Sayt test rejimida ishlamoqda

Эшимов Рахмон Рустамовичнинг 
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон

I. Умумий маълумотлар. 
Диссертация мавзуси, ихтиссослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): “Махсус мактаб интернатлар таълимига оид компьютер имитацион моделлар яратиш ва жорий этиш технологиялари (6-7 синф физика дарслиги мисолида)” мавзусидаги 13.00.06 – Электрон таълими назарияси ва методикаси (педагогика фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: В2019.3.PhD/Ped331.
Илмий тадқиқот иши бажарилган муассаса номи: Т.Н.Қори Ниёзий номидаги Ўзбекистон педагогика фанлари илмий тадқиқот институти.
Илмий раҳбар: Лутфиллаев Махмуд Хасанович, педагогика фанлари доктори, профессор.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Тошкент вилояти Чирчиқ давлат педагогика институти,  DSc.03/30.04.2021.Ped.82. 
Расмий оппонентлар: Туракулов Олим Холбутаевич, педагогика фанлари доктори, профессор; Рахматуллаев Марат Алимович, техника фанлари доктори, профессор.
Етакчи ташкилот: Қарши давлат университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади 6-7 синф физика дарслиги асосида компьютер имитацион моделлар яратиш ва имконияти чекланган ўқувчилар ўқув жарёнига жорий этиш технологияларини ишлаб чиқишдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
махсус мактаб интернатларининг ўқув жараёни учун дидактик ўқув воситаларини лойиҳалаш босқичлари (ўрганиш, ҳамкорлик, мустақил, ижодий) талабларини ва компьютер имитацион моделлари (инкорпорация, мосланувчанлик, уйғунлик, яратувчанлик, табиийликка асосланиш) интеграциясини таъминлаш асосида такомиллаштирилган;
махсус мактаб интернатларининг 6–7-синф физика ўқув предметига оид дидактик дастурий воситалар (мультимедиа, овоз доир, видео, компьютер имитацион моделлар, виртуал стендлар)дан фойдаланиш ҳамда машғулотларни кўргазмали имкониятларининг мазмунини очиб бериш асосида такомиллаштирилган;
имконияти чекланган (уйда якка тартибда таълим олувчи) ўқувчиларнинг физика ўқув предметидан креатив фикрлашини ривожлантиришга йўналтирилган машғулотларнинг (муаммоли, эвристик) ўқув методик таъминоти компьютер имитацион моделлар имкониятини очиб бериш асосида такомиллаштирилган;
физика ўқув предметидан мустақил ишлашни ташкил этишга қаратилган интерфаол методлар, компьютер имитацион моделлари ва диагностик дастурий воситалари асосида махсус мактаб интернат ўқувчиларининг компетенцияларини такомиллаштиришга оид илмий-методик таъминоти такомиллаштирилган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Махсус мактаб интернатлар таълимига оид компьютер имитацион моделлар яратиш ва жорий этишнинг технологияларига доир тадқиқот натижалари асосида:
махсус мактаб интернатларининг ўқув жараёни учун дидактик ўқув воситаларини лойиҳалаш босқичларини, талабларини  ва компьютер имитацион моделларини тизимлаштириш асосида такомиллаштириш ҳамда махсус мактаб интернатларининг 6–7-синф физика ўқув предметига оид дидактик дастурий воситалар (мультимедиа, овоз доир, видео, компьютер имитацион моделлар, виртуал стендлар)дан фойдаланиш ҳамда машғулотларни кўргазмали имкониятларининг мазмунини ёритиш асосида такомиллаштиришга оид таклифлардан И-2016-4-15 «Кутубхона ресурсларидан мобил алоқа асосида тармоқдан фойдаланишнинг дастурий таъминотини яратиш ва татбиқ этиш (Олий таълим муассасалари мисолида)» мавзусидаги амалий тадқиқот лойиҳасини бажаришда фойдаланилган (Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2019 йил 2 ноябрдаги 89-03-4232-сон маълумотномаси). Натижада имконияти чекланган ёшларнинг физика ўқув предметини ўзлаштириш самарадорлигини ошишига эришилган;
имконияти чекланган ўқувчиларнинг физика ўқув предметидан креатив фикрлашини ривожлантиришга йўналтирилган машғулотларнинг ўқув методик таъминотига компьютер имитацион моделлари имкониятини очиб бериш асосида такомиллаштиришга оид таклифлардан И-ОТ-2017-4-2-рақамли «Методик тизимда компьютер имитацион моделлари асосидаги виртуал ресурсларни яратиш ва имконияти чекланган ёшлар таълимида жорий этиш» мавзусидаги инновацион тадқиқот лойиҳасини бажаришда фойдаланилган (Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2019 йил 2 ноябрдаги 89-03-4232-сон маълумотномаси). Ушбу лойиҳа доирасида ишлаб чиқилган компьютер имитацион моделлар 6–7-синф имконияти чекланган ўқувчиларнинг физика ўқув предметидан креатив фикрлашини ривожлантиришга хизмат қилган;
физика ўқув предметидан мустақил ишлашини ташкил этишга қаратилган интерфаол методлар,  компьютер имитацион моделлари ва диагностик дастурий воситалари асосида махсус мактаб интернат ўқувчиларининг компетенцияларини такомиллаштиришга оид илмий-методик тавсиялардан ўқув жараёнида фойдаланилган (Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2019 йил 2 ноябрдаги 89-03-4232-сон маълумотномаси). Натижада ўқувчиларнинг физика ўқув предметидан мустақил ўқув фаолиятини такомиллаштиришга хизмат қилган.

 

Yangiliklarga obuna bo‘lish