Sayt test rejimida ishlamoqda

Исмоилова Камола Валижоновнанинг
фалсафа доктори (PhD) диссертация ҳимояси ҳақида эълон

I. Умумий маълумотлар. Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): «Талабалар медиасаводхонлигини ривожлантиришнинг педагогик-психологик детерминантлари», 19.00.06 – Ёш ва педагогик психология. Ривожланиш психологияси (психология фанлари) 
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: B2023.4.PhD/P765.
Илмий раҳбар: Мадрахимова Феруза Рузимбаевна, педагогика фанлари доктори (ДСc) доцент
Диссертация бажарилган муассаса номи: Ўзбекистон миллий педагогика университети.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Ўзбекистон миллий педагогика университети, PhD.03/30.12.2021.P.26.02.
Расмий оппонентлар: Абдурасулов Рустам Абдураимович, психология фанлари доктори, профессор; Муҳиддинова Дилноза Шавкат қизи, психология фанлари бўйича фалсафа  доктори(PhD). 
Етакчи ташкилот: Бухоро давлат университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади: талабалар медиасаводхонлигини ривожлантиришнинг педагогик-психологик детерминантларини аниқлаш орқали амалий тавсиялар ишлаб чиқишдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
талабалар медисаводхонлигини ривожлантириш учун рақамли ахборотлар билан ишлаш жараёнида коммуникатив, релаксасион, когнитив хусусиятларнинг аналитик, идеалистик, реалистик фикрлаш услубига боғлиқ ифодаланишига асосланиб информасион фаолиятнинг мотивасион структурасини тафаккур услубига боғлиқ намоён бўлиши муҳим эканлиги далилланган;
талабаларнинг медиасаводхонлигини ривожланиши рақамли трансформасия шароитида коммуникатив ва релаксасион мотивасия ижодкорлик ва келажакка йўналганликни, мотивасияни қайта фаоллаштириш эса муваффақиятга интилишни кучли ифодаланишига олиб келганлиги туфайли шахснинг инновасион хусусиятлари ва ўзини ўзи баҳолаш даражасига интегратив кечиши исботланган;
талабалар медисаводхонлигини ривожлантиришда рақамли макондаги ахборотларни идрок қилиш, қайта ишлаш, ижтимоий аудиторияга узатиш билан боғлиқ мотивасион ҳамда когнитив хусусиятларни билим эгаллаш, касбий шаклланишга интилиш ракурсида намоён бўлишига асосланиб ўқув мотивасияси педагогик-психологик детерминант эканлиги аисботланган;
талабалар медиасаводхонлигини ривожлантириш учун медиамулоқот платформасида менторлик тизими орқали коммуникатив, релаксасион, когнитив, компенсасион хусусиятларни шаклланишига эришиш муҳимлиги туфайли шахс информасион фаолиятининг мотивасион структурасига коррексион таъсир этиш зарурати исботланган. 
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши: Талабалар медиасаводхонлигини ривожлантиришнинг педагогик-психологик детерминантлари бўйича олинган илмий тадқиқот натижалари асосида:
талабалар медисаводхонлигини ривожлантириш учун рақамли ахборотлар билан ишлаш жараёнида коммуникатив, релаксасион, когнитив хусусиятларнинг аналитик, идеалистик, реалистик фикрлаш услубига боғлиқ ифодаланишига асосланиб информасион фаолиятнинг мотивасион структурасини тафаккур услубига боғлиқ намоён бўлиши муҳим эканлиги далилланган таклифлар Ўзбекистон миллий педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2025-йил 19-майдаги ПМ-339-сон буйруғи билан «Онтогенез психологияси. Дифференциал психология» модулига киритилган (Ўзбекистон миллий педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий Марказининг 2025-йил 19-майдаги ПМ-339 а-сон маълумотномаси). Натижада талабалар медисаводхонлигини ривожлантиришда тафаккур услубига боғлиқ жиҳатларни аниқлаш имконияти яратилган. 
талабаларнинг медиасаводхонлигини ривожланиши рақамли трансформасия шароитида коммуникатив ва релаксасион мотивасия ижодкорлик ва келажакка йўналганликни, мотивасияни қайта фаоллаштириш эса муваффақиятга интилишни кучли ифодаланишига олиб келганлиги туфайли шахснинг инновасион хусусиятлари ва ўзини ўзи баҳолаш даражасига интегратив кечиши исботланган таклифлар Ўзбекистон миллий педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2025-йил 19-майдаги ПМ-339-сон буйруғи билан «Онтогенез психологияси. Дифференциал психология» модулига киритилган (Ўзбекистон миллий педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий Марказининг 2025-йил 19-майдаги ПМ-339 а-сон маълумотномаси). Натижада талабаларнинг медиасаводхонлигини ривожланишига шахснинг инновасион хусусиятларини таъсирини тадқиқ этиш имконияти яратилган.
талабалар медисаводхонлигини ривожлантиришда рақамли макондаги ахборотларни идрок қилиш, қайта ишлаш, ижтимоий аудиторияга узатиш билан боғлиқ мотивасион ҳамда когнитив хусусиятларни билим эгаллаш, касбий шаклланишга интилиш ракурсида намоён бўлишига асосланиб ўқув мотивасияси педагогик-психологик детерминант эканлиги аисботланган таклифлар Ўзбекистон миллий педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2025-йил 19-майдаги ПМ-339-сон буйруғи билан «Онтогенез психологияси. Дифференциал психология» модулига киритилган (Ўзбекистон миллий педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий Марказининг 2025-йил 19-майдаги ПМ-339 а-сон маълумотномаси). Натижада талабалар медисаводхонлигини ўқув мотивасиясига боғлиқ ривожланишидаги ўзига хос жиҳатларни тадқиқ этиш имконияти яратилган.
талабалар медиасаводхонлигини ривожлантириш учун медиамулоқот платформасида менторлик тизими орқали коммуникатив, релаксасион, когнитив, компенсасион хусусиятларни шаклланишига эришиш муҳимлиги туфайли шахс информасион фаолиятининг мотивасион структурасига коррексион таъсир этиш зарурати исботланган таклифлар Ўзбекистон миллий педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2025-йил 19-майдаги ПМ-339-сон буйруғи билан «Онтогенез психологияси. Дифференциал психология» модулига киритилган (Ўзбекистон миллий педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий Марказининг 2025-йил 19-майдаги ПМ-339 а-сон маълумотномаси). Натижада талабалар медиасаводхонлигини ривожлантириш бўйича психологик тренинг дастури ва амалий тавсиялар ишлаб чиқилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish