Murodova Umida Abdulnabievna
Pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtissoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): “Oliy ta’lim muassasalari talabalarida kommunikativ ko‘nkmalarni rivojlantirish metodikasini takomillashtirish”
13.00.02 -Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi (ingliz tili), (Pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam:  
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Nizomiy nomidagi O‘zbekiston milliy pedagogika universiteti.
Ilmiy rahbar:Axmedova Nodira Muxtorjonovna, pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori, dotsent
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: Nizomiy nomidagi O‘zbekiston milliy pedagogika universiteti., DSc.03/30.11.2024.Ped.26.04.
Rasmiy opponentlar: Isakulova Nilufar Janikulovna, pedagogika fanlari doktori tayinlansin. Ikkinchi opponent etib Jabborov Ulug‘bek Abduraxmanovich, pedagogika fanlari doktori, dotsent tayinlansin.
Yetakchi tashkilot: Guliston davlat universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik. 
II. Tadqiqotning maqsadi oliy ta’lim muassasalari talabalarining kommunikativ ko‘nikmalarni rivojlantirish metodikasini takomillashtirishdan iborat. 
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
talabalarda kommunikativ ko‘nikmalarini rivojlantirishning didaktik imkoniyatlari ingliz tilida samarali muloqot qilish jarayonida fikrlarni aniq va to‘g‘ri ifodalashga o‘rgatish va madaniy farqni hisobga olish interferensiya hodisasini kommunikativ ko‘nikmani o‘rganishda yuzaga keluvchi qiyinchiliklarni bartaraf qilish maqsadida o‘zini o‘zi rivojlantirishga yo‘naltirilgan pedagogik mikromuhit yaratish asosida aniqlashtirilgan;
talabalarning kommunikativ ko‘nikmalarini rivojlantirish modeli  kompetensiyaviy faoliyatga asoslangan va shaxsga yo‘naltirilgan yondoshuvlarni talabalarning kasbiy qiziqishlariga ko‘ra mutaxassisni tizimli fikrlashga yo‘naltirish va o‘zini professional shaxs sifatida anglashi asnosida  tilni kasbiy kontekstda qo‘llash hamda kasbiy ehtiyojlarga ko‘ra muloqotga kirishish darajasini hisobga olish asosida takomillashtirilgan;
talabalarning  kommunikativ  ko‘nikmalarini  rivojlantirish metodikasi STAD, Hot Chair, Think–Pair–Share va 6 Shlyapa texnologiyalarning  didaktik imkoniyatlari va kompleks o‘qitish g‘oyalarini uyg‘unlashtirish hamda shaxsiy faollik natijasida shakllangan  pedagogik faoliyatning reseptiv turiga moslashtirish asosida takomillashtirilgan;
talabalarda  kommunikativ  ko‘nikmalarni  rivojlantirish samaradorligi tinglash, o‘qish va yozish ko‘nikmalarining shaxs taraqqiyotidagi ustuvor ta’sirini izohlash hamda ingliz tilidagi kommunikativ faoliyatlarini shaxs indvidual xususiyatlari mazmuniga mos ravishda o‘zaro muvofiqlashtirish asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Oliy ta’lim muassasalari talabalarining kommunikativ ko‘nikmalarni rivojlantirish metodikasini takomillashtirish bo‘yicha ilmiy natijalar asosida:
talabalarda kommunikativ ko‘nikmalarini rivojlantirishning didaktik imkoniyatlari ingliz tilida samarali muloqot qilish jarayonida fikrlarni aniq va to‘g‘ri ifodalashga o‘rgatish va madaniy farqni hisobga olish interferensiya hodisasini kommunikativ ko‘nikmani o‘rganishda yuzaga keluvchi qiyinchiliklarni bartaraf qilish maqsadida o‘zini o‘zi rivojlantirishga yo‘naltirilgan pedagogik mikromuhit yaratish asosida aniqlashtirishga oid tavsiyalar  “English for management studies” o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan. (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2025-yil, 23-apreldagi 11-05-2549/04 sonli dalolatnoma). Natijada, oliy ta’lim muassasalari menejment yo‘nalishi talabalarining kommunikativ ko‘nikmalarni rivojlantirishning pedagogik imkoniyatlari aniqlangan;
talabalarning kommunikativ ko‘nikmalarini rivojlantirish modeli  kompetensiyaviy faoliyatga asoslangan va shaxsga yo‘naltirilgan yondoshuvlarni talabalarning kasbiy qiziqishlariga ko‘ra mutaxassisni tizimli fikrlashga yo‘naltirish va o‘zini professional shaxs sifatida anglashi asnosida  tilni kasbiy kontekstda qo‘llash hamda kasbiy ehtiyojlarga ko‘ra muloqotga kirishish darajasini hisobga olish asosida takomillashtirishga oid takliflar “English for management studies” o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan. (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2025-yil, 23-apreldagi 11-05-2549/04 sonli dalolatnoma). Natijada oliy ta’lim muassasalari talabalarining kommunikativ ko‘nikmalarni rivojlantirishning modeli takomillashtirilgan;
talabalarning  kommunikativ  ko‘nikmalarini  rivojlantirish metodikasi STAD, Hot Chair, Think–Pair–Share va 6 Shlyapa texnologiyalarning  didaktik imkoniyatlari va kompleks o‘qitish g‘oyalarini uyg‘unlashtirish hamda shaxsiy faollik natijasida shakllangan  pedagogik faoliyatning reseptiv turiga moslashtirish asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar “English for management studies” o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan. (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2025-yil, 23-apreldagi 11-05-2549/04 sonli dalolatnoma). Natijada oliy ta’lim muassasalari talabalarining kommunikativ ko‘nikmalarni rivojlantirishning metodik ta’minoti ishlab chiqilgan;
talabalarda  kommunikativ  ko‘nikmalarni  rivojlantirish samaradorligi tinglash, o‘qish va yozish ko‘nikmalarining shaxs taraqqiyotidagi ustuvor ta’sirini izohlash hamda ingliz tilidagi kommunikativ faoliyatlarini shaxs indvidual xususiyatlari mazmuniga mos ravishda o‘zaro muvofiqlashtirish asosida takomillashtirishga oid taklifllar “English for management studies” o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan. (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2025-yil, 23-apreldagi 11-05-2549/04 sonli dalolatnoma). Natijada oliy ta’lim muassasalari talabalarining kommunikativ ko‘nikmalarni rivojlantirishning samaradorligi aniqlashtirilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish