниқлаштириш асосида моделлаштирилган хулосалардан ОТ-Ф1-049 “Талабаларда ассертив хулқни шакллантиришнинг ижтимоий-психологик хусусиятлари” мавзусидаги (2017-2021 йй.) грант лойиҳасини бажаришда фойдаланилган (Жиззах политехника институтининг 2022 йил 18 январдаги 02-079-сон маълумотномаси). Натижада мобил илова бўлажак профессионал таьлим ўқитувчиларининг хорижий тилларни билиш компетентлигини ривожлантиришга хизмат қилган. 

 

Yangiliklarga obuna bo‘lish