Sayt test rejimida ishlamoqda

Мўминова Наргиза Сабитджановнанинг
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон

I. Умумий маълумотлар.
Дисcертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи номи): “Малака ошириш жараёнида мактабгача таълим ташкилоти тарбиячи-педагогларининг медиакомпетентлигини ривожлантириш”, 13.00.08 – Мактабгача таълим ва тарбия назарияси ва методикаси ихтисослиги бўйича (педагогика фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: B2021.3.PhD/Ped1725.
Илмий раҳбар: Абдуназарова Наргиза Фатхуллаевна, педагогика фанлари  номзоди доцент. 
Диссертация бажарилган муассаса номи: Мактабгача таълим ташкилотлари директор ва мутахассисларини қайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш институти.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса номи, ИК рақами: Мактабгача таълим ташкилотларии директор ва мутахассисларини қайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш институти ҳузуридаги, PhD.12/30.12.2019.Ped.80.01. 
Расмий оппонентлар: Мажидова Раъно Уришевна, педагогика фанлари доктори (DSc), доцент; Назирова Гўзал Маликовна, педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD), доцент. 
Етакчи ташкилот: Самарқанд давлат  университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади малака ошириш жараёнида мактабгача таълим ташкилоти тарбиячи-педагогларининг медиакомпетентлигини ривожлантириш методикасини такомиллаштиришдан иборат 
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги: 
малака ошириш жараёнида мактабгача таълим ташкилоти тарбиячи-педагоглари медиакомпетентлигини ривожлантиришнинг методик имкониятлари таълим жараёнига медиа тушунчаларни киритиш, ўз-ўзини касбий ривожлантириш компетенцияларнинг намоён бўлишини босқичма-босқич динамик ўзгарувчанлигининг тизим компонентлари билан бевосита интеграциясини таъминлаш асосида аниқлаштирилган;
мактабгача таълим ташкилоти тарбиячи-педагогларининг медиакомпетентлиги ривожлантириш моделининг ташкилий-дидактик компоненти тизимли, фаолиятга доир, акмеологик мотивация ўз-ўзини йўналтириш  билан  медиа-ижодкорлигини тизимли бойитиб боришга доир материалларнинг амалий аҳамиятлилик даражасини ҳисобга олиш асосида такомиллаштирилган;
мактабгача таълим ташкилоти тарбиячи-педагоглари медиакомпетент-лигини ривожлантиришнинг методик усуллари мустақил малака оширишнинг вариатив ва аралаш таълимга асосланган адаптив шаклини кооперация ва коллаборацияли ўқитиш технологиялари билан интеграцияси таъсир даражасини медиа таълим билан мувофиқлашув имконияти узвийлигини кенгайтириш орқали такомиллаштирилган;
малака ошириш жараёнида мактабгача таълим ташкилоти тарбиячи-педагоглари медиакомпетентлигини ривожлантиришнинг эвристик фаолиятга асосланган интегратив-модулли андрагогик таълимнинг тактик ва стратегик технологияларини мақсадли лойиҳалашга йўналтирилган диагностик, прогностик ва ташкилий фаолиятнинг ўзаро уйғунлигини ўз касбига нисбатан мотивларини барқарорлаштириш имкониятларини кенгайтириш  асосида такомиллаштирилган. 
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Мактабгача таълим ташкилоти тарбиячиларининг медиакомпетентлигини ривожлантириш бўйича ишлаб чиқилган назарий ва амалий таклифлар асосида:
малака ошириш жараёнида мактабгача таълим ташкилоти тарбиячи-педагоглари медиакомпетентлигини ривожлантиришнинг методик имкониятларини аниқлаш, медиакомпетентлигини ривожлантиришнинг методик имкониятлари таълим жараёнига медиа тушунчаларни жорий этиш ва медиатехнологиялардан фойдаланишга оид таклиф ва тавсиялар асосида малака ошириш ва қайта тайёрлаш курси тингловчилари учун  “Тарбиячининг касбий компетенцияси  ва креативлиги” номли ўқув модули мактабгача таълим ташкилоти директор ва мутахасисларини малакасини ошириш ўқув курслари намунавий ўқув режасига киритилган ҳамда амалиётга жорий қилинган (Мактабгача таълим вазирлигининг 2020 йил 9 декабрдаги 02-02/2-1548-сон маълумотномаси). Натижада, мактабгача таълим ташкилотлари тарбиячиларининг медиакомпетентлигини ривожлантириш самарадорлигини оширишга эришилган;
мактабгача таълим ташкилоти тарбиячи-педагогларининг медиакомпетентлигини ривожлантиришнинг ташкилий-дидактик моделини такомиллаштириш, тарбиячи-педагоглар медиакомпетентлигини ривожлантириш методикасини креатив, ривожлантирувчи, модулли, адаптив технологияларни малака оширишнинг вариатив шаклларини тизимли қўллаш, вебинар ва маҳорат дарсларини ҳамкорликда ташкил этишнинг жамоавий ижодий иш билан уйғунлигини таъминлаш асосида такомиллаштиришга доир таклифлардан Вазирлар Маҳкамасининг 391-сонли қарори 1-иловаси билан тасдиқланган “Умумий типдаги давлат ва нодавлат мактабгача таълим ташкилотлари тўғрисида”ги Низом лойиҳасини тайёрлашда фойдаланилган (Мактабгача таълим вазирлигининг 2020 йил 9 декабрдаги 02-02/2-1548-сон маълумотномаси). Натижада, мактабгача таълим ташкилотлари тарбиячилари учун ташкил этиладиган семинар-тренинглар сифати ва  самарадорлигини оширишга хизмат қилган;
малака ошириш жараёнида мактабгача таълим ташкилоти тарбиячи-педагогларининг медиакомпетентлигини очиқ таълим медиа-маконида касбий маҳоратни ошириш тактикасини самарали қўллаш, мустақил таълим олиш усуллари доирасини кенгайтириш, инновацион фаолиятда юзага келадиган объектив ва субъектив тўсиқларни бартараф этиш орқали ривожлантиришга доир илмий-методик тавсиялардан мактабгача таълим ташкилоти раҳбарининг малака ошириш курси ўқув дастурлари мазмунини такомиллаштиришда фойдаланилган (Мактабгача таълим вазирлигининг 2020 йил 9 декабрдаги 02-02/2-1548-сон маълумотномаси). Натижада, мактабгача таълим ташкилотлари тарбиячиларининг ўқув-услубий ва ижтимоий педагогик фаолияти самарадорлигини оширишга хизмат қилган.

 

Yangiliklarga obuna bo‘lish