Shaxbazova Gulrux Orifjon qizining pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon 

I. Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, lxtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): “BoMajak jismoniy tarbiya o‘qituvchilarida sport estetikasiga doir bilimlami rivojlantirish metodikasini takomillashtirish” 13.00.02 Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi.
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2023.3.PhD/Ped4919
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Farg‘ona davlat universiteti.
Ilmiy rahbar: G‘ofurov Azizbek Umarjonovich, psixologiya fanlari doktori, dotsent.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa, IK raqami: Farg‘ona davlat universiteti, PhD.03/27.09.2024.Ped.05.10.    
Rasmiy opponentlar: Uraimov Sanjar Ruzmatovich, pedagogika fanlari doktori(DSc), dotsent. Ismoilov Turabjon Umirzaqovich, pedagogika fanlari nomzodi, professor
Yetakchi tashkilot: Buxoro davlat universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi: : bo‘lajak jismoniy tarbiya o'qituvchilarida sport estetikasiga doir bilimlami rivojlantirishning metodik tizimim takomillashtirishga doir taklif va tavsiyalami ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
boMajak    jismoniy    tarbiya    o‘qituvchilarida    sport    estetikasiga    doir    bilimlami
rivojlantirishga ta’sir koSatuvchi omillar (pedagogik shart-sharoit, sport va estetik tarbiya integratsiyasi, hamkorlikdagi o‘quv-uslubiy faoliyat, o‘z-o‘zini rivojlantirish va baholashjga sport pedagogikasi va sport estetikasini o‘qitishning zamonaviy texnologiyalari bog‘liqligi ochib berilgan;
boTajak jismoniy tarbiya o'qituvchilarining sport estetikasiga doir bilimlarini uzlyuksiz rivojlantirishda fosilitatsion ta’lim orqali klasterli yondashuv g‘oyasi, binar loyihalar, refleksiv xarakterdagi topshiriqlarga raqamli texnologiyalarni kiritish asosida takomillashtirilgan;
sport estetikasiga doir bilimlarini rivojlantirishning didaktik imkoniyatlari talabalarda loyihaviy, innovatsion, integratsion, baholash, korreksiyaga asoslangan modulli texnologiya, kognitiv, shakllantiruvchi va ijodiy    bosqichlarda samarali    qoilashga    imkon    beruvchi
oichov keyslari, treninglar, mahorat darslan kabi interfaol usullar asosida aniqlashtirilgan.
bo‘lajak    jismoniy    tarbiya    o‘qituvchilarida    sport    estetikasiga    doir    bilimlami
rivojlantirishga qaratilgan o‘quv-amaliy mashg‘ulotlar jarayonida an’anaviy-raqamli texnologiyalarni uyg'unlashtirish hamda shaxsiy-kasbiy fazilatlami ta’lim olish motivatsiyasi dinamikasiga adekvat hamda sinxron moslashtirish asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinisbi. Bo‘lajak jismoniy tarbiya o‘qituvchilarida sport estetikasiga doir bilimlami rivojlantirishning metodik tizimi bo£yicha olingan tadqiqot natijalari asosida:
Bo‘lajak    jismoniy    tarbiya    o'qituvchilarida    sport    estetikasiga    doir    bilimlami
rivojlantirishga ta’sir koSatuvchi omillar (pedagogik shart-sharoit, sport va estetik tarbiya integratsiyasi, hamkorlikdagi o‘quv-uslubiy faoliyat, o‘z-o‘zini rivojlantirish va baholashjga sport pedagogikasi va sport estetikasini o‘qitishning zamonaviy texnologiyalari“ Jismoniy madaniyat nazariyasi va metodikasi” nomli darslikka singdirilgan (O‘zbekiston Respublikasi Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligining 2023 yil 22 dekabrdagi 537-sonli buyrag‘i). Natijada, bo‘lajak jismoniy tarbiya o‘qituvchilarining sport pedagogikasi va sport estetikasini o‘qitishning zamonaviy texnologiyalarini o£zlashtirish imkoniyatini bergan.
Bo‘lajak jismoniy tarbiya o‘qituvchilarining sport estetikasiga doir bilimlarini uzlyuksiz rivojlantirishda fosilitatsion ta’lim orqali klasterli yondashuv g‘oyasi, binar loyihalar, refleksiv xarakterdagi topshiriqlarga raqamli texnologiyalarni kiritish asosida takomillashtirilganligiga oid taklif va tavsiyalardan O‘zbekiston Milliy universiteti da 2021-2022 yillar davomida bajarilgan I-OT-2021-302 sonli “Jismoniy tarbiya va sport marketingi” o‘quv qo‘llanmasining elektron palatformasini yaratish” mavzusidagi innovatsion ilmiy-tadqiqot loyihasi doirasida foydalanilgan va yuqoridagi tavsiyalar ushbu loyiha doirasida nashr etilgan ishlarda o‘z aksini

Yangiliklarga obuna bo‘lish