Xaydarova Mahliyo  Mamatovnananing
falsafa doktori (PhD) dissertatsiya himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar. Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i):  “Talabalarning tibbiy madaniyatini bioenergetik bilimlar asosida  rivojlantirish” (Tibbiyot oliy ta’lim tashkilotlari misolida)”, 13.00.01 - Pedagogika nazariyasi. Pedagogik taʻlimotlar tarixi (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B 2022.1.PhD/Ped3053.
Ilmiy rahbar: Abdazizov Azizjon Abdusabirovich, pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD), dotsent.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: O‘zbekiston milliy pedagogika universiteti 
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa nomi, IK raqami: Toshkent davlat pedagogika universiteti, DSc.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Rasmiy opponentlar: Hakimova Muxabbat Fayzievna, pedagogika fanlari doktori, professor;  To‘raqulov O‘ktamjon  Nurmamatovich, tibbiyot fanlari doktori  (DSc), dotsent
Yetakchi tashkilot: Culiston  davlat  universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II.Tadqiqotning maqsadi talabalarning tibbiy madaniyatini bioenergetik bilimlar asosida rivojlantirish bo’yicha tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat. 
 III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
talabalarning tibbiy madaniyatini bioenergetik bilimlar asosida  rivojlantirishning didaktik imkoniyatlari tashqi va ichki o‘zgaruvchan xulqni pedagogik sharoitlarning motivatsion-kognitiv, faoliyatli-ijodiy va hissiy-barqaror komponentlariga integratsiyalash hamda obektiv va sub’ektiv ta’sir darajasining ruhiy uyg‘unligiga bosqichma-bosqich moslashtirish asosida aniqlashtirilgan;  
talabalarning tibbiy madaniyatini bioenergetik bilimlar asosida  rivojlantirish jarayoni ta’limni insonparvarlashtirish, subekt-subekt munosabatlarini pedagogik o‘zaro manfaatli hamkorlik obektiv va sub’ektiv omillariga sinxron moslashtirish hamda tibbiy madaniyatning biologik jihatlarini bosqichma-bosqich ta’limiy maqsadlarga intensiv moslashtirish asosida takomillashtirilgan;  
talabalarning tibbiy madaniyatini bioenergetik bilimlar asosida  rivojlantirish modeli irsiy xususiyatlar, tibbiy his tuyg‘ularni rivojlantirish motivlari, bioenergetik bilimlarni yaxlitligi, variantivligi, dinamizmligi va ochiqligini integrativ moslashtirish hamda shaxsda moslashuvchanlik, faol yaratuvchanlik hissiyotlarini subekt-subekt munosabatlarining qayta aloqaga qirishish motivlariga proporsional bogʻliqligini isbotlash asosida takomillashtirilgan;
talabalarning tibbiy madaniyatini rivojlantirish samaradorligi hissiyotlarni boshqarishga axloqiy qarashlar, hayotni voqeylikda bioenergetik bilimlardan foydalanish hamda fikrlash ketma-ketligini kriterial tashxis o‘tkazish va diagnostik imkoniyatlariga intensiv transformatsiyalash asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi.    Tibbiyot oliy ta’lim tashkilotlari talabalarning tibbiy madaniyatini bioenergetik bilimlar asosida rivojlantirish bo’yicha olingan natijalar asosida:
talabalarning tibbiy madaniyatini bioenergetik bilimlar asosida  rivojlantirishning didaktik imkoniyatlari tashqi va ichki o‘zgaruvchan xulqni pedagogik sharoitlarning motivatsion-kognitiv, faoliyatli-ijodiy va hissiy-barqaror komponentlariga integratsiyalash hamda obektiv va sub’ektiv ta’sir darajasining ruhiy uyg‘unligiga bosqichma-bosqich moslashtirish asosida aniqlashtirishga oi takliflar PZ-20170923121-raqamli “Ta’lim muassasalarida hamkorlik asosida pedagogik faoliyatni rivojlantirish” amaliy loyihasi doirasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashda foydalanilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024- yil 1- dekabrdagi 02-07-3846/04-son ma’lumotnomasi). Natijada, talabalarning tibbiy madaniyati rivojlantirilgan;
talabalarning tibbiy madaniyatini bioenergetik bilimlar asosida  rivojlantirish jarayoni ta’limni insonparvarlashtirish, subekt-subekt munosabatlarini pedagogik o‘zaro manfaatli hamkorlik obektiv va sub’ektiv omillariga sinxron moslashtirish hamda tibbiy madaniyatning biologik jihatlarini bosqichma-bosqich ta’limiy maqsadlarga intensiv moslashtirish asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar PZ-20170923121-raqamli “Ta’lim muassasalarida hamkorlik asosida pedagogik faoliyatni rivojlantirish” amaliy loyihasi doirasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashda foydalanilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024- yil 1- dekabrdagi 02-07-3846/04-son ma’lumotnomasi). Natijada, oliy ta’lim tashkilotlari talabalarning tibbiy madaniyatini bioenergetik bilimlar asosida rivojlantirishning ilmiy-metodik bazasini kengaytirish imkoni yaratilgan; 
talabalarning tibbiy madaniyatini bioenergetik bilimlar asosida  rivojlantirish modeli irsiy xususiyatlar, tibbiy his tuyg‘ularni rivojlantirish motivlari, bioenergetik bilimlarni yaxlitligi, variantivligi, dinamizmligi va ochiqligini integrativ moslashtirish hamda shaxsda moslashuvchanlik, faol yaratuvchanlik hissiyotlarini subekt-subekt munosabatlarining qayta aloqaga qirishish motivlariga proporsional bogʻliqligini isbotlash asosida takomillashtirishga oid takliflar PZ-20170923121-raqamli “Ta’lim muassasalarida hamkorlik asosida pedagogik faoliyatni rivojlantirish” amaliy loyihasi doirasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashda foydalanilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024- yil 1- dekabrdagi 02-07-3846/04-son ma’lumotnomasi). Natijada, oliy ta’lim tashkilotlari talabalarning tibbiy madaniyatini bioenergetik bilimlar asosida rivojlantirishning samaradorlik darajasini oshirish imkonini bergan;
talabalarning tibbiy madaniyatini rivojlantirish samaradorligi hissiyotlarni boshqarishga axloqiy qarashlar, hayotni voqeylikda bioenergetik bilimlardan foydalanish hamda fikrlash ketma-ketligini kriterial tashxis o‘tkazish va diagnostik imkoniyatlariga intensiv transformatsiyalash asosida takomillashtirishga oid takliflar PZ-20170923121-raqamli “Ta’lim muassasalarida hamkorlik asosida pedagogik faoliyatni rivojlantirish” amaliy loyihasi doirasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashda foydalanilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024- yil 1- dekabrdagi 02-07-3846/04-son ma’lumotnomasi). Natijada, talabalarning tibbiy madaniyatini bioenergetik bilimlar asosida rivojlantirishning didaktik imkoniyatlari kengaytirilgan.

 

Yangiliklarga obuna bo‘lish