Sayt test rejimida ishlamoqda

Muradkasimova Kamola Shuxratovnaning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i nomi): «Ingliz tilini o‘qitishda talabalar ko‘nikma va malakalarini baholash xususiyatlari», 13.00.02–Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi (ingliz tili) (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2019.1.PhD/Ped318.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: O‘zbekiston davlat jahon tillari universiteti.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: O‘zbekiston davlat jahon tillari universiteti, DSc.27.06.2017.Ped.27.01.
Ilmiy rahbar: Bakieva Gulandom Xisamovna, filologiya fanlari doktori, professor.
Rasmiy opponentlar: Tuxtasinov Ilxom Madaminovich, pedagogika fanlari doktori, dotsent; Babaniyazova Nargiza Polatovna, pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD).
Etakchi tashkilot:  Jahon iqtisodiyoti va diplomatiya universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi: ingliz tilini o‘qitishda talabalar ko‘nikma va malakalarini baholash xususiyatlarini aniqlashtirishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
xalqaro standart mezonlari (bilimga ega bo‘lmaslik, yuzaki bilim, funksional bilim, konseptual mahorat, keng qamrovli mahorat) va o‘quv maqsadlari kognitiv toifalari integratsiyasi asosida pedagoglarning baholash kompetensiyasi darajalari takomillashtirilgan;
pedagoglarning baholash jarayonidagi konseptual mahoratini belgilovchi  kompetensiya darajalarida metodologik, pedagogik hamda psixologik asoslarning amaliy bochqichlari  aniqlangan;
talabalarning lingvistik kompetensiyasini baholashda reyting tizimida dinamik (ballar taqsimoti) va baho tizimida statik (uzviylik va izchillik) xatolari  aniqlangan;
umumkasbiy fanlar (til ko‘nikmalari integratsiyasi, o‘qish va yozish amaliyoti, til aspektlari amaliyoti) bo‘yicha talabalarning ko‘nikma va malakalarini mustaqil ta’limda baholash mezoni differensial yondashuv asosida ishlab chiqilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi.
Ingliz tilini o‘qitishda talabalar ko‘nikma va malakalarini baholash xususiyatlari bo‘yicha olingan ilmiy natijalar asosida:
xalqaro standart mezonlari (bilimga ega bo‘lmaslik, yuzaki bilim, funksional bilim, konseptual mahorat, keng qamrovli mahorat) va o‘quv maqsadlari kognitiv toifalarining integratsiyasi asosida  takomillashgan pedagoglarning baholash kompetensiyasi darajalaridan «Inglizcha-ruscha-o‘zbekcha assesment terminlarining izohli lug‘ati»ni ishlab chiqishda foydalanilgan (Inglizcha-ruscha-o‘zbekcha assesment terminlarining izohli lug‘ati. – T.: Bayoz, 2019.,72b.). Natijada mazkur lug‘at sohaga oid manba sifatida xizmat qilgan;
pedagoglarning baholash jarayonidagi konseptual mahoratini belgilovchi  kompetensiya darajalarida aniqlangan metodologik, pedagogik hamda psixologik asoslarning amaliy bochqichlaridan OT–F8–062 raqamli «Til taraqqiyotining derivatsion qonuniyatlari» mavzusidagi fundamental loyiha doirasida foydalanilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 89-03-1510-son ma’lumotnomasi). Natijada pedagoglar baholash kompetensiyasini takomillashtirishga erishilgan;
talabalarning lingvistik kompetensiyasini baholashda aniqlangan reyting tizimida dinamik  va baho tizimida statik xatolaridan   Chet tillarni o‘qitishning innovatsion metodikalarini rivojlantirish respublika ilmiy-amaliy markazining 6.3 «O‘quv jarayonini rejalashtirish, baholash metodlari va fidbek mexanizmlari» modulini ishlab chiqishda tatbiq etilgan (Chet tillarni o‘qitishning innovatsion metodikalarini rivojlantirish respublika ilmiy-amaliy markazining 2018 yil 27 dekabrdagi 10-05/207-son ma’lumotnomasi). Natijada mashqlar tizimi, terminlar va testlar banki yaratilgan;
umumkasbiy fanlar  bo‘yicha talabalarning ko‘nikma va malakalarini mustaqil ta’limda baholashning differensial yondashuv asosida ishlab chiqilgan mezonidan «Language skill Writing 4» o‘quv qo‘llanmasini yaratishda foydalanilgan (O‘zbekiston Respublikasi Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2017 yil 24 avgustdagi 603-son guvohnomasi). Natijada talabalarning ingliz tilida ilmiy ish yozish materiallarini tanlashda baholash mezonlari ishlab chiqilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish