Нормирзаев Фарходжон Муминовичнинг Педагогика фанлари
бўйича фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон

I.    Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): “Инновацион йондашув асосида мактабгача таълим ташкилоти раҳбарларида аутокомпетентликни ривожлантириш механизмларини такомиллаштириш” 13.00.07 – Таълимда менежмент.
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: В2024.4.PhD/Ped8928 
Илмий тадқиқот иши бажарилган муассаса номи: Наманган давлат университети
Илмий раҳбар: Акрамов Абдумалик Абдумуталович, педагогика фанлари доктори, профессор.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Наманган давлат педагогика институти, PhD.03/27.09.2024.Ped.184.01.
Расмий оппонентлар: Абдурасулов Абдуллажон Абдукаримович, педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD), доцент, Байбаева Муҳайё Худойбергановна, педагогика фанлари доктори (ДСc), профессор.
Етакчи ташкилот: Андижон давлат педгогика институти.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II.Тадқиқотнинг мақсади инновацион йондашув асосида мактабгача таълим ташкилотлари раҳбарларида аутокомпетентликни ривожлантириш механизмларини такомиллаштиришга оид таклиф ва тавсийалар ишлаб чиқишдан иборат.
III.Тадқиқотнинг илмий янгилиги қуйидагилардан иборат:
мактабгача таълим ташкилотлари раҳбарларида аутокомпетентликни ривожлантириш механизмларини такомиллаштиришнинг мазмуни ва тузилмаси инновацион йондашув асосида бошқарувчи шахсини ривожлантириш соҳаларини субект-субект муносабатларига йўналтирилган касбий рефлексийанинг самарадорлигини оширишнинг ташкилий-дидактик имконийатлари инфратузилмасини ишлаб чиқиш билан алоқадорликка кўра такомиллаштирилган;
мактабгача таълим ташкилоти раҳбарларида аутокомпетентликни ривожлантиришнинг инновацион модели аутокомпетентликни касбий фаолийатга татбиқ этиш босқичлари ўзини ўзи касбий-ижтимоий ривожлантириш, заҳира қобилийатларни юзага чиқариш, адекват ўзини ўзи қадрлаш, профессионал деформацийа ва касбий деструксийани олдини олиш жарайонлари билан функсионал интеграцийалаш асосида такомиллаштирилган; 
мактабгача таълим ташкилотлари раҳбарлари аутокомпетентлигини ривожлантиришнинг мазмуни, шакл, метод ва воситалариларини қўллаш имконийатини таъминловчи педагогик шарт-шароитлари бошқарувчиларнинг акмеологик фаоллигига таъсир кўрсатувчи инновацион технологийаларга устуворлик бериш орқали такомиллаштирилган;
мактабгача таълим ташкилоти раҳбарларида малака ошириш ва ўзини ўзи касбий такомиллаштириш орқали аутокомпетентликни ривожлантириш механизмлари малака ошириш курслари мазмунини тингловчиларнинг шахсий ривожлантириш траекторийасига йўналтириш ҳамда аутокомпетентлик ва ўзини ўзи ривожлантиришнинг ижтимоий-педагогик (кейс-стади; психологик методлар: ижтимоий-психологик тренинглар; психологик тестлар; хулқ-атвор тренинги, сугГЭСтил, ўйин терапийаси) технологийаларига устуворлик бериш асосида такомиллаштирилган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши.
Инновацион йондашув асосида мактабгача таълим ташкилотлари раҳбарларида аутокомпетентликни ривожлантириш механизмларини такомиллаштириш бўйича олинган илмий натижалар асосида:
мактабгача таълим ташкилотлари раҳбарларида аутокомпетентликни ривожлантириш механизмларини такомиллаштиришнинг мазмуни ва тузилмаси инновацион йондашув асосида бошқарувчи шахсини ривожлантириш соҳаларини субект-субект муносабатларига йўналтирилган касбий рефлексийанинг самарадорлигини оширишнинг ташкилий-дидактик имконийатлари инфратузилмасини ишлаб чиқиш билан алоқадорликка кўра такомиллаштиришга доир таклиф ва тавсийалар “Мактабгача таълимда қийосий педагогика” номли ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Олий таълим, фан ва инновацийалар вазирлигининг 2023-йил 29-сентабрдаги 438-сон буйруғи билан берилган 438449-сон гувоҳнома). Натижада мактабгача таълим ташкилотлари раҳбарлари аутокомпетентлигини ривожлантириш механизмлари хорижий мамлакатлар мактабгача таълим тизими тажрибаси асосида такомиллаштирилган;
    мактабгача таълим ташкилоти раҳбарларида аутокомпетентликни ривожлантиришнинг инновацион модели аутокомпетентликни касбий фаолийатга татбиқ этиш босқичлари ўзини ўзи касбий-ижтимоий ривожлантириш, заҳира қобилийатларни юзага чиқариш, адекват ўзини ўзи қадрлаш, профессионал деформацийа ва касбий деструксийани олдини олиш жарайонлари билан функсионал интеграцийалаш асосида такомиллаштиришга оид таклиф ва тавсиялар “Мактабгача таълимни бошқаришнинг илмий асослари” номли дарслик мазмунига сингдирилган (Олий таълим, фан ва инновацийалар вазирлигининг 2024-йил 29-майдаги 194-сон буйруғи билан берилган 194-324-сон гувоҳнома). Натижада мактабгача таълим ташкилотлари раҳбарларида профессионал деформацийа ва касбий деструксийани олдини олишга ҳизмат қилган;
мактабгача таълим ташкилотлари раҳбарлари аутокомпетентлигини ривожлантиришнинг мазмуни, шакл, метод ва воситалариларини қўллаш имконийатини таъминловчи педагогик шарт-шароитлари бошқарувчиларнинг акмеологик фаоллигига таъсир кўрсатувчи инновацион технологийаларга устуворлик бериш орқали такомиллаштиришга оид таклифлардан Ўзбекистон Миллий университетида 2021-2022-йиллар давомида бажарилган А-ОТ-2021-461-сонли “Умумтаълим муассасаларида молийавий саводхонлик асослари ва қимматли қоғозлар бозорини ўрганиш бўйича мултимедиа технологийаларига асосланган ўқув курси ва платформасини йаратиш” мавзусидаги амалий илмий-тадқиқот доирасида фойдаланилган (Ўзбекистон Республикаси Олий таълим, фан ва инновацийалар вазирлигининг 2024-йил 20-июндаги 04/11-5162-сонли маълумотномаси). Натижада инновацион йондашув асосида мактабгача таълим ташкилотлари раҳбарларида аутокомпетентликни ривожлантиришнинг услубий-дидактик таъминотини такомиллаштиришга хизмат қилган.
мактабгача таълим ташкилоти раҳбарларида малака ошириш ва ўзини ўзи касбий такомиллаштириш орқали аутокомпетентликни ривожлантириш механизмлари малака ошириш курслари мазмунини тингловчиларнинг шахсий ривожлантириш траекторийасига йўналтириш ҳамда аутокомпетентлик ва ўзини ўзи ривожлантиришнинг ижтимоий-педагогик (кейс-стади; психологик методлар: ижтимоий-психологик тренинглар; психологик тестлар; хулқ-атвор тренинги, сугГЭСтил, ўйин терапийаси) технологийаларига устуворлик бериш асосида такомиллаштиришга доир таклиф ва тавсийалари асосида мактабгача таълим ташкилоти раҳбарларида инновацион ёндашув асосида аутокомпетентликни ривожлантириш ва ривожланганлик даражасини ташхислаш методикалари ишлаб чиқилган ва амалиётга жорий қилинган (Ўзбекистон Республикаси Мактабгача ва мактаб таълими вазирлигининг 2024-йил 12-ноябрдаги 02-24-1586-сон маълумотномаси). Натижада мактабгача таълим ташкилотлари раҳбарлари аутокомпетентлигини ривожлантиришда инновацион технологийалардан фойдаланиш жарайонига устуворлик бериш асосида такомиллаштирилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish