Xakimov Abdulxakimning
Fan doktori (DSc) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon


I. Umumiy ma’lumotlar. Dissertatsiya mavzusi, ixtissoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): "Tibbiyot oliy ta’lim muassasalarida kreativ yondashuv asosida "Biofizika” fanini o‘qitish metodikasini takomillashtirish”, 13.00.02 -Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2024.4.DSc/Ped935
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Andijon davlat tibbiyot instituti.
Ilmiy maslahatchi: Ismanova Arofat Abdulhamidovna, pedagogika fanlari doktori, professor.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: Andijon davlat tibbiyot instituti, DSc.04/08.05.2024.Tib.95.03.
Rasmiy opponentlar: Karliboeva Guljaxon Ermekbaevna, pedagogika fanlari doktori, professor; Ibraymov Asqar Esbosinovich, pedagogika fanlari doktori, dotsent; Umarov Salim Xalloqovich, fizika-matematika fanlari doktori, professor.
Yetakchi tashkilot: Toshkent davlat pedagogika universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi kreativ yondashuv asosida biofizika fanini o‘qitish metodikasini takomillashtirish bo‘yicha tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
biofizika fanini o‘qitishning pedagogik imkoniyatlari yangilik va foydalilik sifatlarini ijtimoiy-iqtisodiy rivojlanishning intellektual resurslariga va dunyoni anglashga yo‘naltirilgan kognitiv fikrlash qobiliyatini bosqichma-bosqich rivojlantirish hamda hayot va jamiyat qonuniyatlari variativligini idrok etishga moslashish asosida aniqlangan; biofizikani o‘qitish metodikasi ijtimoiy muhitning tarkibiy qismlarini bosqichma-bosqich integratsiyalash, individual, psixologik, motivatsion-hissiy va irodaviy xususiyatlarini modellashtirish hamda talabaning o‘quv faoliyati funksiyalarini ta’lim sifatiga qo‘yiladigan algoritmik jarayonlarga o‘zaro birlashish asosida takomillashtirilgan; kreativ yondashuv asosida o‘qitishda talabalarning biofizikdan bilim sifatlarini oshirish modeli , kreativ, motivatsion, refleksiv hamda kognitiv fazilatlarini mantiqiy fikrlashni mentoring dasturlari vositasida kengaytirish, ta’lim mazmunini sohalar bo‘yicha tarkibiy qismlarga kvartetblok fanlararo integratsiyalash asosida takomillashtirilgan; talabalarning kreativligini rivojlantirish jarayoni interfaol ta’lim texnologiyalarini mos ravishda "Kvartet-blok”, "Blum taksonomiyasi”, ”4K-kompetensiyalar metodi”, "Binar” ta’lim texnologiyalarni innovatsion ta’lim muhitga bosqichma-bosqich uyg‘unlashtirish hamda ta’limiy muhitni bilish ko‘nikmalariga integratsiyalash asosida takomillashtirilgan; biofizika fanini o‘qitish samaradorligi talabalarning mustaqil ta’lim va axborot texnologiyalarini dars jarayoniga qo‘llash hamda bilim darajasini o‘zgarishini muntazam aniqlash asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Kreativ yondashuv asosida biofizika o‘qitish metodikasini takomillashtirishga doir tadqiqot natijalari asosida:
biofizika fanini o‘qitishning pedagogik imkoniyatlari yangilik va foydalilik sifatlarini ijtimoiy-iqtisodiy rivojlanishning intellektual resurslariga va dunyoni anglashga yo‘naltirilgan kognitiv fikrlash qobiliyatini bosqichma-bosqich rivojlantirish hamda hayot va jamiyat qonuniyatlari variativligini idrok etishga moslashish asosida aniqlashga oid tavsiyalar "Biofizika” nomli darslik mazmuniga singdirilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024 yil 9 noyabrdagi II-05-6421/04 raqamli dalolatnomasi). Natijada biofizika fanini o‘qitishning pedagogik imkoniyatlarini aniqlash imkoni kengaytirilgan; biofizikani o‘qitish metodikasi ijtimoiy muhitning tarkibiy qismlarini bosqichma-bosqich integratsiyalash, individual, psixologik, motivatsion-hissiy va irodaviy xususiyatlarini modellashtirish hamda talabaning o‘quv faoliyati funksiyalarini ta’lim sifatiga qo‘yiladigan algoritmik jarayonlarga o‘zaro birlashish asosida takomillashtirishga oid takliflar "Biofizika” nomli darslik mazmuniga singdirilgan (Toshkenl davlat pedagogika universitetining 2024 yil 9 noyabrdagi 11-05-6421/04 raqamli dalolatnomasi). Natijada tibbiyot oliy ta’lİm muasgagalarida kreativ yondashuv asosida ''Biofizika” fanini o‘qitish metodikasini takomillashtirishning didaktik mazmuni boyitilgan;
kreativ yondashuv asosida o‘qitishda talabalarning biofizikadan bilim sifatlarİnİ oshirish modeli, kreativ, motivatsion, refleksiv hamda kognetiv fazilatlarini mantiqiy fikrlashni mentoring dasturlari vositasida kengaytirish, ta’lim mazmunini sohalar bo‘yicha tarkibiy qismlarga kvartelblok fanlararo integratsiyalash asosida takomillashtirishga olid takliflar "Biofizika" nomli darslik mazmuniga singdirilgan (Toshkcnt davlat pedagogika univcrsitctining 2024 yil 9 noyabrdagi 11-05-6421/04 raqamli dalolatnomasi). Natijada biofizika fanini o‘qitish metodikasini kreativ yondashuvlar asosida takomillashtirishga sharoit yaratilgan;
talabalarning kreativligini rivojlantirish jarayoni interfaol ta’lim texnologiyalarini mos ravishda "Kvartet-blok", "Blum taksonomiyasi", ”4K-kompetensiyaIar metodi”, ''Binar” ta’lim texnologiyalami innovatsion ta’lim muhitiga bosqichma-bosqich uyg‘unlashtirish hamda ta’limiy muhitni bilish ko‘nikmalariga integratsiyalash asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar “Biofizika” nomli darslik mazmuniga singdirilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024 yil 9 noyabrdagi 11-05-6421/04 raqamli dalolatnomasi). Natijada kreativ yondashuv asosida o‘qitishda talabalarningbiofizikadan bilim sifatlarini oshirish modelini takomillashtirish imkoni kengaytirilgan;
biofizika fanini o‘qitish samaradorligi talabalarning mustaqil ta’lim va axborot texnologiyalarini dars jarayoniga qo‘llash hamda bilim darajasini o‘zgarishini muntazam aniqlash asosida takomillashtirishga oid takliflar "Biofizika” nomli darslik mazmuniga singdirilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024-yil 9- noyabrdagi 11-05-6421/04 raqamli dalolatnomasi). Natijada kreativ yondashuv asosida biofizika fanini o‘qitishda talabalarning integrativ kompetensiyalarini rivojlantirish samaradorligini takomillashtirishga sharoit yaratilgan.

 

Yangiliklarga obuna bo‘lish