Maxmudova Shaxlo Mizrobovna
Pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtissoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): “Talabalarda ingliz tilidagi standart til birliklari va mashhur iboralardan foydalanish ko‘nikmalarini rivojlantirish metodikasi” (Nolisoniy ta’lim muassasalari misolida) 13.00.02 -Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi (Xorijiy til), (Pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: 
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Toshkent davlat pedagogika universiteti.
Ilmiy rahbar: Ikromxonova Feruza Ikromovna. Filologiya fanlari doktori, professor
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: Toshkent davlat pedagogika universiteti, DSc. DSc 03/30.11.2024.Ped.26.04.
Rasmiy opponentlar: Isakulova Nilufar Janikulovna pedagogika fanlari doktori tayinlansin. Ikkinchi opponent etib Jabborov Ulug‘bek Abduraxmanovich pedagogika fanlari doktori, dotsent tayinlansin.
Yetakchi tashkilot: Guliston davlat universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik. 
II. Tadqiqotning maqsadi nolisoniy ta’lim muassasalari talabalarida ingliz tilidagi standart til birliklari va mashhur iboralardan foydalanish ko‘nikmalarini rivojlantirish metodikasini takomillashtirishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
nolisoniy ta’lim muassasalari talabalarida ingliz tilidagi standart til birliklari va mashhur iboralardan foydalanish ko‘nikmalarini rivojlantirishning didaktik imkoniyatlari bo‘lajak mutaxassislarnining madaniy, ijtimoiy va iqtisodiy rivojlanishlar negizida universal kompetensiyalartni madaniyatlararo muloqot ko‘nikmalariga moslashtirish, evristik protseduralar va strategiyalarning mahsuldorligini, hamda nostandart vaziyatlarda (CEFR) darajasiga erishishning ijodkorlik sifatlarini shakllantirish va mustaqil fikrlashga o‘rgatishga ustivorlik berish asosida takomillashtirilgan;
nolisoniy ta’lim muassasalari talabalarida ingliz tilidagi standart til birliklari va mashhur iboralardan foydalanish ko‘nikmalarini rivojlantirish  modeli amaliy va immersiv variativlikka ustuvorlik berish, zamonaviy ta’lim paradigmasining metodik komponentlariga bosqichma-bosqich moslashtirish, tadqiqotchilik hamda kasbiy nutq kompetensiyasining lingvistik, sotsiolingvistik, diskursiv, strategik, ijtimoiy, ijtimoiy-madaniy, predmetli, professional turlariga integratsiyalash asosida takomillashtirilgan; 
ingliz tilidagi standart til birliklari va mashhur iboralardan foydalanish asosida ingliz tilini o‘zlashtirish metodikasi dialogga asoslangan interaktiv  va raqamli texnologiyalar (Keys-stadi, Bumerang, Veb-kvest, Striming, Skamper)ni  motivatsiyali til o‘zlashtirish dinamikasiga mo‘ljallangan grammatik-tarjima, semantikani aniqlash, sintetik metodlari bilan aloqadorligini ta’minlash asosida takomillashtirilgan;
o‘quv axborotini o‘zlashtirishda til birliklari va mashhur iboralardan foydalanish orqali til ko‘nikmalarini rivojlantirish samaradorligi ishlab chiqilan mobil ilova va darslik, standart til birliklari va ko‘nikmalarini rivojlantirishning mustaqil fikrlash, ijodiy izlanish, fikrini isbotlashni  turli vaziyatlarda qo‘llash dinamikasini ta’minlash asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Nolisoniy ta’lim muassasalari  talabalarida ingliz tilidagi standart til birliklari va mashhur iboralardan foydalanish ko‘nikmalarini rivojlantirish metodikasi bo‘yicha ilmiy tadqiqot natijalari asosida:
nolisoniy ta’lim muassasalari talabalarida ingliz tilidagi standart til birliklari va mashhur iboralardan foydalanish ko‘nikmalarini rivojlantirishning didaktik imkoniyatlari bo‘lajak mutaxassislarnining madaniy, ijtimoiy va iqtisodiy rivojlanishlar negizida universal kompetensiyalartni madaniyatlararo muloqot ko‘nikmalariga moslashtirish, evristik protseduralar va strategiyalarning mahsuldorligini, hamda nostandart vaziyatlarda (CEFR) darajasiga erishishning ijodkorlik sifatlarini rivojlantirish va mustaqil fikrlashga o‘rgatishga ustivorlik berish asosida takomillashtirilga oid tavsiyalardan “English for primary educators” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining  2025 yil 20 fevral 11-05-1118/04-son dalolatnomasi). Natijada  talabalarida ingliz tilidagi standart til birliklari va mashhur iboralardan foydalanish ko‘nikmalarini rivojlantirish metodikasini takomillashtirishning didaktik imkoniyatlarini aniqlash imkoni yaratilgan; 
nolisoniy ta’lim muassasalari talabalarida ingliz tilidagi standart til birliklari va mashhur iboralardan foydalanish ko‘nikmalarini rivojlantirish  modeli amaliy va immersiv variativlikka ustuvorlik berish, zamonaviy ta’lim paradigmasining metodik komponentlariga bosqichma-bosqich moslashtirish, tadqiqotchilik hamda kasbiy nutq kompetensiyasining lingvistik, sotsiolingvistik, diskursiv, strategik, ijtimoiy, ijtimoiy-madaniy, predmetli, professional turlariga integratsiyalash asosida takomillashtirilga oid takliflardan “English for primary educators” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining  2025 yil 20 fevral 11-05-1118/04-son dalolatnomasi). Natijada talabalarda ingliz tilidagi standart til birliklari va mashhur iboralardan foydalanish ko‘nikmalarini rivojlantirish metodikasini takomillashtirish modelining samaradorligi oshgan;
ingliz tilidagi standart til birliklari va mashhur iboralardan foydalanish asosida ingliz tilini o‘zlashtirish metodikasi dialogga asoslangan interaktiv  va raqamli texnologiyalar Keys-stadi, Bumerang, Veb-kvest, Striming, Skamperni  motivatsiyali til o‘zlashtirish dinamikasiga mo‘ljallangan grammatik-tarjima, semantikani aniqlash, sintetik metodlari bilan aloqadorligini ta’minlash asosida takomillashtirishga oid takliflardan “English for primary educators” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining  2025 yil 20 fevral 11-05-1118/04-son dalolatnomasi). Natijada talabalarda ingliz tilidagi standart til birliklari va mashhur iboralardan foydalanish ko‘nikmalarini rivojlantirish metodikasini takomillashtirish texnologiyalaridan foydalanish imkoniyati oshirilgan;
o‘quv axborotini o‘zlashtirishda til birliklari va mashhur iboralardan foydalanish orqali til ko‘nikmalarini rivojlantirish samaradorligi ishlab chiqilgan mobil ilova va darslik, standart til birliklari va ko‘nikmalarini rivojlantirishning mustaqil fikrlash, ijodiy izlanish, fikrini isbotlashni  turli vaziyatlarda qo‘llash dinamikasini ta’minlash asosida takomillashtirishga oid tavsiyalardan “English idioms and popular phrases” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining  2025 yil 20 fevral 11-05-1118/04-son dalolatnomasi). Natijada talabalarda ingliz tilidagi standart til birliklari va mashhur iboralardan foydalanish ko‘nikmalarini takomillashtirishga xizmat qilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish