Жумаева Севара Дусмуратовна
Педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон

I. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтиссослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): “Олий таълим муассасалари талабаларининг креатив компетенсияларини ривожлантириш методикасини такомиллаштириш” 13.00.02 -Таълим ва тарбия назарияси ва методикаси (Педагогика фанлари), (Инглиз тили). 
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: B2024.2.PhD/Ped7817
Диссертация бажарилган муассаса номи: Низомий номидаги Ўзбекистон миллий педагогика университети.
Илмий раҳбар: Пулатова Дурдона Равшановна. Педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори,
 (PhD), доцент
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Низомий номидаги Ўзбекистон миллий педагогика университети, DSc.03/30.11.2024.Ped.26.04.
Расмий оппонентлар: Комилов Нодирбек Боқижонович Педагогика фанлари доктори (DSc), профессор. Содиқова Ирода Илхомжон қизи Педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD). 
Етакчи ташкилот:  Гулистон давлат университети         
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик. 
II. Тадқиқотнинг мақсади олий таълим муассасалари талабаларининг  креатив компетенсияни ривожлантириш методикасини такомиллаштиришдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
талабаларда креатив компетенсияни ривожлантиришнинг дидактик имкониятлари ижодий тафаккурни кенгайтиришга қаратилган ижодий сезгирлик, лингвистик ижодкорлик ва яратувчанлик каби ўзини ифода эта олиш лаёқатини ошириш, янги ғояларни илгари суриш, ностандарт муаммоларга креатив ёндашиш, ижодий фикрлашни ривожлантириш салоҳиятидан фойдаланишга устуворлик бериш асосида аниқлаштирилган;
талабаларда креатив компетенсияни ривожлантиришнинг дидактик модели амалий ёндашувлар ва тамойилларнинг тизимли бирлигини асослаш, визуал ва эстетик тафаккурни ифодалаш, тилни ўзлаштириш таълимий интеграцияга кўра ўқитиш самарадорлигини ошириш ҳамда илмий-инновацион ва креатив гʻояларнинг консептуал, мазмунли, проссессуал ва диагностик-натижавий блоклар узвийлигига функсионал боғлиқлигини исботлаш асосида такомиллаштирилган;
талабаларда креатив компетенсияни ривожлантириш методикаси ВЦ-висуал тҳинкинг стратегй, ТБЛ-таск-басед леарнинг, CПС-cреативе проблем солвинг, Cреативе cонcентратион усулларига кўра Cанва, падлет ва флипгрид адаптив таълим платформалари ёрдамида лингвистик, санъат ва маданият, ижодий топшириқлар мазмунидаги интерактив машқларни  ишлаб чиқиш асосида такомиллаштирилган;
талабаларда креатив компетенсияни ривожлантириш самарадорлиги тасвирий ечимларнинг ижодий жамоавий муҳитда самарали мулоқот ва муаммоли вазифаларни ҳал қилишга қаратилган ва оʻзини-оʻзи ривожлантиришга ёʻналтирилган эстетик уйғунликни англаш натижавийлигини таълимий мақсадларга мос равишда таъминлаш асосида такомиллаштирилган. 
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Олий таълим муассасаси талабаларининг креатив компетенсиясини ривожлантириш методикасини такомиллаштириш бўйича илмий тадқиқот натижалари асосида:
талабаларда креатив компетенсияни ривожлантиришнинг дидактик имкониятлари ижодий тафаккурни кенгайтиришга қаратилган ижодий сезгирлик, лингвистик ижодкорлик ва яратувчанлик каби ўзини ифода эта олиш лаёқатини ошириш, янги ғояларни илгари суриш, ностандарт муаммоларга креатив ёндашиш, ижодий фикрлашни ривожлантириш салоҳиятидан фойдаланишга устуворлик бериш асосида аниқлаштиришга оид тавсиялардан “Интегратед скиллс” номли ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Тошкент давлат педагогика университетининг 2025 йил 8-майдаги 11-05-2975/04-сон далолатномаси). Натижада, талабаларда креатив компетенсиясини ривожлантишни дидактик имкониятларини аниқлаштиришга эришилди;
талабаларда креатив компетенсияни ривожлантиришнинг дидактик модели амалий ёндашувлар ва тамойилларнинг тизимли бирлигини асослаш, визуал ва эстетик тафаккурни ифодалаш, тилни ўзлаштириш таълимий интеграцияга кўра ўқитиш самарадорлигини ошириш ҳамда илмий-инновацион ва креатив гʻояларнинг консептуал, мазмунли, проссессуал ва диагностик-натижавий блоклар узвийлигига функсионал боғлиқлигини исботлаш асосида такомиллаштиришга доир таклифлардан “Интегратед скиллс” номли ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Тошкент давлат педагогика университетининг 2025 йил 8-майдаги 11-05-2975/04-сон далолатномаси). Натижада, талабаларда креатив компетенсиясини ривожлантишнинг методик модели такомиллаштирилди;
талабаларда креатив компетенсияни ривожлантириш методикаси ВЦ-висуал тҳинкинг стратегй, ТБЛ-таск-басед леарнинг, CПС-cреативе проблем солвинг, Cреативе cонcентратион усулларига кўра Cанва, падлет ва флипгрид адаптив таълим платформалари ёрдамида лингвистик, санъат ва маданият, ижодий топшириқлар мазмунидаги интерактив машқларни  ишлаб чиқиш асосида такомиллаштиришга хос тавсиялардан “Интегратед скиллс” номли ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Тошкент давлат педагогика университетининг 2025 йил 8-майдаги 11-05-2975/04-сон далолатномаси). Натижада, талабаларда креатив компетенсиясини ривожлантиш методикасини такомиллаштиришга доир машқлар тизими ишлаб чиқилди;
талабаларда креатив компетенсияни ривожлантириш самарадорлиги тасвирий ечимларнинг ижодий жамоавий муҳитда самарали мулоқот ва муаммоли вазифаларни ҳал қилишга қаратилган ва оʻзини-оʻзи ривожлантиришга ёʻналтирилган эстетик уйгʻунликни англаш натижавийлигини таълимий мақсадларга мос равишда таъминлаш асосида аниқлаштиришга оид таклифлардан “Интегратед скиллс” номли ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Тошкент давлат педагогика университетининг 2025 йил 8-майдаги 11-05-2975/04-сон далолатномаси). Натижада, талабаларда креатив компетенсиясини ривожлантиш методикаси такомиллаштириш самарадорлиги мезонлар ва уларнинг кўрсатгичлар орқали аниқлаштирилди.

Yangiliklarga obuna bo‘lish