Nurmatova Shalola Ibrohimovnaning 
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar. Dissertatsiya mavzusi, ixtissoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): “Uzlyuksiz kasbiy malaka oshirish jarayonida boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining metodik kompetentligini rivojlantirish”, 13.00.02-Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi .
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2024.2.PhD/Ped7871.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Toshkent davlat pedagogika universiteti.
Ilmiy rahbar: Muhitdinova Nodira Mamalatipovna, pedagogika fanlari nomzodi, dotsent.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: Toshkent davlat pedagogika universiteti, DSc.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Rasmiy opponentlar: Shodieva Matluba Juraevna, pedagogika fanlari doktori, professor; Kenjaeva Muhayyo Abdumurodovna, pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD). 
Yetakchi tashkilot: Andijon davlat universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik. 
II. Tadqiqotning maqsadi uzlyuksiz kasbiy malaka oshirish jarayonida boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining metodik kompetentligini rivojlantirish bo‘yicha tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
uzlyuksiz kasbiy malaka oshirish jarayonida boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining metodik kompetentligini rivojlantirish metodikasining pedagogik imkoniyatlari tinglovchilarning ehtiyojlarini tabaqalashtirish, umumiy ma’daniyati va kasbiy fazilatlarini birlashtirish hamda tajribalarni umumlashtirish ta’limiy qadriyatlarga mos umumlashtirish o‘qish va pedagogik faoliyatini yaxlitlash aniqlashtirilgan;
uzlyuksiz kasbiy malaka oshirish jarayonida boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining metodik kompetentligini rivojlantirish modeli davriylik ehtiyojlar muhim fazilatlarni rivojlantirish hamda malaka oshirishning ehtiyojga asoslanganlik paradigmasini pedagogik, metodik, texnik, tashkiliy shart-sharoitlarni hamda real ta’limiy muhitga moslashtirish asosida takomillashtirilgan;
uzlyuksiz kasbiy malakasini oshirish jarayonida boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining metodik kompetentligini rivojlantirish metodikasi transformatsiyalash akmetexnologiyalar va akmemashg‘ulotlarning dinamik kombinatsiyasini ta’minlash hamda o‘qitishning kognitiv, eksrerimental, rolli o‘yinlar, modellashtirish, fasilitatsiya funksiyalari integratsiyasining didaktik imkoniyatlarini o‘zaro uyg‘unlashtirish asosida takomillashtirilgan;
boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining metodik kompetentligini rivojlantirish metodikasining samaradorligi bilish-formal, ijtimoiy, kasbiy-pedagogik masalalarni shaxsiy-ijtimoiy ahamiyatini aniqlab borish, refleksiv nazariy mexanizmlarni ijobiy hissiy kechinmalar bilan uyg‘unlashtirish hamda reproduktiv, taktik, ijodiy (strategik) darajalarini funksional optimillashtirish asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Uzlyuksiz kasbiy malaka oshirish jarayonida boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining metodik kompetentligini rivojlantirishga doir tadqiqot natijalari asosida:
    Uzlyuksiz kasbiy malaka oshirish jarayonida boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining metodik kompetentligini rivojlantirish metodikasining pedagogik imkoniyatlari tinglovchilarning ehtiyojlarini tabaqalashtirish, umumiy ma’daniyati va kasbiy fazilatlarini birlashtirish hamda tajribalarni umumlashtirish ta’limiy qadriyatlarga mos umumlashtirish o‘qish va pedagogik faoliyatni yaxlitlashni aniqlashtirishga oid takliflar “Umumiy o‘rta ta’lim maktab boshlang‘ich ta’lim o‘qituvchilari tabaqalashtirilgan uzlyuksiz kasbiy rivojlantirish” nomli darslik mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2024-yil 4-iyuldagi 11/3.1-son buyrug‘i asosida berilgan 2024/254U-411raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada uzlyuksiz kasbiy malaka oshirish jarayonida boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining metodik kompetentligini rivojlantirishning didaktik imkoniyatlarini takomillashtirish imkoni kengaytirilgan.
    Uzlyuksiz kasbiy malaka oshirish jarayonida boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining metodik kompetentligini rivojlantirish modeli davriylik ehtiyojlar muhim fazilatlarni rivojlantirish hamda malaka oshirishning ehtiyojga asoslanganlik paradigmasini pedagogik, metodik, texnik, tashkiliy shart-sharoitlarni hamda real ta’limiy muhitga moslashtirish asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar “Umumiy o‘rta ta’lim maktab boshlang‘ich ta’lim o‘qituvchilari tabaqalashtirilgan uzlyuksiz kasbiy rivojlantirish” nomli darslik mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2024- yil 4-iyuldagi 11/3.1-son buyrug‘i asosida berilgan 2024/254U-411raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada uzlyuksiz kasbiy malaka oshirish jarayonida boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining metodik kompetentligini rivojlantirish modelini takomillashtirishga sharoit yaratilgan.
    Uzlyuksiz kasbiy malakasini oshirish jarayonida boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining metodik kompetentligini rivojlantirish metodikasi transformatsiyalash akmetexnologiyalar va akmemashg‘ulotlarning dinamik kombinatsiyasita’minlash hamda o‘qitishning kognitiv, eksrerimental, rolli o‘yinlar, modellashtirish, fasilitatsiya funksiyalari integratsiyasining didaktik imkoniyatlarini o‘zaro uyg‘unlashtirish asosida takomillashtirishga oid xulosalar “Umumiy o‘rta ta’lim maktab boshlang‘ich ta’lim o‘qituvchilari tabaqalashtirilgan uzlyuksiz kasbiy rivojlantirish” nomli darslik mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2024-yil 4-iyuldagi 11/3.1-son buyrug‘i asosida berilgan 2024/254U-411raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada uzlyuksiz kasbiy malaka oshirish jarayonida boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining metodik kompetentligini rivojlantirish metodikasini takomillashtirishning didaktik mazmuni boyitilgan. 
Boshlang‘ich sinf o‘qituvchilari metodik kompetentligining rivojlantirish metodikasining samaradorligi bilish-formal, kasbiy-pedagogik masalalarni shaxsiy-ijtimoiy ahamiyatini aniqlab borish, refleksiv nazariy mexanizmlarni ijobiy hissiy kechinmalar bilan uyg‘unlashtirish hamda reproduktiv, taktik, ijodiy (strategik) darajalarini funksional optimillashtirish asosida takomillashtirishga oid takliflar “Umumiy o‘rta ta’lim maktab boshlang‘ich ta’lim o‘qituvchilari tabaqalashtirilgan uzlyuksiz kasbiy rivojlantirish” nomli darslik mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2024-yil 4-iyuldagi 11/3.1-son buyrug‘i asosida berilgan 2024/254U-411raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining metodik kompetentligining rivojlantirish samaradorligini takomillashtirish samaradorli oshgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish