Кадирова Дурдона Дилшадовнанинг
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон
I.    Умумий маълумотлар. 
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи номи): “Маргарет Этвуд ижодида дистопия жанри анъаналари”, 10.00.04 – Европа, Америка ва Австралия халқлари тили ва адабиёти ихтисослиги (филология фанлари). 
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: В2023.3.PhD/Fil3787.
Илмий раҳбар: Махмудова Наргиза Алимовна, филология фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD), доцент.
         Диссертация бажарилган муассаса номи: Ўзбекистон давлат жаҳон тиллари университети.
         ИК фаолият кўрсатаётган муассаса номи, ИК рақами: Ўзбекистон давлат жаҳон тиллари университети, DSc.03/30.12.2019.Fil.27.01. 
         Расмий оппонентлар:  Сиддикова Ирода Абдузухуровна, филология фанлари доктори, профессор; Насриддинов Дилшод АЪзамқулович, филология фанлари бўйича фалсафа доктори, доцент.
         Етакчи ташкилот: Низомий номидаги Ўзбекистон Миллий педагогика университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади: Маргарет Этвуд ижодида дистопия жанри анъаналарини ўрганиш ҳамда романларининг бадиий-эстетик хусусиятларини таҳлил қилишдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
жаҳон адабиётида утопик шакллардан диний-патриархал, технократик ва постапокалиптик вариантларгача мураккаб тадрижий тараққиёт йўлини босиб ўтган дистопия жанрининг анъанавий шаклий ва мазмуний хусусиятлари тизимли таҳлил асосида аниқланган; 
Маргарет Этвуд ижодида феминистик ва экологик муаммолар таъсирида бадиий трансформацияга учраган дистопия жанри негизида репродуктив назорат, экологик хавфсизлик ва ижтимоий табақаланиш масалаларини ёритувчи оригинал феминистик дистопия модели шакллангани илмий жиҳатдан исботланган; 
“Оқсоч ҳикояси” романида аёл, оналик ва оила қадриятлари асосида талқин этилган экофеминистик ҳамда постгуманистик хусусиятлар, дистопик воқеликнинг бадиий ифодасида субектив нарратив, психологик теранлик, ранг ва рамзлар тизими, интертекстуаллик ҳамда диний аллюзия, шунингдек, репродуктив-итоаткор, имтиёзли, исёнкор, мафкуравий назоратчи ва маиший хизмат кўрсатувчи аёллар образларининг типологик таҳлилига асосланган ўзига хос бадиий-эстетик ечимлар орқали  муаллифнинг танқидий қарашлари асосланган;
Маргарет Этвуднинг “МеддАддам” трилогиясида постапокалиптик жамият контекстида инсониятнинг маънавий таназзули, диний мафкураларнинг сиёсий манипуляцияга айланиши, экологик фалокат, биологик назорат, гендер зўравонлиги ва илм-фаннинг тижорат қуролига айланиши каби долзарб муаммолар бадиий-фалсафий уйғунликда ёритилиб, бу жараён аёл образлари ва сунъий мавжудотлар тимсолида ифодаланиши, шунингдек, сатира ва ирония, интертекстуал ва мифологик аллюзиялар, рамзий деталлар асосида ёзувчининг индивидуал бадиий-эстетик услуби шакллангани далилланган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Маргарет Этвуд ижодида дистопия жанри анъаналарининг тадқиқи юзасидан олинган илмий натижалар асосида:
жаҳон адабиётида утопик шакллардан диний-патриархал, технократик ва постапокалиптик вариантларгача мураккаб тадрижий тараққиёт йўлини босиб ўтган дистопия жанрининг анъанавий шаклий ва мазмуний хусусиятлари тизимли таҳлил асосида аниқланганига  оид хулосалардан А-1-61 рақамли “Эрасмус+ cредит мобилитй” (ИCМ, КА-107-Интернатионал Cредит Мобилитй бетwеен Эуропеан Унион анд Узбекистан ҲЕИс, 2020-1-УК01-КА107-078419) мавзусидаги амалий лойиҳада самарали фойдаланилган (Ўзбекистон давлат жаҳон тиллари университетининг 2025-йил 30-январдаги 04-04-1/453-сон маълумотномаси). Натижада лойиҳа мазмуни такомиллаштирилиб, Маргарет Этвуд дистопик романларининг бадиий хусусиятлари билан танишиш имконияти юзага келган;
Маргарет Этвуд ижодида феминистик ва экологик муаммолар таъсирида бадиий трансформацияга учраган дистопия жанри негизида репродуктив назорат, экологик хавфсизлик ва ижтимоий табақаланиш масалаларини ёритувчи оригинал феминистик дистопия модели шакллангани илмий жиҳатдан исботлангани хусусидаги назарий маълумотлардан 1683580 рақамли Британия Кенгаши (Бритиш Cоунcил) кўмагида амалга оширилаётган “Инглиз тили мактаб фани сифатида: бошланғич мактаб ўқитувчиларининг илғор тажрибаларни ўрганиш” халқаро илмий-тадқиқот лойиҳасида фойдаланилган (Ўзбекистон давлат жаҳон тиллари университетининг 2025-йил 30-январдаги 04-04-1/440-сон маълумотномаси). Натижада экофеминистик, феминистик ва дистопик романларни таҳлил қилишнинг методологик тамойилларига оид маълумотлар лойиҳа доирасида яратилган ўқув-методик мажмуаларнинг мазмун-моҳиятини бойитган;
“Оқсоч ҳикояси” романида аёл, оналик ва оила қадриятлари асосида талқин этилган экофеминистик ҳамда постгуманистик хусусиятлар, дистопик воқеликнинг бадиий ифодасида субектив нарратив, психологик теранлик, ранг ва рамзлар тизими, интертекстуаллик ҳамда диний аллюзия, шунингдек, репродуктив-итоаткор, имтиёзли, исёнкор, мафкуравий назоратчи ва маиший хизмат кўрсатувчи аёллар образларининг типологик таҳлилига асосланган ўзига хос бадиий-эстетик ечимлар орқали  муаллифнинг танқидий қарашлари аниқланганига оид илмий-назарий маълумотларидан Ўзбекистон Ёзувчилар уюшмаси томонидан ўтказилган ёш ижодкорлар тўгараклари фаолиятида фойдаланилган (Ўзбекистон Ёзувчилар уюшмасининг 2024-йил 7-ноябрдаги 01-03/ 909-сон маълумотномаси). Тадқиқот натижалари дастур, электрон ресурслар, назарий ва амалий материаллар тайёрлашда муҳим манба бўлиб хизмат қилган;
 Маргарет Этвуднинг “МеддАддам” трилогиясида постапокалиптик жамият контекстида инсониятнинг маънавий таназзули, диний мафкураларнинг сиёсий манипуляцияга айланиши, экологик фалокат, биологик назорат, гендер зўравонлиги ва илм-фаннинг тижорат қуролига айланиши каби долзарб муаммолар бадиий-фалсафий уйғунликда ёритилиб бу жараён аёл образлари ва сунъий мавжудотлар тимсолида ифодаланиши, шунингдек, сатира ва ирония, интертекстуал ва мифологик аллюзиялар, рамзий деталлар орқали ёзувчининг индивидуал бадиий-эстетик услуби шаклланганига оид  хулосалардан Ўзбекистон давлат жаҳон тиллари универсистетида давлат илмий-техника дастурлари доирасида 2023-2025-йилларда бажарилган  ИЛ-27-4722022413 рақамли “Қиёсий адабиётшунослик” фанининг “Компаративистика” электрон платформасини яратиш мавзусидаги инновацион лойиҳада ҳамда Ўзбекистон давлат жаҳон тиллари университетининг 2024-йил 6-июлдаги 275-сонли буйруғи асосида нашр қилинган “Ҳисторй оф Литерарй Cритиcисм” номли дарсликда самарали фойдаланилган (Ўзбекистон давлат жаҳон тиллари университетининг 2024-йил 22-августдаги 01/487-сон ва  2025-йил 31-январдаги 02-01/483-сон маълумотномалари). Натижада лойиҳа ва дарслик мазмун-мундарижаси такомиллаштирилган.
 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                