Saidov Izzatillo Istamovichning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon
I. Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i nomi): “Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarini jismoniy tarbiya mashg‘ulotlarida sog‘lomlashtirishning tashkiliy-uslubiy xususiyatlari”, 13.00.04–Jismoniy tarbiya va sport mashg‘ulotlari nazariyasi va metodikasi (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2018.1.PhD/Ped462.
Ilmiy rahbar: Kerimov Fikrat Azizovich, pedagogika fanlari doktori, professor.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Buxoro davlat universiteti.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa nomi, IK raqami: O‘zbekiston davlat jismoniy tarbiya va sport universiteti, DSc.27.06.2017.Ped.28.01.
Rasmiy opponentlar: Koshbaxtiev Ildar Axmedovich, pedagogika fanlari doktori, professor; Matkarimov Rashid Masharipovich, pedagogika fanlari nomzodi, professor.
Yetakchi tashkilot: Urganch davlat universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi: boshlang‘ich sinf o‘quvchilarini jismoniy tarbiya mashg‘ulotlarida sog‘lomlashtirishning tashkiliy-uslubiy xususiyatlariga asoslangan uslubiyatni takomillashtirish bo‘yicha taklif va tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
umumiy o‘rta ta’lim maktablarida tahsil oluvchi o‘quvchilarning salomatligini saqlash va mustahkamlashga qaratilgan jismoniy tarbiya dasturining o‘ziga xos tashkiliy-uslubiy xususiyatlariga asoslangan uslubiyat takomillashtirilgan;
jismoniy tarbiya darslarida 10-11 yoshli o‘quvchilarning salomatligini mustahkamlaydigan aerobika, egiluvchanlik va mushaklar cho‘ziluvchanligini yaxshilashga xizmat qiluvchi stretching mashqlarini qo‘llash mexanizmi ishlab chiqilgan;
har xil darajadagi individual qobiliyat va tayyorgarlikka ega bo‘lgan 10-11 yoshli o‘quvchilar uchun vazifalar belgilab olinib, ularning jismoniy tayyorgarligini nazarda tutgan holda jismoniy tarbiya darslarini tashkillashtirish metodikasi takomillashtirilgan;
boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining individual imkoniyatlarini inobatga olgan holda ularda jismoniy tarbiyaning harakat amallariga o‘rgatish, jismoniy tayyorgarlik,jismoniy rivojlanganlik va funksional tayyorgarligini rivojlantirish uslubiyati takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi.
Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarini jismoniy tarbiya darslarida sog‘lomlashtirishning tashkiliy-uslubiy xususiyatlari bo‘yicha olingan ilmiy natijalar asosida:
umumiy o‘rta ta’lim maktablari boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining salomatligini saqlash va mustahkamlashga qaratilgan jismoniy tarbiya dasturining o‘ziga xos tashkiliy-uslubiy xususiyatlariga asoslangan takomillashtirilgan uslubiyat Buxoro viloyati Jondor tumanidagi 32- va 33- umumiy o‘rta ta’lim maktablari hamda Buxoro shahridagi 1 va 9- umumiy o‘rta ta’lim maktablari 10-11 yoshli o‘quvchilarining jismoniy tarbiya darslarida qo‘llanilgan (O‘zbekiston Respublikasi Jismoniy tarbiya va sport vazirligining 2018 yil 6 dekabrdagi 01-07-10-3112-son ma’lumotnomasi). Natijada 10-11 yoshli o‘quvchilar bilan sog‘lomlashtirish yo‘nalishidagi jismoniy tarbiya darslarini o‘tkazishda o‘quvchilarning salomatligi, jismoniy va funksional tayyorgarlik ko‘rsatkichlari yaxshilangan;
jismoniy tarbiya darslarida 10-11 yoshli o‘quvchilarning salomatligini mustahkamlaydigan aerobika, egiluvchanlik va mushaklar cho‘ziluvchanligini yaxshilashga xizmat qiluvchi stretching mashqlarini qo‘llashning takomillashtirilgan metodikasi Buxoro viloyati Jondor tumanidagi 32- va 33- umumiy o‘rta ta’lim maktablari boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining jismoniy tarbiya darslarida qo‘llanilgan (O‘zbekiston Respublikasi Jismoniy tarbiya va sport vazirligining 2018 yil 6 dekabrdagi 01-07-10-3112-son ma’lumotnomasi). Natijada 32-umumiy o‘rta ta’lim maktabi 10-11 yoshli o‘quvchilarning egiluvchanlik sifati 44-48%ga, 33-umumiy o‘rta ta’lim maktabi o‘quvchilarining egiluvchanlik sifati 42-47%ga, Buxoro shahridagi 1-umumiy o‘rta ta’lim maktabi 10-11 yoshli o‘quvchilarning egiluvchanlik sifati 40-45%ga, 9-umumiy o‘rta ta’lim maktabi o‘quvchilarining egiluvchanlik sifati 43-46%ga rivojlangan;
har xil darajadagi individual qobiliyat va tayyorgarlikka ega bo‘lgan 10-11 yoshli o‘quvchilar uchun vazifalar belgilab olinib, ularning jismoniy tayyorgarligini nazarda tutgan holda takomillashtirilgan metodika Buxoro shahridagi 1- va 9- umumiy o‘rta ta’lim maktablari boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining jismoniy tarbiya darslarida qo‘llanilgan (O‘zbekiston Respublikasi Jismoniy tarbiya va sport vazirligining 2018 yil 6 dekabrdagi 01-07-10-3112-son ma’lumotnomasi). Natijada 1- umumiy o‘rta ta’lim maktabi 10-11 yoshli o‘quvchilarining jismoniy tayyorgarlik ko‘rsatkichi 11,5 %ga, 9- umumiy o‘rta ta’lim maktabi 10-11 yoshli o‘quvchilarining jismoniy tayyorgarlik ko‘rsatkichi 11,2%ga yaxshilangan;
boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining individual imkoniyatlarini inobatga olgan holda ularda jismoniy tarbiyaning harakatlantirishga qaratilgan bilimlarini shakllantirish, jismoniy tayyorgarlik,jismoniy rivojlanganlik va funksional tayyorgarlik ko‘rsatkichlarini yaxshilashning takomillashtirilgan uslubiyati Buxoro viloyati Jondor tumanidagi 32- va 33-umumiy o‘rta ta’lim maktablari boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining jismoniy tarbiya darslarida qo‘llanilgan (O‘zbekiston Respublikasi Jismoniy tarbiya va sport vazirligining 2018 yil 6 dekabrdagi 01-07-10-3112-son ma’lumotnomasi). Natijada 32-maktabning 10-11 yoshli o‘quvchilarining jismoniy tayyorgarlik ko‘rsatkichi 12,4%ga, 33 - maktabning 10-11 yoshli o‘quvchilarining jismoniy tayyorgarlik ko‘rsatkichi 12,2%ga yaxshilangan.