Sayt test rejimida ishlamoqda

Sharifxodjaev Usman Ulfatovichning

doktorlik dissertatsiya himoyasi haqida e’lon

 

    I. Umumiy ma’lumotlar.

Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri: «O‘zbekiston Respublikasi ommaviy axborot vositalari brend boshqaruvi uslubiy yondashuvini takomillashtirish», 08.00.13 – Menejment (iqtisodiyot fanlari).

Talabgorning ilmiy va ilmiy-pedagogik faoliyat olib borishga layoqati bo‘yicha test sinovidan o‘tgani haqida ma’lumot: LA 0000190 03.06.2013 yil.

Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam:30.09.2014/B2014.3-4.I187 .

Ilmiy maslahatchining F.I.Sh., ilmiy darajasi va unvoni: A.V. Vahobov, iqtisod fanlar doktori, professor.

Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Toshkent davlat iqtisodiyot universiteti.

IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa nomi, IK raqami: Toshkent davlat iqtisodiyot universiteti,16.07.2013.I.03.01

Rasmiy opponentlar: N.Q.Yo‘ldoshev iqtisod fanlar doktori, professor; D.N.Raximova, iqtisod fanlar doktori, professor; A.A.Xoshimov, iqtisod fanlar doktori, professor.

Etakchi tashkilot: Toshkent axborot texnologiyalari universiteti.

Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.

    II. Tadqiqotning maqsadi – milliy elektron ommaviy axborot vositalari va radiokanallarning ijtimoiy va bozor talablari asosida samarali boshqaruvini tashkil etish bo‘yicha takliflarni hamda milliy brendlar tasnifini ishlab chiqish, brend samarali boshqaruvining tashkiliy tuzilmasini asoslash hamda brend darajasi va samaradorligini baholash ko‘rsatkichlar tizimini takomillashtirishdan iborat.

    III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi quyidagilardan iborat:

ilk bor milliy ommaviy axborot vositalari, xususan radiokanallar va elektron ommaviy axborot vositalari milliy brendlari tasnifining tegishli segment belgilari (mulkchilik, hududiy faoliyat, faoliyat turi,  bozor segmentlari, ijtimoiy yo‘naltirilganlik, maqsadli auditoriyalar, kontent mazmuni va boshqalar) asosida ishlab chiqilgan;

radiokanal(lar) samarali boshqaruvining tashkiliy tuzilmasi brend boshqaruvini maqsadli tashkil etish asosida yaratilgan;

maqsadli boshqaruv qarorlarini qabul qilish, zamonaviy texnologiyalarni joriy etish va  «prime-time» (pik) davrlarni aniqlash natijasida iqtisodiy samarador yangi kontent va loyihalarni joriy etish bo‘yicha takliflar asoslab berilgan;

brend darajasi va samaradorligini baholash jahon ko‘rsatkichlari asosida milliy elektron ommaviy axborot vositalari bozorining o‘ziga xos xususiyatlari (mintaqaviy ixtisoslashuv, maqsadli segment, rivojlanish darajasi, samaradorlik va boshqalar)ni e’tiborga olgan holda, ijtimoiy tarmoqlarda uni baholashning takomillashtirilgan tizimi ishlab chiqilgan;

natijaviylik, bozor segmenti, boshqaruvning gorizontal-vertikal munosabatlari va maqsadli auditoriyani inobatga olgan holda elektron ommaviy axborot vositalarini ijtimoiy va bozor talablari asosida samarali boshqaruvini tashkil etish bo‘yicha takliflar asoslab berilgan.  

    IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi.

Elektron ommaviy axborot vositalari va radiokanallar faoliyatining brend boshqaruvi bo‘yicha ilmiy tadqiqot ishining natijalari asosida:

ishlab chiqilgan milliy brendlar tasnifi O‘zbekiston matbuot va axborot agentligining amaliy faoliyatiga joriy qilingan (O‘zbekiston matbuot va axborot agentligining 2015 yil 23 noyabrdagi  05-2563-son ma’lumotnomasi). Tasnifning agentlik ish jarayonida qo‘llanilishi natijasida yangi ochilayotgan medialarning shakli va faoliyat yo‘nalishini tasniflash  jarayoni takomillashtirilgan;

taklif etilgan radiokanal(lar) brend boshqaruvining tashkiliy tuzilmasi O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi tomonidan ma’qullanib, jumladan, tizimdagi “Vodiy sadosi” radiokanali faoliyatiga joriy qilingan (O‘zbekiston matbuot va axborot agentligining 2015 yil 27 maydagi 01-1112-son ma’lumotnomasi). Brend boshqaruvi bo‘yicha tashkiliy tuzilmaning joriy qilinishi, maqsadli auditoriya bilan ishlash va reklama beruvchilarni jalb qilish natijasida radiostansiya daromadi 54 foizga va tinglovchilar sonining 7 foizga ko‘tarilishini ta’minlagan;

elektron ommaviy axborot vositalarining samarali boshqaruvini tashkil etish bo‘yicha takliflar O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi tomonidan ma’qullanib, jumladan, tizimdagi “Daryo.uz” elektron medianing faoliyatiga joriy qilingan (O‘zbekiston matbuot va axborot agentligining 2015 yil 3 sentyabrdagi 01-1943-son ma’lumotnomasi). Ijtimoiy tarmoqlarda brendning tanilishiga oid ishlarni amalga oshirilishi, boshqa segment vakillari bilan hamkorlikning kuchaytirilishi natijasida veb-sayt foydalanuvchilari soni 3 marta oshgan va ushbu elektron ommaviy axborot vositasini internet reytingida yuqori  pog‘onalarga chiqishiga olib kelgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish