Mamaraimova Nasiba Yadgarovnaning 
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar. Dissertatsiya mavzusi, ixtissoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): “Aksiologik yondashuv asosida bo‘lajak o‘qituvchilarning nutq madaniyatini rivojlantirish metodikasini takomillashtirish”, 13.00.02 -Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2024.3.PhD/Ped8231.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Guliston davlat pedagogika instituti
Ilmiy rahbar: Abdullaeva Barno Sayfutdinovna, pedagogika fanlari doktori, professor; 
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: O‘zbekiston milliy pedagogika pedagogika universiteti, DSc.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Rasmiy opponentlar: Shodieva Matluba Jo‘raevna, pedagogika fanlari doktori, professor; Azizova Qizlarxon Mashrabovna, pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori(PhD), dotsent. 
Yetakchi tashkilot: Guliston  davlat pedagogika instituti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi aksiologik yondashuv asosida bo‘lajak o‘qituvchilarda nutq madaniyatini rivojlantirish metodikasini takomillashtirishga doir tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
aksiologik yondashuv asosida bo‘lajak o‘qituvchilarda nutq madaniyatini rivojlantirishning pedagogik imkoniyatlari sintez qilish, muloqot matnidagi  grammatik shakllar, kontekstlarning lingvistik, morfologik, uslubiy  xususiyatlari,  konstruksiyaviy sintaktik birliklar hamda kommunikativ sifatlarni o‘stirish aspektlariga ustuvorlik berish asosida  aniqlashtirilgan; 
bo‘lajak o‘qituvchilarda nutq madaniyatini rivojlantirishning  lingvodidaktik asoslarini vizuallashtirish metodik ta’minot bilan boyitish va  nutqning madaniyligini ta’minlovchi kommunikativ sifatlar  komponentlari elementlarining dinamikligiga  barqaror ustuvorlik berish  asosida takomillashtirilgan;
aksiologik yondashuv asosida bo‘lajak o‘qituvchilarda nutq madaniyatini rivojlantirish modeli til-nutq-tafakkur uyg‘unligida nutqiy-kasbiy tayyorgarlik  faoliyatining mantiqiylik, izchillik  aniqlik, ravonlik va uzviylik ifodalariga muvofiqligini ta’minlash  hamda  lisoniy sathlarning  semantik, kommunikativ, ekpressiv va estetik funksiyalarining ta’limiy mazmunini tasniflashga izchil ustuvorlik berish asosida takomillashtirilgan; 
aksiologik yondashuv asosida bo‘lajak o‘qituvchilarda nutq madaniyatini rivojlantirish metodikasi strukturaviy-tashkiliy tuzilmasi, pragmatik yondashuvlarning integrativ mazmunini ta’limiy maqsad ehtiyojlariga bosqichma-bosqich integratsiyalash asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi.:Aksiologik yondashuv asosida bo‘lajak o‘qituvchilarning nutq madaniyatini rivojlantirishtirish metodikasini takomillashtirish bo‘yicha ilmiy natijala asosidar:
aksiologik yondashuv asosida bo‘lajak o‘qituvchilarda nutq madaniyatini rivojlantirishning pedagogik imkoniyatlari sintez qilish, muloqot matnidagi  grammatik shakllar, kontekstlarning lingvistik, morfologik, uslubiy  xususiyatlari,  konstruksiyaviy sintaktik birliklar hamda kommunikativ sifatlarni o‘stirish aspektlariga ustuvorlik berish asosida  aniqlashtirishga  oid takliflar “Nutq madaniyati” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2025-yil 8-maydagi 11-05-2977/04 raqamli ma’lumotnomasi). Natijada bo‘lajak o‘qituvchilarda nutq madaniyatini rivojlantirishning pedagogik imkoniyatlari aniqlangan.
  bo‘lajak o‘qituvchilarda nutq madaniyatini rivojlantirishning  lingvodidaktik asoslarini vizuallashtirish metodik ta’minot bilan boyitish va  nutqning madaniyligini ta’minlovchi kommunikativ sifatlar  komponentlari elementlarining dinamikligiga  barqaror ustuvorlik berish  asosida takomillashtirishga oid takliflar “Nutq madaniyati” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2025-yil 8-maydagi 11-05-2977/04 raqamli ma’lumotnomasi). Natijada bo‘lajak o‘qituvchilarda nutq madaniyatini rivojlantirish modeli mazmuni intensivlashtirilgan. 
 aksiologik yondashuv asosida bo‘lajak o‘qituvchilarda nutq madaniyatini rivojlantirish modeli til-nutq-tafakkur uyg‘unligida nutqiy-kasbiy tayyorgarlik  faoliyatining mantiqiylik, izchillik  aniqlik, ravonlik va uzviylik ifodalariga muvofiqligini ta’minlash  hamda  lisoniy sathlarning  semantik, kommunikativ, ekpressiv va estetik funksiyalarining ta’limiy mazmunini tasniflashga izchil ustuvorlik berish asosida takomillashtirishga oid takliflar “Nutq madaniyati” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2025-yil 8-maydagi 11-05-2977/04 raqamli ma’lumotnomasi). Natijada bo‘lajak o‘qituvchilarda nutq madaniyatini rivojlantirishning o‘quv-metodik ta’minotini yaratish imkoni kengaytirilgan. 
aksiologik yondashuv asosida bo‘lajak o‘qituvchilarda nutq madaniyatini rivojlantirish metodikasi strukturaviy-tashkiliy tuzilmasi, pragmatik yondashuvlarning integrativ mazmunini ta’limiy maqsad ehtiyojlariga bosqichma-bosqich integratsiyalash asosida takomillashtirishga oid takliflar “Nutq madaniyati” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2025-yil 8-maydagi 11-05-2977/04 raqamli ma’lumotnomasi). Natijada o‘quv jarayonida bo‘lajak o‘qituvchilarda nutq madaniyatini rivojlantirishning samaradorlik ko‘rsatkichini aniqlashga erishilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish