Шакадирова Нигора Иргашевнанинг
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон

I. Умумий маълумотлар. Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): Блендед леарнинг технологияси асосида бўлажак информатика ўқитувчиларининг касбий компетенсияларини ривожлантириш методикаси, 13.00.06 – Рақамли таълим назарияси ва методикаси (педагогика фанлари). 
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам:
Диссертация бажарилган муассаса номи: Ўзбекистон миллий педагогика университети.
Илмий раҳбар: Файзиева Махбубахон Рахимжоновна, педагогика фанлари доктори, профессор
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Ўзбекистон миллий педагогика университети, DSc.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Расмий оппонентлар: Каюмова Насиба Ашуровна, педагогика фанлари доктори (DSc), профессор; Абдуллаев Ботир Бахтиёрович, педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD), доцент.
Етакчи ташкилот: Гулистон давлат университети 
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик. 
II. Тадқиқотнинг мақсади блендед леарнинг технологияси асосида бўлажак информатика ўқитувчиларининг касбий компетенсияларини ривожлантириш методикаси бўйича таклиф ва тавсиялар ишлаб чиқишдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
бўлажак информатика ўқитувчиларининг касбий компетенсияларини ривожлантиришнинг дидактик имкониятлари “А Ла Cарте модел”, “Фаcе то фаcе Дривер”, “Энричед Виртуал модел”, “Флиппед cлассроом”, “Лаб Ротатион” блендед леарнинг технологияси моделлари интегратив яхлитлигини таʼминлаш, таълим технологияларининг диверсификацияси, шахсга йўналтирилган таълим, демократик ва сифатли олий таълимга ўтиш каби янги тенденсияларнинг кўргазмалилик, амалиётга йўналтирилганлик, узлюксизлик, фаоллик тамойиллари билан уйғунлигини таъминлаш асосида аниқлаштирилган; 
блендед леарнинг технологияси асосида бўлажак информатика ўқитувчиларининг касбий компетенсияларини ривожлантиришнинг дастурий таъминоти видеодарслар, амалий ва лаборатория машғулотлари, интерфаол назорат топшириқлари (ОнлинеТестПад, ЭcлипсеCроссwорд, wордwалл, эдуcаплай), лаборатория ишлари ҳисоботини бошқарувчи (ГооглеФорм) компонентларини асинхрон-функсионал интеграциялаш асосида такомиллаштирилган;
блендед леарнинг технологиясига асосланган дастурий таъминот воситасида бўлажак информатика ўқитувчиларининг касбий компетенсияларини ривожлантиришнинг дидактик модели таълимий платформа яратишга оид Дик ва Кери, АЛД, Киркпатриcк ёндашувларни узлюксизлик ва фаоллик тамойилларига сингдириш ҳамда блендед леарнинг моделларига трансформациялаш, рақамли таълим платформаси мазмуни метод ва воситаларини аниқлаштириш асосида такомиллаштирилган;
блендед леарнинг технологиясига асосланган дастурий таъминот воситасида бўлажак информатика ўқитувчиларининг касбий компетенсияларини ривожлантириш методикаси талабаларда фанларни ўрганиш жараёнида визуал кўриш, эшитиш ва амалда бажаришга йўналтириш, мустақил изланиш, муаммони ҳал қилиш йўлларини мантиқий тафаккур орқали аниқлашга қаратилган ВАК, Инқуирй-Басед Леарнинг, Проблем-Басед Леарнинг методларини киритиш асосида такомиллаштирилган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Блендед леарнинг технологияси асосида бўлажак информатика ўқитувчилари касбий компетенсияларини ривожлантириш методикаси бўйича олинган илмий натижалар асосида:
бўлажак информатика ўқитувчиларининг касбий компетенсияларини ривожлантиришнинг дидактик имкониятлари “А Ла Cарте модел”, “Фаcе то фаcе Дривер”, “Энричед Виртуал модел”, “Флиппед cлассроом”, “Лаб Ротатион” блендед леарнинг технологияси моделлари интегратив яхлитлигини таʼминлаш, таълим технологияларининг диверсификацияси, шахсга йўналтирилган таълим, демократик ва сифатли олий таълимга ўтиш каби янги тенденсияларнинг кўргазмалилик, амалиётга йўналтирилганлик, узлюксизлик, фаоллик тамойиллари билан уйғунлигини таъминлаш асосида аниқлаштиришга оид тавсиялар “Педагогик дастурий воситалар” номли ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университетининг 2024-йил 8-майдаги 11-05-2957/04 рақамли маʼлумотномаси). Натижада мутахассислик фани ҳисобланган педагогик дастурий воситалар фанини ўқитишнинг методик тизими такомиллаштирилиб, ўқитиш самарадорлигини ошишига эришилган;
блендед леарнинг технологияси асосида бўлажак информатика ўқитувчиларининг касбий компетенсияларини ривожлантиришнинг дастурий таъминоти видеодарслар, амалий ва лаборатория машғулотлари, интерфаол назорат топшириқлари (ОнлинеТестПад, ЭcлипсеCроссwорд, wордwалл, эдуcаплай), лаборатория ишлари ҳисоботини бошқарувчи (ГооглеФорм) компонентларини асинхрон-функсионал интеграциялаш асосида такомиллаштиришга оид таклифлар “Педагогик дастурий воситалар” номли ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университетининг 2024-йил 8-майдаги 11-05-2957/04 рақамли маʼлумотномаси). Натижада таълимни бошқариш тизимларидан самарали фойдаланишнинг методик имкониятлари кенгайтирилган ҳамда рақамли таълим платформаси таркиби такомиллаштирилган;
блендед леарнинг технологиясига асосланган дастурий таъминот воситасида бўлажак информатика ўқитувчиларининг касбий компетенсияларини ривожлантиришнинг дидактик модели таълимий платформа яратишга оид Дик ва Кери, АЛД, Киркпатриcк ёндашувларни узлюксизлик ва фаоллик тамойилларига сингдириш ҳамда блендед леарнинг моделларига трансформациялаш, рақамли таълим платформаси мазмуни метод ва воситаларини аниқлаштириш асосида такомиллаштиришга оид таклифлар “Педагогик дастурий воситалар” номли ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университетининг 2024-йил 8-майдаги 11-05-2957/04 рақамли маʼлумотномаси). Натижада блендед леарнинг технологияси асосида талабаларнинг мустақил ишлаш кўникмаларини ривожлантириш методикаси такомиллаштирилиб, таълим сифати ошган;
блендед леарнинг технологиясига асосланган дастурий таъминот воситасида бўлажак информатика ўқитувчиларининг касбий компетенсияларини ривожлантириш методикаси талабаларда фанларни ўрганиш жараёнида визуал кўриш, эшитиш ва амалда бажаришга йўналтириш, мустақил изланиш, муаммони ҳал қилиш йўлларини мантиқий тафаккур орқали аниқлашга қаратилган ВАК, Инқуирй-Басед Леарнинг, Проблем-Басед Леарнинг методларини киритиш асосида такомиллаштиришга оид таклифлар “Педагогик дастурий воситалар” номли ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университетининг 2024-йил 8-майдаги 11-05-2957/04 рақамли маʼлумотномаси). Натижада педагогик дастурий воситаларга оид билим ва компетенсияларни касбий соҳада қўлланилиш самарадорлигини оширишга эришилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish