Sayt test rejimida ishlamoqda

Исмаилова Маърифат Бахрамбек қизининг
педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон 

I.    Умумий маълумотлар
 Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи номи): “Инглиз тилини ўқитишда Б2 даражадаги талабаларнинг стратегик компетенсиясини муаммоли технология асосида такомиллаштириш”, 13.00.02– Таълим ва тарбия назарияси ва методикаси (Инглиз тили),(педагогика фанлари). 
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: B2024.2.PhD/Ped7453
Илмий раҳбар: Ахмедова Лайлохон Толибжоновна, педагогика фанлари доктори, профессор. 
Диссертация бажарилган муассаса номи: Ўзбекистон давлат жаҳон тиллари университети.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса номи, ИК рақами: Ўзбекистон давлат жаҳон тиллари университети, PhD.03/07.06.2024.Ped.27.02
Расмий оппонентлар: Исроилова Дилдора Мухторовна, педагогика фанлари доктори (DSc), профессор; Обидова Гулмира Кузибаевна, педагогика фанлари доктори (DSc), доцент.
Етакчи ташкилот: Жиззах Давлат Педагогика Университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II.    Тадқиқотнинг мақсади таълим йўналиши хорижий тил ва адабиёти бўлган Б2 даражадаги талабаларнинг стратегик компетенсиясини муаммоли технология асосида такомиллаштиришдан иборат.
III.    Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
 Мулоқот жараёнининг интерактивлик хусусияти асосида шаклланувчи коммуникатив стратегиялар типологияси стратегик компетенсиянинг ижро (эхеcутион) компонентини ПБЛнинг Категория → Мақсад → Стратегик восита блок-схемасига функсионал жойлаштириш натижасида талабанинг тезкор реакция билдириш кўникмаларини ривожлантириш заруриятига кўра такомиллаштирилган.
 ПТПЛУР таълим жараёнининг тайёрловчи босқичи мулоқотдаги фоссилизация (қотиб қолиш) элементларини муаммога асосланган тил ўқитишнинг ССПС моделидаги “ситуатион” компонентига бириктириш асосида компенсатор стратегияларни онгли қўллаш мезонига кўра такомиллаштирилган.
 Талабаларнинг стратегик компетенсиясини такомиллаштиришга хизмат қилувчи СТРАТЕГО таълим механизмининг самарадорлиги интеграл-фаолият блоклар таркибини мазмуний-имитацион топшириқларга интеграция қилиш доирасида семантик-аниқликка устунлик бериш асосида далилланган.
 Хорижий тил ва адабиёти таълим йўналиши талабалари стратегик компетенсиясининг дидактик таъминоти замонавий ППСИ технологиясининг “стратегиc интераcтион” компонентини мулоқот техникаси (ахборот, мақсад, иштирокчилар)га горизонтал интеграцияси асосида такомиллаштирилган.
IV.Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши.
мулоқот жараёнининг интерактивлик хусусияти асосида шаклланувчи коммуникатив стратегиялар типологияси стратегик компетенсиянинг ижро (эхеcутион) компонентини ПБЛнинг Категория → Мақсад → Стратегик восита блок-схемасига функсионал жойлаштириш натижасида талабанинг тезкор реакция билдириш кўникмаларини ривожлантириш заруриятига кўра такомиллаштирувчи асослардан “Ўзбекистон талабаси” журналининг 2024-йил 3-сонидаги “Хорижда таҳсил: грант ютиб олгунуч ва олгач..”, 5-сонидаги “Аввал тест, сўнг танлов тамойили қандай ишлайди?”, “Кредит-модул тизими, талаб ва таклиф ”, 6-сонидаги  инглиз тилидаги “А леттер то фрешмен фром градуатед студент”, 7-сонидаги “Слееп проблемс ин студенц”, “Гатес Cамбридге счоларшип” каби мақолаларда талабаларнинг реал-ҳаётий вазиятларда мулоқот қилиш қобилиятларини ривожлантиришга қаратилган бир қанча тавсиялар келтирилган. (“Интегратион Cентер Умид” маъсулияти чекланган жамият, “Ўзбекистон талабаси” журнали 2024-йил август ойидаги №01/33 маълумотномаси)
ПТПЛУР таълим жараёнининг тайёрловчи босқичи мулоқотдаги фоссилизация (қотиб қолиш) элементларини муаммога асосланган тил ўқитишнинг ССПС моделидаги “ситуатион” компонентига бириктириш асосида компенсатор стратегияларни онгли қўллаш мезонига кўра такомиллаштирилган натижаларидан Алишер Навоий номидаги Тошкент давлат ўзбек тили ва адабиёти университетида Европа Иттифоқи томонидан 2022-2025 йилларда “Эрасмус+ Интернатионал КА107 Cредит мобилитй Кей аcтион 1-Мобилитй фор леарнерс анд стафф- Ҳигҳер эдуcатион студент анд стафф мобилитй” мавзусидаги инновацион лойиҳада фойдаланилган. (Олий Таълим, Фан ва Инновациялар Вазирлиги, Алишер Навоий номидаги Тошкент давлат ўзбек тили ва адабиёти университети №04/1-2869, 2024-йил 15-октябр маълумотномаси)
талабаларнинг стратегик компетенсиясини такомиллаштиришга хизмат қилувчи СТРАТЕГО таълим механизмининг самарадорлиги интеграл-фаолият блоклар таркибини мазмуний-имитацион топшириқларга интеграция қилиш доирасида семантик-аниқликка устунлик бериш асосида далилланган натижалардан Урганч давлат университетида амалга оширилган С-УЗ800-20-ГР-0038 рақамли “АCCЕСС МИCРОСЧОЛОРШИП ПРОГРАМ” номли амалий лойиҳа доирасида унумли фойдаланилган. (Олий Таълим, Фан ва Инновациялар Вазирлиги, Урганч Давлат Университети №06-22/1, 20.11.2024 йил маълумотномаси)
хорижий тил ва адабиёти таълим йўналиши талабалари стратегик компетенсиясининг дидактик таъминоти замонавий ППСИ технологиясининг “стратегиc интераcтион” компонентини мулоқот техникаси (ахборот, мақсад, иштирокчилар)га горизонтал интеграцияси доирасида такомиллаштирилган асослардан Ўзбекистон Республикаси Мудофаа вазирлиги Ахборот-коммуникацияси технологиялари ва алоқа ҳарбий институтида бажарилган ҲҲМ Радиотехника қўшинлари ўқув терминологик луғати “Эрудит” шифрли мақсадли инновацион лойиҳани бажаришда кенг фойдаланилган. (Ўзбекистон Республикаси Мудофаа Вазирлигининг 2024-йил, 18-мартдаги № 10/559-сон маълумотномаси)

Yangiliklarga obuna bo‘lish