Джаббаров Ботиржон Бегимовичнинг
педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD) 
диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон
I. Умумий маълумотлар. 
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи номи): “Ахборот технологияларини касбий фаолиятда қўллаш” фанини замонавий дастурий воситалар ёрдамида ўқитиш методикасини такомиллаштириш (педагогика олий таълим муассасалари мисолида),  13.00.02–Таълим ва тарбия назарияси ва методикаси (информатика).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: В2024.3.PhD/Ped8166.
Илмий раҳбар: Лутфиллаев Махмуд Хасанович, педагогика фанлари доктори, профессор.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Шароф Рашидов номидаги Самарқанд давлат университети.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса номи, ИК рақами: Шароф Рашидов номидаги Самарқанд давлат университети, PhD.03/29.12.2023.Т.02.12.
Расмий оппонентлар: Ҳамидов Жалил Абдурасулович, педагогика фанлари доктори (DSc), профессор; Ниёзов Муҳаммад Бахронович, педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD), доцент.
Етакчи ташкилот: Бухоро давлат университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади “Ахборот технологияларини касбий фаолиятда қўллаш” фанининг ўқитиш методикасини замонавий дастурий воситалар асосида такомиллаштириш орқали талабаларнинг касбий ва рақамли кўникмаларини ривожлантириш бўйича илмий асосланган тавсиялар ишлаб чиқишдан иборат.
III.Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
талабаларда “Ахборот технологияларини касбий фаолиятда қўллаш” фанига оид кўникмаларни ривожлантириш имкониятлари компютер имитацион моделларининг касбий сифатларга йўналтирилган продуктив таъсирига кўра таълим олувчиларнинг визуал когнитивлигига устуворлик бериш орқали кенгайтирилган;
“Биология” таълим йўналишидаги талабаларни касбий ва рақамли кўникмаларини ривожлантиришнинг психологик-педагогик талаблар таркиби компютер имитацион моделлаштиришнинг когнитив жараёнларга интернал ва экстернал таъсир даражасига асосланиб виртуал ресурслар элементларининг объективлигини белгилаш орқали такомиллаштирилган;
талабаларнинг амалий ҳамда мустақил таълимини ташкил этиш мазмуни  мураккаб биологик жараёнларни имитацион моделлаштиришнинг тизимли квантлаш ва визуаллик тамойилларига кўра интерактив симуляциялар, виртуал лабораториялар, интерактив тажрибалар ташкил этиш, wеб иловали дастурий воситаларни яратиш ҳамда фойдаланишнинг функсионал имкониятларини белгилаш асосида бойитилган;
“Ахборот технологияларини касбий фаолиятда қўллаш” фанини ўқитишнинг илмий-услубий таъминоти табиий жараёнларни виртуал таълим муҳитида ифодалаш, ўқитиш жараёнида виртуал тажриба ва симуляцияларни тақдим этишнинг амалий компетенсиялар конструксиясининг касбий фаолиятга оид ҳаракатлари билан компаративлигига устуворлик бериш асосида такомиллаштирилган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши.  Диссертация тадқиқотлари доирасида “Ахборот технологияларини касбий фаолиятда қўллаш” фанини замонавий дастурий воситалар ёрдамида ўқитиш методикасини такомиллаштириш бўйича олинган илмий натижалар асосида:
талабаларда “Ахборот технологияларини касбий фаолиятда қўллаш” фанига оид кўникмаларни ривожлантириш имкониятлари компютер имитацион моделларининг касбий сифатларга йўналтирилган продуктив таъсирига кўра таълим олувчиларнинг визуал когнитивлигига устуворлик бериш орқали кенгайтиришга оид илмий натижалардан “ОТ – Атех -2018-519 Компютер имитацион моделлар асосида виртуал ресурслар Wеб - иловасини дастурий таъминотини яратиш” мавзусидаги лойиҳанинг амалий топшириқларини бажаришда фойдаланилган (Самарқанд давлат чет тиллар институтининг 2023-йил 20-ноябрдаги 1115/02-сон маълумотномаси). Натижада, “Ахборот технологияларини касбий фаолиятда қўллаш” фанини ўқитишда мутахассислик фанларининг мураккаб жараёнларига доир компютер имитацион моделлар яратиш орқали талабаларда ахборот технологияларини амалий қўллаш кўникмалари самарадорлиги оширилган;
“Биология” таълим йўналишидаги талабаларни касбий ва рақамли кўникмаларини ривожлантиришнинг психологик-педагогик талаблар таркиби компютер имитацион моделлаштиришнинг когнитив жараёнларга интернал ва экстернал таъсир даражасига асосланиб виртуал ресурслар элементларининг объективлигини белгилаш орқали такомиллаштириш борасидаги илмий натижалардан ахборот технологияларини касбий фаолиятда қўллаш бўйича дастурий таъминотни ишлаб чиқишда фойдаланилган (Олий таълимни ривожлантириш тадқиқотлар марказининг 16.07.2024 йилдаги 02/01-01-194 сон маълумотномаси). Натижада талабаларда билим, танқидий, ижодий фикр юритиш, замонавий дастурий воситалар ҳамда виртуал ресурслар билан ишлаш кўникмалари ривожлантирилган;
талабаларнинг амалий ҳамда мустақил таълимини ташкил этиш мазмуни  мураккаб биологик жараёнларни имитацион моделлаштиришнинг тизимли квантлаш ва визуаллик тамойилларига кўра интерактив симуляциялар, виртуал лабораториялар, интерактив тажрибалар ташкил этиш, wеб иловали дастурий воситаларни яратиш ҳамда фойдаланишнинг функсионал имкониятларини белгилаш асосида бойитишга доир илмий натижалардан “ОТ – Атех -2018-519 Компютер имитацион моделлар асосида виртуал ресурслар Wеб - иловасини дастурий таъминотини яратиш” мавзусидаги лойиҳанинг амалий топшириқларини бажаришда фойдаланилган. (Самарқанд давлат чет тиллар институтининг 2023-йил 20-ноябрдаги 1115/02-сон маълумотномаси). Натижада, виртуал муҳитда талабалар мустақил тажрибалар ўтказиш, муаммоли вазиятларни ҳал қилиш, гипотезаларни синаш, натижаларни таҳлил қилиш каби илмий-тадқиқот кўникмаларини амалиётда қўллаш имконияти яратилган;
“Ахборот технологияларини касбий фаолиятда қўллаш” фанини ўқитишнинг илмий-услубий таъминоти табиий жараёнларни виртуал муҳитда ифодалаш, ўқитиш жараёнида виртуал тажриба ва симуляцияларни тақдим этишнинг амалий компетенсиялар конструксиясининг касбий фаолиятга оид ҳаракатлари билан компаративлигига устуворлик бериш асосида такомиллаштиришга оид илмий натижалардан “И-2016-4-15 Кутубхона ресурсларидан мобил алоқа асосида тармоқдан фойдаланишнинг дастурий таъминотини яратиш ва татбиқ этиш (олий таълим муассасалари мисолида)” мавзусидаги лойиҳанинг амалий топшириқларини бажаришда фойдаланилган (Самарқанд давлат чет тиллар институтининг 2023-йил 20-ноябрдаги 1115/02-сон маълумотномаси). Натижада, талабаларда амалий касбий кўникмалар, мустақил ва аналитик фикрлаш, рақамли саводхонлик ва инновацион тафаккурни шакллантириш имконияти яратилган.
 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                