Dauletiyaroav Nigora Kenesbaevnaning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri: “Innovatsion texnologiyalar vositasida talabalarda lingvistik kompetentlikni takomillashtirish metodikasi (nofilologik ta’lim yo‘nalishlarida ingliz tilini o‘qitish misolida)”, 13.00.02 – Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi (ingliz tili).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2024.1.PhD/Ped7028.
Ilmiy rahbarining F.I.Sh., ilmiy darajasi va unvoni: Utebaev Tajibay Tileumuratovich, pedagogika fanlari doktori, professor.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Tarbiya pedagogikasi milliy instituti Qoraqalpog‘iston filiali.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa nomi, IK raqami: Qoraqalpoq davlat universiteti DSc.03/30.04.2021.Fil.20.01.
Rasmiy opponentlarning F.I.Sh., ilmiy darajasi va unvoni: Seytkasimov Dauletnazar Beknazarovich, pedagogika fanlari doktori, dotsent; Bekjanova Aynura Marxabaevna, pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori, dotsent.
Yetakchi tashkilot nomi: Urganch davlat pedagogika instituti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotniing maqsadi ingliz tilini nofilologik ta’lim uo‘nalishlarda innovatsion texnologiualar uordamida o‘qitish orqali talabalarning lingvistik kompetensiuasini shakllantirish tizimini takomillashtirishga oid taklif va tavsiualar ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi quyidagilardan iborat:
talabalarda lingvistik kompetentlikni rivojlantirishda virtual ta’lim platformalari, multimedia resurslari va interaktiv didaktik vositalarning samaradorligi integrativ va kommunikativ yondashuvlarga asoslash orqali aniqlashtirilgan;
nofilologik yo‘nalishlarda tahsil olayotgan talabalarning lingvistik kompetentligini shakllantirishda 3D formatdagi ta’lim resurslari va muammoli vaziyatlarni hal qilishga yo‘naltirilgan virtual didaktik muhit, avtomatlashtirilgan axborot-qidiruv tizimlariga asoslan interaktiv o‘quv modullarini integrativ tarzda shakllantirishga qaratilgan treninglarning didaktik shart-sharoitlarni ishlab chiqishga asoslangan;
nofilologik yo‘nalish talabalarining lingvistik kompetentligini rivojlantirishga qaratilgan virtual ta’lim resurslari, polimodalli multimedia vositalari va onlayn test tizimlarini optimallashtirilishga xizmat qiladigan “Quvnoq topishmoqlar” va “Tafakkur mashqi” kabi didaktik strategiyalarning adaptiv variantlari psixologik-kognitiv profiliga moslashtirish asosida takomillashtirilgan;
innovatsion ta’lim muhitida nofilologik ta’lim yo‘nalish talabalarining individual psixologik-kognitiv xususiyatlariga moslashtirilgan differensial metodikalarni ishlab chiqish, adaptiv optimallashtirilishi hamda lingvistik kompetentlikni rivojlantirishda xizmat qiladigan immersiv virtual laboratoriyalar va simulyasion ta’lim muhitlarini sinergetik integratsiyasini ta’minlash hamda global ta’lim standartlariga muvofiqlikni kafolatlashga xizmat qiladigan tavsiyalar ishlab chiqilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Innovatsion texnologiualar vositasida talabalarda lingvistik kompetentlikni shakllantirish mazmunini takomillashtirishga doir tadqiqot natijalari asosida:
talabalarda lingvistik kompetentlikni rivojlantirishda virtual ta’lim platformalari, multimedia resurslari va interaktiv didaktik vositalarning samaradorligi integrativ va kommunikativ yondashuvlarga asoslashga oid taklif va tavsiualar “Pedagogik mahorat” darsligi mazmuniga singdirilgan, (Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universitettining 2024-uil 20-maudagi 11-05-2259/04-son dalolatnomasi). Natijada nofilologik ta’lim uo‘nalishilari ingliz tili ta’limida talabalarning lingvistik kompetentliginini shakllantirishga doir innovatsion texnologiyalarni takomillashtirishga xizmat qilgan;
nofilologik yo‘nalishlarda tahsil olayotgan talabalarning lingvistik kompetentligini shakllantirishda 3D formatdagi ta’lim resurslari va muammoli vaziyatlarni hal qilishga yo‘naltirilgan virtual didaktik muhit, avtomatlashtirilgan axborot-qidiruv tizimlariga asoslan interaktiv o‘quv modullarini integrativ tarzda shakllantirishga qaratilgan treninglarning didaktik shart-sharoitlarni ishlab chiqishga doir taklif va tavsiualar amaliu 81/14-sonli “Qoraqalpog‘iston Respublikasining B2 darajali talabalari uchun oflaun rejimda mobil ilova va maxsus veb-sait ishlab chiqish” mavzusida ilmiu-amaliu louihasini amalga oshirishda foudalanilgan (Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universitettining 2024-uil 20-maudagi 11-05-2259/04-son dalolatnomasi). Natijada nofilologik ta’lim uo‘nalishilarida xorijiu tillarni o‘qitishning innovatsion texnologiyalari hamda umumkasbiu fanini amaliu o‘qitishning o‘quv-uslubiu ta’minotini takomillashtirishga erishilgan;
nofilologik yo‘nalish talabalarining lingvistik kompetentligini rivojlantirishga qaratilgan virtual ta’lim resurslari, polimodalli multimedia vositalari va onlayn test tizimlarini optimallashtirilishga xizmat qiladigan “Quvnoq topishmoqlar” va “Tafakkur mashqi” kabi didaktik strategiyalarning adaptiv variantlari psixologik-kognitiv profiliga moslashtirishga doir tavsiyalardan A1-XT-0-92997 raqamli “Yoshlarni umumiu insoniu, milliu va tarixiu qadriuotlar uug‘unligi asosida ma’naviu-axloqiu tarbiualashning muammolari” mavzusidagi fundamental louihasini ishlab chiqishda foudalanilgan (Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universitettining 2024 uil 20 maudagi 11-05-2259/04-son dalolatnomasi). Natijada nofilologik ta’lim uo‘nalishi ingliz tili ta’limida talabalarning lingvistik kompetentliginini rivojlantirish bo‘yicha kasbiu faoliuat monitoringini takomillashtirishga xizmat qilgan. 
innovatsion ta’lim muhitida nofilologik ta’lim yo‘nalish talabalarining individual psixologik-kognitiv xususiyatlariga moslashtirilgan differensial metodikalarni ishlab chiqish, adaptiv optimallashtirilishi hamda lingvistik kompetentlikni rivojlantirishda xizmat qiladigan immersiv virtual laboratoriyalar va simulyasion ta’lim muhitlarini sinergetik integratsiyasini ta’minlash hamda global ta’lim standartlariga muvofiqlikni kafolatlashga xizmat qiladigan tavsiyalar “Pedagogik mahorat” darsligi mazmuniga singdirilgan, (Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universitettining 2024-uil 20-maudagi 11-05-2259/04-son dalolatnomasi). Natijada nofilologik ta’lim uo‘nalishi talabalarining  lingvistik kompetentliginini shakllantirishga doir innovatsion texnologiyalarni takomillashtirishga xizmat qilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish