Исмаилов Алишер Улуғбековичнинг
фалсафа доктори (PhD) диссертация ҳимояси ҳақида эълон
I. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): «Ўқувчилар шахсий-касбий тайёргарлигини ривожлантиришнинг психологик хусусиятлари (Ички ишлар вазирлиги академик лицей мисолида)», 19.00.06 – Ёш ва педагогик психология. Ривожланиш психологияси.
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: B.2024.2.PhD/P.941.
Илмий раҳбар: Атабаева Наргис Батировна, психология фанлар доктори (DSc), профессор.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Ўзбекистон миллий педагогика университети.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Ўзбекистон миллий педагогика университети, PhD.03/30.12.2021.P.26.02.
Расмий оппонентлар: Бегматов Абдуллажон Сирожиддинович, фалсафа фанлари доктори, профессор; Элов Зиёдулла Саттарович, психология фанлари доктори (DSc), доцент.
Етакчи ташкилот: Фарғона давлат университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади академик лицей ўқувчиларининг шахсий-касбий таййоргарлигини ривожлантиришининг психологик хусусийатларини очиб бериш орқали амалий тавсиялар ишлаб чиқишдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
академик лицей ўқувчиларда шахсий-касбий таййоргарлик давридаги автономийаларнинг дифференсиал намойон бўлишига кўра, алтер-Его шахсни ўзига емоционал муносабатини кучайиши ва унинг хулққа рроексийаланишига олиб келганлиги туфайли ўқувчиларда шахсий-касбий таййоргарликнинг динамик ривожланиши асосланган;
академик лицей ўқувчиларининг шахсий-касбий таййоргарлигини намойон бўлишида жинс фарқлари мавжудлигига кўра, шахснинг ўзига интеграл муносабатини ҳамкорликка асосланган мулоқотга ахлоқий бурч ҳисси негизида интеграцийаси туфайли ўқувчиларнинг шахсий-касбий таййоргарлигини шахс хусусийатларига боғлиқлиги далилланган;
ота-онанинг академик лицей ўқувчиларини шахсий-касбий таййоргарлиги ривожланишига таъсири га кўра, оилада бола билан емоционал мулоқот алтруизмнинг болани конструктив “Мен”ида кучли боғлиқ намойон бўлишига олиб келиб шахснинг касбий тасаввурларини ўзгартирганлиги туфайли “симбиоз” муносабатнинг устувор характерга ега еканлиги далилланган;
академик лицей ўқувчиларининг шахсий-касбий таййоргарлигини ривожлантириш учун емратийа, ижтимоий рерсерсийа, ижтимоий масъулийат ҳисларига устуворлик бериш орқали ахлоқий тушунчаларни реал хулқ билан идентивлигини таъминлаш муҳимлигига кўра рефлексив хусусиятларни ривожлантириш зарурлиги исботланган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши:
Ўқувчиларда шахсий-касбий тайёргарлигини ривожлантиришнинг психологик хусусиятлари (Ички ишлар вазирлиги академик лицей мисолида) бўйича диссертация тадқиқоти натижалари асосида:
академик лицей ўқувчиларда шахсий-касбий таййоргарлик давридаги автономийаларнинг дифференсиал намойон бўлишига кўра, алтер-Его шахсни ўзига емоционал муносабатини кучайиши ва унинг хулққа рроексийаланишига олиб келганлиги туфайли ўқувчиларда шахсий-касбий таййоргарликнинг динамик ривожланиши асосланган илмий хулосалар Ўзбекистон миллий педагогика университети ҳузуридаги Психологийа ўқув-илмий марказининг 2025 - йили 19-июндаги 358-сон буйруғига асосан «Онтогенез психологийаси ва дифференциал психологийа» модулига киритилган (Ўзбекистон миллий педагогика университети Психологийа ўқув-илмий марказининг 2025-йил 16-июндаги ПМ-358а-сон маълумотномаси). Натижада, академик лицей ўқувчиларининг шахсий-касбий таййоргарлигини динамик ривожланишини асослаш имконияти яратилган.
академик лицей ўқувчиларининг шахсий-касбий таййоргарлигини намойон бўлишида жинс фарқлари мавжудлигига кўра, шахснинг ўзига интеграл муносабатини ҳамкорликка асосланган мулоқотга ахлоқий бурч ҳисси негизида интеграцийаси туфайли ўқувчиларнинг шахсий-касбий таййоргарлигини шахс хусусийатларига боғлиқлиги далилланган илмий хулосалар Ўзбекистон миллий педагогика университети ҳузуридаги Психологийа ўқув-илмий марказининг 2025 - йили 19-июндаги 358-сон буйруғига асосан «Онтогенез психологийаси ва дифференциал психологийа» модулига киритилган (Ўзбекистон миллий педагогика университети Психологийа ўқув-илмий марказининг 2025-йил 16-июндаги ПМ-358а-сон маълумотномаси). Натижада, академик лицей ўқувчиларда шахсий-касбий таййоргарлигининг жинс фарқлари шахс хусусийатларига боғлиқлиги очиб берилган.
ота-онанинг академик лицей ўқувчиларини шахсий-касбий таййоргарлиги ривожланишига таъсири га кўра, оилада бола билан емоционал мулоқот алтруизмнинг болани конструктив “Мен”ида кучли боғлиқ намойон бўлишига олиб келиб шахснинг касбий тасаввурларини ўзгартирганлиги туфайли “симбиоз” муносабатнинг устувор характерга ега еканлиги далилланганилмий хулосалар Ўзбекистон миллий педагогика университети ҳузуридаги Психологийа ўқув-илмий марказининг 2025 - йили 19-июндаги 358-сон буйруғига асосан «Онтогенез психологийаси ва дифференциал психологийа» модулига киритилган (Ўзбекистон миллий педагогика университети Психологийа ўқув-илмий марказининг 2025-йил 16-июндаги ПМ-358а-сон маълумотномаси). Натижада, академик лицей ўқувчиларининг шахсий-касбий таййоргарлигини ривожланишига таъсир етувчи объектив ва субъектив омилларни тадқиқ етишга эришилган.
академик лицей ўқувчиларининг шахсий-касбий таййоргарлигини ривожлантириш учун емратийа, ижтимоий рерсерсийа, ижтимоий масъулийат ҳисларига устуворлик бериш орқали ахлоқий тушунчаларни реал хулқ билан идентивлигини таъминлаш муҳимлигига кўра рефлексив хусусиятларни ривожлантириш зарурлиги исботланган илмий хулосалар Ўзбекистон миллий педагогика университети ҳузуридаги Психологийа ўқув-илмий марказининг 2025 - йили 19-июндаги 358-сон буйруғига асосан «Онтогенез психологийаси ва дифференциал психологийа» модулига киритилган (Ўзбекистон миллий педагогика университети Психологийа ўқув-илмий марказининг 2025-йил 16-июндаги ПМ-358а-сон маълумотномаси). Натижада, ўқувчиларнинг шахсий-касбий таййоргарлигини ривожлантириш дастури ишлаб чиқилган.