Seytmuratov Salamat Tajimuratovichning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon
I. Umumiy ma’lumotlar. Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): Talabalarning kreativ kompetentliligini rivojlantirishning dasturiy ta’minotini takomillashtirish, 13.00.06 –Raqamli ta’lim nazariyasi va metodikasi (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2023.2.PhD/Ped5162.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Nizomiy nomidagi O‘zbekiston milliy pedagogika universiteti.
Ilmiy rahbar: Zaripov Olimjan Kuvandiq o‘g‘li, pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD), dotsent
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: O‘zbekiston milliy pedagogika universiteti, DSc.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Rasmiy opponentlar: Qayumova Nasiba Ashurovna, pedagogika fanlari doktori (DSc), professor; Ergashov Jamshid Baxtiyorovich, pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD), dotsent.
Yetakchi tashkilot: Farg‘ona davlat universiteti
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi talabalarning kreativ kompetentliligini rivojlantirishning dasturiy ta’minotini takomillashtirish bo‘yicha tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
talabalarning kreativ kompetentliligini rivojlantirishning didaktik imkoniyatlari kreativlikga yo‘naltirilgan yondashuvlar, kreativ kompetentlikning tarkibiy qismlari aniqlashtirish, hamda ilmiy, ilmiy-metodik, pedagogik-psixologik va texnologik yondashuvlarni raqamli muhitiga integratsiyalash asosida takomillashtirilgan;
talabalarning kreativ kompetentlikni rivojlantirish modeli ijtimoiy byurtma talablaridan kelib chiqgan xolda yaxlit tizim sifatida elektron-axborot ta’lim resursidan foydalanish, informatsion, tuzumli va integral yondashuvlarni, ilmiylik, ko‘rgazmalilik va nazariyaning amaliyotga bog‘liqlik tamoilllariga moslashtirish hamda raqamli iqtisodiyotning real sektori talablariga mos didaktik ta’minotni ishlab chiqish va tadbiq etish asosida takomillashtirilgan;
talabalarning kreativ kompetentligini rivojlantirishning dasturiy ta’minotini joriy etish metodikasi, interaktiv vosita sifatida qo‘llash, kreativ kompetentlikni rivojlanishga asoslangan mazmun, Blum taksionomiyasi kompetentlariga mos SWOT, keys stadi, PMBOK metodlarini moslashtirish xamda KKR, Wolfram alpha dasturlari bilan integratsiyalangan muxitni yaratish asosida takomillashtirilgan;
talabalarning kreativ kompetentligini rivojlantirishning dasturiy ta’minotini joriy etish samaradorligi motivatsion, kognitiv, faoliyat va refliksiv baholash mezonlarini aniqlash, ta’sirchan muxitda ishlash sifatini oshirish, hamda qabul qilish imkoniyatini taqqoslashning vektorial yo‘nalganligi, baholash darajalariga muvofiqligini ta’minlash asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Talabalarning kreativ kompetentliligini rivojlantirishning dasturiy ta’minotini takomillashtirish metodikasiga oid olingan ilmiy natijalari asosida:
talabalarning kreativ kompetentliligini rivojlantirishning didaktik imkoniyatlari kreativlikga yo‘naltirilgan yondashuvlar, kreativ kompetentlikning tarkibiy qismlari aniqlashtirish, hamda ilmiy, ilmiy-metodik, pedagogik-psixologik va texnologik yondashuvlarni raqamli muhitiga integratsiyalash asosida takomillashtirishga oid takliflar “Axborot texnologiyalarini kasbiy faoliyatda qo‘llash” nomli darslik mazmuniga singdirilgan (Nizomiy nomidagi O‘MPUning 2025-yil 4-iyuldagi 22-01-126/22-sonli ma’lumotnomasi). Natijada, talabalarning kreativ kompetentliligini rivojlantirishning didaktik imkoniyatlarini aniqlashtirish imkoniyatlari kengaytirilgan;
talabalarning kreativ kompetentlikni rivojlantirish modeli ijtimoiy byurtma talablaridan kelib chiqgan xolda yaxlit tizim sifatida elektron-axborot ta’lim resursidan foydalanish, informatsion, tuzumli va integral yondashuvlarni, ilmiylik, ko‘rgazmalilik va nazariyaning amaliyotga bog‘liqlik tamoilllariga moslashtirish hamda raqamli iqtisodiyotning real sektori talablariga mos didaktik ta’minotni ishlab chiqish va tadbiq etish asosida takomillashtirishga oid takliflar “Axborot texnologiyalarini kasbiy faoliyatda qo‘llash” nomli darslik mazmuniga singdirilgan (Nizomiy nomidagi O‘MPUning 2025-yil 4-iyuldagi 22-01-126/22-sonli ma’lumotnomasi). Natijada, talabalarning kreativ kompetentliligini rivojlantirishni modelini takomillashtirishga sharoit yaratilgan;
talabalarning kreativ kompetentligini rivojlantirishning dasturiy ta’minotini joriy etish metodikasi, interaktiv vosita sifatida qo‘llash, kreativ kompetentlikni rivojlanishga asoslangan mazmun, Blum taksionomiyasi kompetentlariga mos SWOT, keys stadi, PMBOK metodlarini moslashtirish xamda KKR, Wolfram alpha dasturlari bilan integratsiyalangan muxitni yaratish asosida takomillashtirishga oid takliflar “Axborot texnologiyalarini kasbiy faoliyatda qo‘llash” nomli darslik mazmuniga singdirilgan (Nizomiy nomidagi O‘MPUning 2025-yil 4-iyuldagi 22-01-126/22-sonli ma’lumotnomasi). Natijada, talabalarning kreativ kompetentliligini rivojlantirishning dasturiy ta’minotini joriy etish metodikasini takomillashtirishga sharoit yaratilgan;
talabalarning kreativ kompetentligini rivojlantirishning dasturiy ta’minotini joriy etish samaradorligi motivatsion, kognitiv, faoliyat va refliksiv baholash mezonlarini aniqlash, ta’sirchan muxitda ishlash sifatini oshirish, hamda qabul qilish imkoniyatini taqqoslashning vektorial yo‘nalganligi, baholash darajalariga muvofiqligini ta’minlash asosida takomillashtirishga oid takliflar “Axborot texnologiyalarini kasbiy faoliyatda qo‘llash” nomli darslik mazmuniga singdirilgan (Nizomiy nomidagi O‘MPUning 2025-yil 4-iyuldagi 22-01-126/22-sonli ma’lumotnomasi). Natijada, kreativ kompetentliligini rivojlantirishning dasturiy ta’minotini joriy etish samaradorligini aniqlashtirishga erishilgan.