Sayt test rejimida ishlamoqda

Ахмедова Лайло Бахтиёр қизининг
фалсафа доктори (PhD) диссертация ҳимояси ҳақида эълон

I. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): “Бўлажак бошланғич синф ўқитувчиларини дидактик-методик компетентлигини ривожлантириш”, 13.00.02 – Таълим ва тарбия назарияси ва методикаси (бошланғич таълим) (педагогика фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: В2022.1.PhD/Ped2946.
Илмий раҳбар: Абдуллаева Барно Сайфутдиновна, педагогика фанлари доктори, профессор.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Тошкент давлат педагогика университети.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Тошкент давлат педагогика университети, DSс.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Расмий оппонентлар: Матчанов Сапа, педагогика фанлари доктори, профессор; Исакулова Нилуфар, педагогика фанлари доктори, профессор.
Етакчи ташкилот: Фарғона давлат университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади бўлажак бошланғич синф ўқитувчиларининг дидактик-методик компетентлигини ривожлантириш бўйича тавсиялар ишлаб чиқишдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
бўлажак бошланғич синф ўқитувчиларининг дидактик-методик компетентлиги саводхонлик, ижодкорлик, санъаткорлик даражалари аутодидактик бошқарув ҳаракатлари билан монологик ва диалогик нутқини ўстириш асосида аниқланган;
бўлажак бошланғич синф ўқитувчиларининг дидактик-методик компетентлиги тузилмаси қадриятли-мотивацион, изланувчан-ахборотли, рефлексив, процессуал-фаолиятли, дидактик-технологик, когнитив-баҳолаш компонентларини интегратив яхлитлаш асосида ривожлантирилган;
бўлажак бошланғич синф ўқитувчиларининг дидактик-методик компетентлигини ривожлантириш модели мавжудлик, интенсив, ижодкорлик кўрсаткичлари давлат тилида касбий мулоқот юритиш компетенциясини ривожлантириш асосида такомиллаштирилган;
бўлажак бошланғич синф ўқитувчиларининг дидактик-методик компетентлиги адаптив ва репродуктив ўқитишга трансформациялаш кўникмалари адабий талаффуз малакасини коррекциялаш контексти асосида ривожлантирилган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Бўлажак бошланғич синф ўқитувчиларининг дидактик-методик компетентлигини ривожлан-тиришга оид олинган илмий натижалари асосида:
бўлажак бошланғич синф ўқитувчиларининг дидактик-методик компетентлигини ривожлантириши маълумотлилик, саводхонлик, ижодкорлик, санъаткорлик даражалари аутодидактик бошқарув ҳаракатлари орқали аниқлаштирилган таклиф ва хулосалардан ПЗ-2017927124-рақамли “Таълим муассасаларида ҳамкорлик асосида педагогик фаолиятни ривожлантириш” номли лойиҳа доирасида белгиланган вазифалар ижросини таъминлашда фойдаланилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университетининг 2021 йил 6 сентябрдаги 02-07-2188/04- сон маълумотномаси).  Натижада, бўлажак бошланғич синф ўқитувчиларининг дидактик-методик компетенцияларини мустақил таълим компонентлари орқали ривожлантиришга эришилган;
қадриятли-мотивацион, изланувчан-ахборотли, рефлексив, процессуал-фаолиятли, дидактик-технологик, когнитив-баҳолаш компонентларини интегратив таъминлаш асосида ривожлантирилган бўлажак бошланғич синф ўқитувчиларининг дидактик-методик компетентлиги тузилмасига оид таклиф ва хулосалардан А-1-23-рақамли “Бошланғич синф ўқитувчилари учун мультимедиали дарс ишланмалари мажмуасини яратиш” номли лойиҳа доирасида белгиланган вазифлар ижросини таъминлашда амалда фойдаланилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университетининг 2021 йил 6  сентябрдаги 02-07-2188/04-сон маълумотномаси). Натижада, бўлажак бошланғич синф ўқитувчисини дидактик-методик компетентлиги тузилмасини такомиллаштириш имконияти оширилган;
мавжудлик, интенсив, ижодкорлик кўрсаткичлари орқали такомиллаштирилган бўлажак бошланғич синф ўқитувчиларининг дидактик-методик компетентлигини ривожлантириш моделига оид таклиф ва хулосалардан А-1-23-рақамли “Бошланғич синф ўқитувчилари учун мультимедиали дарс ишланмалари мажмуасини яратиш” номли лойиҳа доирасида белгиланган вазифалар ижросини таъминлашда амалда фойдаланилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университетининг 2021 йил 6 сентябрдаги 02-07-2188/04-сон маълумотномаси). Натижада, бўлажак бошланғич синф ўқитувчисининг дидактик-методик компетентлигини ривожлантириш моделини такомиллаштириш имконияти кенгайтирилган;
адаптив ва репродуктив ўқитишга трансформация парадигмаси ўзгаришлари контекстида ривожлантирилган бўлажак бошланғич синф ўқитувчиларининг дидактик-методик компетентлигига оид таклиф ва хулосалардан ПЗ-2017927124-рақамли “Таълим муассасаларида ҳамкорлик асосида педагогик фаолиятни ривожлантириш” номли лойиҳа доирасида белгиланган вазифалар ижросини таъминлашда фойдаланилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университетининг 2021 йил 6сентябрдаги 02-07-2188/04-сон маълумотномаси). Натижада, бўлажак бошланғич синф ўқитувчиси дидактик-методик компетентлигини ривожлантиришнинг модулли босқичларини аниқлаштиришга эришилган.

 

Yangiliklarga obuna bo‘lish