Sayt test rejimida ishlamoqda

Тангатов Бобомулла Бозорбоевич 
Педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон

I. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтиссослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): “Интегратив ёндашув асосида талабаларда касбий компетентликни ривожлантириш методикасини такомиллаштириш”
 13.00.02 –Таълим ва тарбия назарияси ва методикаси (инглиз тили), (Педагогика фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам:  
Диссертация бажарилган муассаса номи: Низомий номидаги Ўзбекистон миллий педагогика университети.
Илмий раҳбар: Халиков Аъзам Абдусаломович педагогика фанлари доктори, профессор
    ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Низомий номидаги Ўзбекистон миллий педагогика университети, DSc.03/30.11.2024.Ped.26.04. 
Расмий оппонентлар: Комилов Нодир Боқижонович, педагогика фанлари доктори(DSc), доцент тайинлансин. Норқўзиева Зебо Камоловна, педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори тайинлансин.
Етакчи ташкилот: Гулистон давлат университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик. 
II. Тадқиқотнинг мақсади Интегратив ёндашув асосида бўлажак муҳандис талабаларнинг касбий компетентлигини такомиллаштиришдан иборат. 
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
талабаларнинг касбий компетентлигини такомиллаштиришнинг педагогик имкониятлари тил амалиёти бўйича мотивацион фаолиятнинг таълимий мақсадга йўналтирилган мазмуний-инструментал ва рефлексив компонентларни касбий идентликка мақсадли уйғунлаштириш асосида аниқлаштирилган;
интегратив ёндашув асосида талабаларнинг касбий компетентлигини ривожлантириш модели  ўзини-ўзи ривожлантиришнинг рефлексив характерига кўра аксиологик ва шахсга йўналтирилган тамойиллар мазмунини илмий инновацион консепсияларни ривожлантиришнинг натижавийлигига бевосита таъсир кўрсатувчи факторларнинг  тилни ўзлаштиришга пропорсионал эканлигини кўрсатиб бериш асосида такомиллаштирилган;
интегратив ёндашув асосида талабаларнинг касбий компетентлигини ривожлантириш технологиялари ўзлаштирилган билимларни сcаффолдинг, симуляция, конструктив ўқитиш, дифференциал ўқитишнинг ташкилий-функсионал мазмунига сингдириш ҳамда CЛИЛ, CБИ, CЛТ методлар структурасига мослаштириш асосида такомиллаштирилган;
талабаларнинг касбий компетентлигини ривожлантириш самарадорлиги тил ва касбий фаолиятга бўлган қизиқишни ҳисобга олишга кўра коммуникатив мулоқот натижасида ўз-ўзини фаоллаштириш жараёнлари билан интерналлик даражасини барқарорлаштириш асосида такомиллаштирилган. 
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Талабаларда касбий компетентли ёндашувнинг педагогик тизимини такомиллаштириш бўйича ўтказилган тадқиқот натижалари асосида:
талабаларнинг касбий компетентлигини такомиллаштиришнинг педагогик имкониятлари тил амалиёти бўйича мотивацион фаолиятнинг таълимий мақсадга йўналтирилган мазмуний-инструментал ва рефлексив компонентларни касбий идентликка мақсадли уйғунлаштириш асосида аниқлаштириш бўйича амалий таклиф ва тавсиялардан “Энглиш фор траснпорт энгинееринг” ўқув қўлланмаси мазмунига сингдирилган (Тошкент давлат педагогика университетининг 2025-йил, 23-апрелдаги 11-05-2548/04 сонли далолатнома). Натижада, муҳандис талабаларнинг касбий компетентлигини такомиллаштиришга хизмат қилади. 
интегратив ёндашув асосида талабаларнинг касбий компетентлигини ривожлантириш модели  ўзини-ўзи ривожлантиришнинг рефлексив характерига кўра аксиологик ва шахсга йўналтирилган тамойиллар мазмунини илмий инновацион консепсияларни ривожлантиришнинг натижавийлигига бевосита таъсир кўрсатувчи факторларнинг  тилни ўзлаштиришга пропорсионал эканлигини кўрсатиб бериш асосида такомиллаштиришга доир амалий таклиф ва тавсиялардан «Энглиш фор траснпорт энгинееринг” ўқув қўлланмаси мазмунига сингдирилган (Тошкент давлат педагогика университетининг 2025-йил, 23-апрелдаги 11-05-2548/04 сонли далолатнома).  Натижада, талабаларнинг тадқиқотчилик компетенсиясини ривожлантириш самарадорлигини оширишга хизмат қилган;
интегратив ёндашув асосида талабаларнинг касбий компетентлигини ривожлантириш технологиялари ўзлаштирилган билимларни сcаффолдинг, симуляция, конструктив ўқитиш, дифференциал ўқитишнинг ташкилий-функсионал мазмунига сингдириш ҳамда CЛИЛ, CБИ, CЛТ методлар структурасига мослаштириш асосида такомиллаштиришга доир амалий таклиф ва тавсиялардан «Энглиш фор траснпорт энгинееринг” ўқув қўлланмаси мазмунига сингдирилган (Тошкент давлат педагогика университетининг 2025-йил, 23-апрелдаги 11-05-2548/04 сонли далолатнома).  Натижада, бўлажак муҳандис талабаларнинг касбий компетентлигини ривожлантириш методикаси такомиллашган;
талабаларнинг касбий компетентлигини ривожлантириш самарадорлиги тил ва касбий фаолиятга бўлган қизиқишни ҳисобга олишга кўра коммуникатив мулоқот натижасида ўз-ўзини фаоллаштириш жараёнлари билан интерналлик даражасини барқарорлаштириш асосида такомиллаштиришга оид тавсиялар «Энглиш фор транспорт энгинееринг” ўқув қўлланмаси мазмунига сингдирилган (Тошкент давлат педагогика университетининг 2025-йил, 23-апрелдаги 11-05-2548/04 сонли далолатнома). Натижада олий таълим муассасалари талабаларининг касбий компетентлигини ривожлантириш методикаси самарадорлиги ошган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish