Israilov Mashrab Erkinovichning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan tarmog‘i nomi): “Katta o‘lchamli shinalarni TKVCh ko‘rsatkichini hisoblash uslubini takomillashtirish”, 05.08.06 – “G‘ildirakli va gusenisali mashinalar va ularni ishlatish” (texnika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2024.4.PhD/T5157
Ilmiy rahbar: Yusupov Umidbek Boltaevich, texnika fanlari doktori, dotsent.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Toshkent davlat transport universiteti.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: Toshkent davlat transport universiteti huzuridagi DSc.15/31.08.2022.T.73.03 raqamli ilmiy kengash
Rasmiy opponentlar: Alimuxamedov Shavkat Pirmuxamedovich, texnika fanlari doktori, professor; Baboev Alijon Madaminovich, texnika fanlari nomzodi, dotsent.
Yetakchi tashkilot: Buxoro davlat texnika universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi. Texnika yo‘nalishi. Nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi karer sharoitida ekspluatatsiya qilinadigan katta o‘lchamli shinalarning haqiqiy TKVCh ko‘rsatkichini hisoblash uslubini takomillashtirishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
tabiiy eyilish, mexanik va termik shikastlanish omillarini inobatga olgan holda guruhlash klaster tahlili asosida katta o‘lchamli shinalarni muddatidan oldin ishdan chiqish sabablari klassifikatsiyasi takomillashtirilgan;
karer ekspluatatsiya sharoitida shinalarning haqiqiy TKVCh ko‘rsatkichiga ta’sir etuvchi omillarni ekspertlar yordamidagi mahoratli baholash usuli asosida kompleks baholash mezoni ishlab chiqilgan;
transport marshruti o‘rtacha bo‘ylama qiyaligining shinalar haqiqiy TKVCh ko‘rsatkichiga ta’sirini baholovchi tuzatish koeffisientlari korrelyasiya–regressiya tahlili asosida ishlab chiqilgan;
marshrut bo‘ylama qiyaligi ta’sirida o‘qlarga tushadigan yuklamani qayta taqsimlanishini inobatga olgan holda shinalarning haqiqiy TKVCh ko‘rsatkichini hisoblash uslubi statik yuklama tenglamalari va korrelyasion-regressiya tahlili asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Katta o‘lchamli shinalarni haqiqiy TKVCh ko‘rsatkichini hisoblash uslubini takomillashtirish ilmiy tadqiqoti bo‘yicha olingan natijalar asosida:
katta o‘lchamli shinalarni muddatidan oldin ishdan chiqish sabablari klassifikatsiyasi Markaziy kon boshqarmasiga tadbiq etilgan (“NKMK” AJning 2025 yil 15 sentyabrdagi №02-05-01/04/9931-son ma’lumotnomasi). Natijada, katta o‘lchamli shinalarning muddatidan oldin ishdan chiqish holatlari 16% ga kamayishiga erishilgan;
shinalarning haqiqiy TKVCh ko‘rsatkichiga ta’sir etuvchi omillarni kompleks baholash mezoni Markaziy kon boshqarmasiga tadbiq qilingan (“NKMK” AJning 2025 yil 15 sentyabrdagi №02-05-01/04/9931-son ma’lumotnomasi). Natijada, katta o‘lchamli shinalarning haqiqiy yurish masofasini 4,56% ga oshishiga erishilgan;
transport marshrutining bo‘ylama qiyaligi ta’sirini inobatga oluvchi shinalarning haqiqiy TKVCh ko‘rsatkichini tuzatuvchi koeffisient qiymatlari Markaziy kon boshqarmasiga tadbiq etilgan (“NKMK” AJning 2025 yil 15 sentyabrdagi №02-05-01/04/9931-son ma’lumotnomasi). Natijada, bo‘ylama qiyalikning har 1% o‘zgarish jarayonida dinamik yuklamalarning o‘qlar bo‘yicha qayta taqsimlanishi hisobiga old o‘qda o‘rtacha 1,1% pasayishiga va orqa o‘qda 0,65% ortishiga erishilgan;
katta o‘lchamli shinalarning haqiqiy TKVCh ko‘rsatkichini hisoblash uslubi Markaziy kon boshqarmasiga joriy qilingan (“NKMK” AJning 2025 yil 15 sentyabrdagi №02-05-01/04/9931-son ma’lumotnomasi). Natijada, shinalarning o‘rtacha xizmat muddati oshishiga erishilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish