Шойзакова Ҳилола Юсуф қизининг
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон

I. Умумий маълумотлар. Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): “Бўлажак физика ўқитувчиларининг ижодий интеллектуал компетенсияларини ривожлантиришнинг дастурий таъминотини такомиллаштириш”, 13.00.06 – Рақамли таълим назарияси ва методикаси (педагогика фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: В2023.2.PhD/Ped5259
Диссертация бажарилган муассаса номи: Гулистон давлат университети.
Илмий раҳбар: Абдувалиева Дилсора Нодиржон қизи, педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD), доцент
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Ўзбекистон миллий педагогика университети, DSc.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Расмий оппонентлар: Карлибаева Гулжаҳан Эрмекбаевна, педагогика фанлари доктори (DSc), профессор;  Хужанов Эркин Бердиевич, педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори  (PhD), доцент
Етакчи ташкилот: Фарғона давлат университети 
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик. 
II. Тадқиқотнинг мақсади бўлажак физика ўқитувчиларининг ижодий интеллектуал компетенсияларини ривожлантиришни дастурий таъминотини такомиллаштириш бўйича тавсиялар ишлаб чиқишдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
бўлажак физика фани ўқитувчиларининг ижодий интеллектуал компетенсияларини ривожлантиришнинг педагогик имкониятлари электрон ресурсларнинг эргономик-методик ва махсус талабларини бажаришга устуворлик бериш, талабаларнинг билим олишига ижодий ёндашувларини рағбатлантирувчи симуляцион муҳит яратиш, дастурлаштирилган ресурсларни виртуал борлиқда мослаштириш асосида аниқлаштирилган;
бўлажак физика фани ўқитувчиларининг ижодий интеллектуал компетенсияларини ривожлантириш модели халқаро тажрибаларга кўра электрон дидактик воситалар функсияларини дидактик тамойилларга уйғунлаштириш ҳамда эксперементал таълим технологияларини ўқув жараёнига мақбул интеграциялаш асосида такомиллаштирилган;
бўлажак физика фани ўқитувчиларининг ижодий интеллектуал компетенсияларини ривожлантириш методикаси “Дисcуссион”, “Ҳеуристиc”, “Дисcоверй леарнинг” ва “Cасе студй” образи ва тасвирий интелектуал тасаввурларини  ва элеcтрон талим ресурсларини ривожлантирувчи  методларини виртуал таълим муҳитида фойдаланишнинг амалий натижадорлигини ошириш траекториясига интенсив интеграциялаш асосида такомиллаштирилган;
бўлажак физика фани ўқитувчиларининг ижодий интеллектуал компетенсияларини ривожлантириш самарадорлиги амалий ва мустақил таълим машғулотларида экспериментал таълим мазмунини оширишга қаратилган “Cоллаборативе Леарнинг”, “Инқуирй Басед Леарнинг” методларига устуворлик бериш ҳамда “Гамифиcатион Метҳод” ва “Реwард Сйстем” методларига кўра талабаларни ижодий фаолиятга рағбатлантириш ва талабаларнинг ижодий интеллектуал компетенсияларини диагностик ривожланишини аниқлаш асосида такомиллашган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Бўлажак физика фани ўқитувчиларини дастурий воситалар ёрдамида интерактив таълим ресурсларини ишлаб чиқишга ўргатиш усулларини ривожлантириш бўйича тадқиқот натижалари асосида:
бўлажак физика фани ўқитувчиларининг ижодий интеллектуал компетенсияларини ривожлантиришнинг педагогик имкониятлари электрон ресурсларнинг эргономик-методик ва махсус талабларини бажаришга устуворлик бериш, талабаларнинг билим олишига ижодий ёндашувларини рағбатлантирувчи симуляцион муҳит яратиш, дастурлаштирилган ресурсларни виртуал борлиқда мослаштириш асосида аниқлаштиришга оид таклифлар “Молекуляр физика фанидан амалий машғулотлар” ўқув қўлланмасига киритилди (Ўзбекистон миллий педагогика университетининг 2025-йил 23-июндаги 11-05-4036/04 рақамли маълумотномаси). Натижада ушбу йўналишда ўқитувчилар учун тайёргарлик имкониятлари оширилган.
бўлажак физика фани ўқитувчиларининг ижодий интеллектуал компетенсияларини ривожлантириш модели халқаро тажрибаларга кўра электрон дидактик воситалар функсияларини дидактик тамойилларга уйғунлаштириш ҳамда эксперементал таълим технологияларини ўқув жараёнига мақбул интеграциялаш асосида такомиллаштиришга оид таклифлар “Молекуляр физика фанидан амалий машғулотлар” ўқув қўлланмасига киритилди (Ўзбекистон миллий педагогика университетининг 2025-йил 23-июндаги 11-05-4036/04 рақамли маълумотномаси). Натижада бўлажак физика ўқитувчиларининг ижодий интеллектуал компетенсияларини ривожлантириш мазмуни бойитилган.
бўлажак физика фани ўқитувчиларининг ижодий интеллектуал компетенсияларини ривожлантириш методикаси “Дисcуссион”, “Ҳеуристиc”, “Дисcоверй леарнинг” ва “Cасе студй” образи ва тасвирий интелектуал тасаввурларини  ва элеcтрон талим ресурсларини ривожлантирувчи  методларини виртуал таълим муҳитида фойдаланишнинг амалий натижадорлигини ошириш траекториясига интенсив интеграциялаш асосида такомиллаштиришга оид таклифлар “Молекуляр физика фанидан амалий машғулотлар” ўқув қўлланмасига киритилди (Ўзбекистон миллий педагогика университетининг 2025-йил 23-июндаги 11-05-4036/04 рақамли маълумотномаси). Натижада бўлажак физика ўқитувчиларининг ижодий интеллектуал компетенсияларини ривожлантиришнинг дастурий-дидактик таъминоти ривожланган.
бўлажак физика фани ўқитувчиларининг ижодий интеллектуал компетенсияларини ривожлантириш самарадорлиги амалий ва мустақил таълим машғулотларида экспериментал таълим мазмунини оширишга қаратилган “Cоллаборативе Леарнинг”, “Инқуирй Басед Леарнинг” методларига устуворлик бериш ҳамда “Гамифиcатион Метҳод” ва “Реwард Сйстем” методларига кўра талабаларни ижодий фаолиятга рағбатлантириш ва талабаларнинг ижодий интеллектуал компетенсияларини диагностик ривожланишини аниқлаш асосида такомиллаштиришга оид таклифлар  “Молекуляр физика фанидан амалий машғулотлар” ўқув қўлланмасига киритилди (Ўзбекистон миллий педагогика университетининг 2025-йил 23-июндаги 11-05-4036/04 рақамли маълумотномаси). Натижада бўлажак физика ўқитувчиларининг ижодий интеллектуал компетенсияларини ривожлантиришнинг дастурий таъминотини такомиллаштиришга эришилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish