Sayt test rejimida ishlamoqda

Siddiqov Ilyosjon Baxromovichning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i nomi): «Yoshlar intellektual madaniyatini rivojlantirishning ijtimoiy-falsafiy jihatlari », 09.00.04 –Ijtimoiy falsafa.
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2017.3.PhD/Fa1.108
Ilmiy rahbar: Yuldashev Maxamadilxom Mamayunisovich, falsafa fanlari doktori.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Farg‘ona davlat  universiteti
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: O‘zbekiston Milliy universiteti, DSC 30.12.2019.F.01.05 
Rasmiy opponentlar: Norqulov Do‘stmurod Toshpo‘latovich, falsafa fanlari doktori, professor; Saydalieva Nigora Zayniddinovna, falsafa fanlari nomzodi, dotsent.
Etakchi tashkilot:Andijon davlat universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi: yoshlar intellektual madaniyatining ijtimoiy-falsafiy mohiyati va uni rivojlantirish jarayonini asoslashdan iborat. 
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
intellektual salohiyat va faollikning yoshlarda shakllanishi, rivojlanishining jamiyat intellektual hayotidagi “miqdor” va “sifat” o‘zgarishlari dinamikasi (ilm-fan qadriyatlarining yaratilish ko‘lami, gnoseologik-pedagogik faoliyat bilan bog‘liq dogmalardan xolos bo‘lish,  yangi tarixiy davr kontekstida ma’rifiy innovatsiyalarning o‘rni)  bilan aloqadorligi  ilmiy asoslangan; 
oiladagi ijodiy muhit, innovatsion ta’lim, kitobxonlikning yoshlar intellektual madaniyatini shakllantirishdagi akmeologik-gumanistik roli  (ijodiy faoliyatda ma’naviylik bilan ratsionallik uyg‘unligini ta’minlash)  ochib berilgan;
jamiyatda intellektual muhit qaror topishining tarixiy va zamonaviy determinantlari (intellektual makonda bilimlar generatsiyasiga ma’naviy, ma’rifiy, madaniy, mafkuraviy sohadagi o‘zgarishlarning ta’siri) yoshlar intellektual madaniyatini yuksaltirishning ob’ektiv omillari ekanligi ilmiy asoslangan;
gnoseologik faoliyatning aksiologik asoslari yoshlar intellektual madaniyati tizimining muhim komponenti bo‘lgan ilmiy-ijodiy mas’uliyatning (pragmatik tafakkur etikasi)   epistemologik mezoni ekanligi ochib berilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi.
intellektual salohiyat va faollikning yoshlarda shakllanishi, rivojlanishining jamiyat intellektual hayotidagi “miqdor” va “sifat” o‘zgarishlari dinamikasi (ilm-fan qadriyatlarining yaratilish ko‘lami, gnoseologik-pedagogik faoliyat bilan bog‘liq dogmalardan xolos bo‘lish,  yangi tarixiy davr kontekstida ma’rifiy innovatsiyalarning o‘rni)  bilan aloqadorligiga  oid xulosalardan 2018 yil 16-22 fevral` kunlari “Yosh kitobxon” tanlovining Respublika bosqichini o‘tkazishda foydalanilgan (O‘zbekiston Yoshlar ittifoqi Markaziy kengashining 2019 yil 16 sentyabrdagi 04-13/4232-son ma’lumotnomasi). Tadqiqot natijalarining amaliyotga joriy etilishi yoshlarning intellektual madaniyatga nisbatan ijobiy munosabatining shakllanishi, yoshlar o‘rtasida intellektual faollikning yanada ortib borishiga xizmat qilgan;
oiladagi ijodiy muhit, innovatsion ta’lim, kitobxonlikning yoshlar intellektual madaniyatini shakllantirishdagi akmeologik-gumanistik roli  (ijodiy faoliyatda ma’naviylik bilan ratsionallik uyg‘unligini ta’minlash)ga doir ilmiy-nazariy xulosalardan O‘zbekiston Respublikasi Qonunchilik palatasining Yoshlar masalalari bo‘yicha komissiyasi tomonidan Voyaga etmaganlar o‘rtasida nazoratsizlik va huquqbuzarliklar profilaktikasini ta’minlash, ota-onalarning farzandlari oldidagi majburiyatlarini yanada oshirish, voyaga etmaganlarning ta’lim olishga bo‘lgan huquqlari himoyasini kuchaytirish maqsadida ishlab chiqilgan “Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risida”gi Kodeksning 47-moddasiga o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritishda foydalanilgan (O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Qonunchilik palatasi Yoshlar masalalari bo‘yicha komissiyasining 2019 yil 20 iyundagi 20-01/19 son ma’lumotnomasi). Natijada O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Qonunchilik palatasi Yoshlar masalalari bo‘yicha komissiyasi tomonidan ilgari surilayotgan yoshlarning ta’lim olish bilan bog‘liq muammolariga doir qonunchilikni takomillashtirishga xizmat qilgan;
jamiyatda intellektual muhit qaror topishining tarixiy va zamonaviy determinantlari (intellektual makonda bilimlar generatsiyasiga ma’naviy, ma’rifiy, madaniy, mafkuraviy sohadagi o‘zgarishlarning ta’siri) yoshlar intellektual madaniyatini yuksaltirishning ob’ektiv omillari ekanligiga doir takliflardan O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi Fan va Texnologiyalar agentligi tomonidan taqdim etilgan A-1-099 raqamli 2015-2017 yildagi “O‘zbekistonning barqaror strategik taraqqiyotida fuqarolik jamiyatini yanada rivojlantirish va ma’naviy-axloqiy xavfsizlikni ta’minlash konsepsiyalarining ahamiyati” mavzusidagi loyiha doirasida chop etilgan “Barkamol insonni tarbiyalash – davr talabi” nomli o‘quv-uslubiy ko‘rsatmaning  “Shaxs intellektual madaniyati va uni rivojlantirish masalalari” nomli 4-bobini tayyorlash va nashr etishda foydalanilgan (2019 yil 25 oktyabrdagi O‘zbekiston Respublikasi Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 89-03-4155-son ma’lumotnomasi). Takliflarning amaliyotga joriy etilishi yoshlarda intellektual madaniyatni rivojlantirishning tarixiy va zamonaviy yo‘nalishlarini aniqlashga xizmat qilgan;
gnoseologik faoliyatning aksiologik asoslari yoshlar intellektual madaniyati tizimining muhim komponenti bo‘lgan ilmiy-ijodiy mas’uliyatning (pragmatik tafakkur etikasi)   epistemologik mezoni ekanligiga oid xulosalardan O‘zbekiston Respublikasining 2016  yil 14 sentyabrdagi O‘RQ-406-son “Yoshlarga oid davlat siyosati to‘g‘risida”gi Qonunining “Iqtidorli va iste’dodli yoshlarni davlat tomonidan qo‘llab-quvvatlash” deb nomlangan 25-moddasini ishlab chiqishda foydalanilgan (O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Qonunchilik palatasi Demokratik institutlar, nodavlat tashkilotlar va fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organlari qo‘mitasining 2019 yil 25 iyundagi 05/1-09-238-sonli ma’lumotnomasi). Ilgari surilgan nazariy xulosalar, amaliy taklif va metodologik tavsiyalar yoshlarning intellektual va ijodiy qobiliyatlarini ro‘yobga chiqarish borasidagi mavjud shart-sharoitlarni takomillashtirishga xizmat qilgan.

 

Yangiliklarga obuna bo‘lish