Nazirov Kudrat Yuldashovichning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiya himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): «Malaka oshirish jarayonida tinglovchilarning shaxsiy sifatlarini rivojlantirishning psixologik xususiyatlari», 19.00.06 – Yosh va pedagogik psixologiya. Rivojlanish psixologiyasi. 
Dissertatsiya mavzusi ro’yxatga olingan raqam: B2025.1.PhD/1212.
Ilmiy rahbar: Muxtarova Aziza Erkinovna, psixologiya fanlar doktori (DSc), dotsent.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: O‘zbekiston milliy pedagogika universiteti
IK faoliyat ko’rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: O‘zbekiston milliy pedagogika universiteti, PhD.03/30.12.2021.P.26.02.
Rasmiy opponentlar: Abdurasulov Rustam Abduraimovich, psixologiya fanlari doktori, professor; Safarov Dilmurod Xalimovich, psixologiya fanlari doktori (DSc), professor.
Yetakchi tashkilot: Buxoro xalqaro universiteti.
Dissertatsiya yo’nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi: malaka oshirish jarayonida tinglovchilarning shaxsiy sifatlarini rivojlantirishning pedagogik psixologik xususiyatlarini o‘rganish hamda amaliy tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
malaka oshirish tinglovchilarining shaxsiy sifatlari kasbiy faoliyatda mustaqillik, o‘ziga ishonch, kasbiy moslashuvchanlik, refleksiya, divergent fikrlashni mehnat tajribasiga bog‘liq rivojlanishiga asoslanib professional faoliyatdagi muvaffaqiyatni ta’minlovchi yetakchi omil ekanligi isbotlangan.
malaka oshirish tinglovichilarining shaxsiy sifatlari o‘ziga bo‘lgan ishonch va  vazyaitga standart yondashuv muammodan qochish, emosional holatda o‘zini boshqara olish ko‘nikmasi ijtimoiy qo‘llab-quvvatlanishga intilish pozisiyasini, individual xususiyatlardagi qaramlik va kasbiy rigidlik esa muammodan qochish pozisiyasini kuchli ifodalanishiga olib kelganligi tufayli pedagogning hayotiy qiyinchiliklarga qarshi kurashish strategiyasini differensial namoyon bo‘lishiga olib kelishi isbotlangan.
pedagoglarning muloqot uslubi o‘zaro munosabatlardagi demokrativ uslub kasbiy moslashuvchanlikni, kreativ fikrlashni, mustaqillik sifatlarini kuchli ifodlanishiga olib kelishiga asoslanib malaka oshirish jarayonida shaxs sifatlarini differensial namoyon bo‘lishiga ta’sir etishi aniqlashtirilgan.
malaka oshirish tinglovichlarining shaxsiy sifatlarini rvojlantirish modeli pedagoglarda o‘ziga bo‘lgan ishonchni oshirish, o‘zini konstruktiv tanqidiy baholash, kasbiy moslashuvchanlik xususiyatlari va faoliyatga nisbatan kreativ yondashuvni shakllantirish muhimligi tuafyli ta’limni tashkil etishda motivasion, refleksiv, interaktiv mexanizmlarga ustuvorlik berish asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi: 
Malaka oshirish jarayonida tinglovchilarning shaxsiy sifatlarini rivojlantirishning pedagogik psixologik xususiyatlari bo‘yicha dissertatsiya tadqiqoti natijalari asosida: 
malaka oshirish tinglovchilarining shaxsiy sifatlari kasbiy faoliyatda mustaqillik, o‘ziga ishonch, kasbiy moslashuvchanlik, refleksiya, divergent fikrlashni mehnat tajribasiga bog‘liq rivojlanishiga asoslanib professional faoliyatdagi muvaffaqiyatni ta’minlovchi yetakchi omil ekanligi isbotlangan ma’lumotlar  O‘zbekiston milliy pedagogika universiteti huzuridagi Psixologiya o‘quv-ilmiy markazining 2025-yil 19-iyundagi PM-359-son buyrug‘i bilan «Pedagogik psixologiya» moduliga kiritilgan (O‘zbekiston milliy pedagogika universiteti huzuridagi Psixologiya o‘quv-ilmiy Markazining 2025-yil 16-iyundagi PM-359 a-son ma’lumotnomasi). Natijada malaka oshirish jarayonida tinglovchilarning kasbiy faoliyati samaradorligiga ta’sir etuvchi shaxsiy sifatlarni mehnat tajribasiga bog‘liq ravishda namoyon bo‘lishining dinamik xususiyatlarini tadqiq etish imkoniyati yaratilgan.
malaka oshirish tinglovichilarining shaxsiy sifatlari o‘ziga bo‘lgan ishonch va  vazyaitga standart yondashuv muammodan qochish, emosional holatda o‘zini boshqara olish ko‘nikmasi ijtimoiy qo‘llab-quvvatlanishga intilish pozisiyasini, individual xususiyatlardagi qaramlik va kasbiy rigidlik esa muammodan qochish pozisiyasini kuchli ifodalanishiga olib kelganligi tufayli pedagogning hayotiy qiyinchiliklarga qarshi kurashish strategiyasini differensial namoyon bo‘lishiga olib kelishi isbotlangan ma’lumotlar O‘zbekiston milliy pedagogika universiteti huzuridagi Psixologiya o‘quv-ilmiy markazining 2025-yil 19-iyundagi PM-359-son buyrug‘i bilan «Pedagogik psixologiya» moduliga kiritilgan (O‘zbekiston milliy pedagogika universiteti huzuridagi Psixologiya o‘quv-ilmiy Markazining 2025-yil 16-iyundagi PM-359a-son ma’lumotnomasi). Natijada malaka oshirish tinglovichilarining shaxsiy sifatlarini hayotiy qiyinchiliklarga qarshi kurashish strategiyasiga ta’sirini aniqlash imkoniyati yaratilgan. 
pedagoglarning muloqot uslubi o‘zaro munosabatlardagi demokrativ uslub kasbiy moslashuvchanlikni, kreativ fikrlashni, mustaqillik sifatlarini kuchli ifodlanishiga olib kelishiga asoslanib malaka oshirish jarayonida shaxs sifatlarini differensial namoyon bo‘lishiga ta’sir etishi aniqlashtirilgan ma’lumotlar O‘zbekiston milliy pedagogika universiteti huzuridagi Psixologiya o‘quv-ilmiy markazining 2025-yil 19-iyundagi PM-359-son buyrug‘i bilan «Muloqot psixologiyasi» moduliga kiritilgan (O‘zbekiston milliy pedagogika universiteti huzuridagi Psixologiya o‘quv-ilmiy Markazining 2025-yil 16-iyundagi PM-359 a-son ma’lumotnomasi).  Natijadapedagoglarning muloqot uslubini  malaka oshirish jarayoni tinglovchilarining shaxs sifatlariga bog‘liq jihatlari ochib berilgan. 
malaka oshirish tinglovichlarining shaxsiy sifatlarini rvojlantirish modeli pedagoglarda o‘ziga bo‘lgan ishonchni oshirish, o‘zini konstruktiv tanqidiy baholash, kasbiy moslashuvchanlik xususiyatlari va faoliyatga nisbatan kreativ yondashuvni shakllantirish muhimligi tuafyli ta’limni tashkil etishda motivasion, refleksiv, interaktiv mexanizmlarga ustuvorlik berish asosida takomillashtirilgan ma’lumotlar O‘zbekiston milliy pedagogika universiteti huzuridagi Psixologiya o‘quv-ilmiy markazining 2025-yil 19-iyundagi PM-359-son buyrug‘i bilan «Pedagogik psixologiya» moduliga kiritilgan (O‘zbekiston milliy pedagogika universiteti huzuridagi Psixologiya o‘quv-ilmiy Markazining 2025-yil 16-iyundagi PM-359a-son ma’lumotnomasi). Natijada malaka oshirish tinglovchilarning kasbiy shaxsiy sifatlarini rivojlantirish bo‘yicha amaliy tavsiyalar ishlab chiqilgan. 

Yangiliklarga obuna bo‘lish