Sayt test rejimida ishlamoqda

Уразметова Шоира Азатбаевнанинг
фалсафа доктори (PhD) диссертация ҳимояси ҳақида

I. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): «Рақамли ресурсларни моделлаштириш асосида талабаларнинг ахборот компетентлигини ривожлантириш», 13.00.06 - Электрон таълим назарияси ва методикаси. 
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: В2021.4.PhD/Ped2934.
Илмий раҳбар: Абдуллаева Барно Сайфутдиновна, педагогика фанлари доктори, профессор.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Тошкент давлат педагогика университети.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Тошкент давлат педагогика университети, DSс.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Расмий оппонентлар: Карлыбаева Гулжахан Ермекбаевна, педагогика фанлари доктори, доцент; Мўминов Баҳодир Балтаевич, техника фанлар доктори, профессор.
Етакчи ташкилот: Жиззах давлат педагогика институти.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади рақамли ресурсларни моделлаштириш асосида талабаларнинг ахборот компетентлигини ривожлантириш бўйича тавсиялар ишлаб чиқишдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
талабаларнинг ахборот компетентлиги касбий ва педагогик фаолиятда самарали қарорлар қабул қилиш, рақамли технологияларини ўзлаштириш даражаси ҳамда математик, график, формулали ва алгоритмик жараёнларни диагностик моделлаштириш асосида такомиллаштирилган; 
талабаларда ахборот компетентлик даражаси мотивацион-коммуникатив техник, ташкилий-гностик фаолиятли, креатив-рефлексив психологик компонентларини ўзини ўзи баҳолашнинг педагогик имкониятларини диагностик лойиҳалаштириш асосида  такомиллаштирилган;
талабаларнинг ахборот компетентлигини ривожлантириш модели вариатив, статистик, репродуктив, продуктив қисман изланувчан, изланувчан-креатив психологик омилларнинг шаклланиш хусусиятларини аниқлаш асосида такомиллаштирилган;
ахборот компетентликни ривожлантириш методикаси “Blended learning”, “Flipped classroom”, Flesh технологиялари, лойиҳа, кейс-стади ва эвристик ривожлантирувчи ёндашувларга империк-дедуктив синхрон мослаштириш  асосида такомиллаштирилган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Рақамли ресурсларни моделлаштириш асосида талабаларнинг ахборот компетентлигини ривожлантириш бўйича олинган илмий натижалар асосида:
талабаларнинг ахборот компетентлиги касбий ва педагогик фаолиятда самарали қарорлар қабул қилиш, рақамли технологияларини ўзлаштириш даражаси ҳамда математик, график, формулали ва алгоритмик жараёнларни диагностик моделлаштириш асосида такомиллаштиришга оид таклифлар асосида “Дискрет математика” номли ўқув қўлланма ишлаб чиқилган (Ўзбекистон Республикаси Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2020 йил 6 октябрдаги 522-сон буйруғи асосида берилган 522-095-рақамли гувоҳнома). Натижада, талабаларнинг ахборот компетентлигини модел ва моделлаштириш асосида ривожлантириш омилларини аниқлаш имкони оширилган; 
талабаларда ахборот компетентлик даражаси мотивацион-коммуникатив техник, ташкилий-гностик фаолиятли, креатив-рефлексив психологик компонентларини ўзини ўзи баҳолашнинг педагогик имкониятларини диагностик лойиҳалаштириш асосида  такомиллаштиришга  оид таклифлар ПЗ-2017927124 рақамли «Таълим муассасаларида ҳамкорлик асосида педагогик фаолиятни ривожлантириш» мавзусидаги амалий лойиҳа доирасида белгиланган вазифалар ижросини таъминлашда фойдаланилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети илмий–техник кенгашининг 2021 йил 27 мартдаги маълумотномаси). Натижада, рақамли ресурсларни моделлаштириш асосида талабаларнинг ахборот компетентлигини ривожлантириш модели ишлаб чиқилган; 
талабаларнинг ахборот компетентлигини ривожлантириш модели вариатив, статистик, репродуктив, продуктив қисман изланувчан, изланувчан-креатив психологик омилларнинг шаклланиш хусусиятларини аниқлаш асосида такомиллаштиришга оид таклифлар асосида “Дискрет математика” номли ўқув қўлланма ишлаб чиқилган (Ўзбекистон Республикаси Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2020 йил 6 октябрдаги 522-сон буйруғи асосида берилган 522-095-рақамли гувоҳнома). Натижада, рақамли ресурсларни моделлаштиришнинг педагогик аспектларини аниқлаштириш даражаси ошган ва фанни дидактик таъминоти такомиллашган;
ахборот компетентликни ривожлантириш методикаси “Blended learning”, “Flipped classroom”, Flesh технологиялари, лойиҳа, кейс-стади  ва эвристик ривожлантирувчи ёндашувларга империк-дедуктив синхрон мослаштириш  асосида такомиллаштиришга оид таклифлар асосида “Дискрет математика” номли ўқув қўлланма ишлаб чиқилган (Ўзбекистон Республикаси Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2020 йил 6 октябрдаги 522-сон буйруғи асосида берилган 522-095-рақамли гувоҳнома). Натижада, талабаларнинг ахборот компетентлигини такомиллаштириш самарадорлиги ортган.

 

Yangiliklarga obuna bo‘lish