Sayt test rejimida ishlamoqda

Саҳиева Матлуба Тошпулат қизининг
фалсафа доктори (PhD) диссертация ҳимояси ҳақида эълон

I. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): «Ёшларда ижтимоий-сиёсий фаолликни шакллантиришнинг психологик хусусиятлари», 19.00.05 – Ижтимоий психология. Этнопсихология (психология фанлари). 
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: В2019.2.PhD/P118.
Илмий раҳбар: Кадиров Камолидин Батирович, психология фанлар доктори, профессор.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Ўзбекистон Республикаси Ёшлар ишлари агентлиги ҳузуридаги Ёшлар муаммоларини ўрганиш ва истиқболли кадрларни тайёрлаш институти.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Тошкент давлат педагогика университети, PhD.03/30.12.2021.P.26.02.
Расмий оппонентлар: Ҳайитов Ойбек Эшбоевич, психология фанлари доктори, профессор; Норқулова Наргиза Тошпоʻлатовна, психология фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD).
Етакчи ташкилот: Фарғона давлат университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади: ёшларда ижтимоий-сиёсий фаолликни шакллантиришнинг психологик хусусиятларини оʻрганиш ва ёшларда ижтимоий-сиёсий фаолликни такомиллаштириш бўйича тренинг дастури ишлаб чиқишдан иборат 
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
ёшларда ижтимоий-сиёсий фаоллик шаклланиши, асосан, “жамиятга фойда келтириш”, “шахсий қизиқиш” омиллари таъсирида жамоат тадбирларида фаол иштирок этиш истаги билан боғлиқлиги, аммо реал ҳаётда ёшлар, асосан, интернет тармоқлари орқали “томошабин” сифатида иштирок этиш билан чегараланишлари аниқланган.
шахснинг норозилик фаолияти билан боғлиқ “негативизм”, “эмансипация”, “оппозиция”, “нигилизм”, “эскапизм” хислатлари ёшларда ижтимоий-сиёсий фаоллик шаклланишига тўсқинлик қилувчи асосий омиллар эканлиги эмпирик жиҳатдан далилланган.
шахснинг психоемоционал хусусиятлари билан боғлиқ “мулоқотмандлик”, “мувозанатлашганлик”, “маскулинизм” фазилатлари ёшларда ижтимоий-сиёсий фаоллик шаклланишига ижобий таъсир кўрсатиши баробарида “асабийлик”, “спонтан агрессивлик”, “депрессивлик”, “жиззакилик”, “эмоционал ўзгарувчанлик” каби сифатлар салбий таъсир кўрсатиши исботланган.
ёшларда ижтимоий-сиёсий фаолликни шакллантириш боʻйича тренинг дастури мақсадли ва ҳаётий қадриятлар шаклланишини самарали тартибга солиш ва тўғри йўналтириш имконияти самарадорлиги исботланган. 
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши: 
Ёшларда ижтимоий-сиёсий фаолликни шакллантиришнинг психологик хусусиятлари ўрганиш бўйича амалга оширилган илмий тадқиқот натижалари асосида:
ёшларда ижтимоий-сиёсий фаоллик шаклланиши, асосан, “жамиятга фойда келтириш”, “шахсий қизиқиш” омиллари таъсирида жамоат тадбирларида фаол иштирок этиш истаги билан боғлиқлиги, аммо реал ҳаётда ёшлар, асосан, интернет тармоқлари орқали “томошабин” сифатида иштирок этиш билан чегараланишлари аниқланганлигига оид тавсиялар Тошкент давлат педагогика университети Психология ўқув-илмий маркази қошидаги психологларни қайта тайёрлаш ва малакасини ошириш ўқув курси режасининг 2024-йил 7-декабрдаги ПМ-302-сонли буйруғи асосида “Ижтимоий психология. Этнопсихология” модулига киритилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети Психология ўқув-илмий марказининг 2024-йил 10-декабрдаги ПМ-302-а-сонли далолатномаси). Натижада  ёшларда ижтимоий-сиёсий фаоллик шаклланишига таʼсир этувчи ижтимоий-психологик омиллар тизимини яратиш технологиясини яратиш самарадорлигини оширишга эришилган;
шахснинг норозилик фаолияти билан боғлиқ “негативизм”, “эмансипация”, “оппозиция”, “нигилизм”, “эскапизм” хислатлари ёшларда ижтимоий-сиёсий фаоллик шаклланишига тўсқинлик қилувчи асосий омиллар эканлиги эмпирик жиҳатдан далилланган янгилик Тошкент давлат педагогика университети Психология ўқув-илмий маркази қошидаги психологларни қайта тайёрлаш ва малакасини ошириш ўқув курси режасининг 2024-йил 7-декабрдаги ПМ-302-сонли буйруғи асосида “Ижтимоий психология. Этнопсихология” модулига киритилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети Психология ўқув-илмий марказининг 2024-йил 10-декабрдаги ПМ-302-а-сонли далолатномаси). Натижада ёшларнинг ижтимоий-сиёсий фаолликнинг когнитив фарқлари ва хусусиятларини таҳлил қилиш имкони кенгайтирилган;
шахснинг психоемоционал хусусиятлари билан боғлиқ “мулоқотмандлик”, “мувозанатлашганлик”, “маскулинизм” фазилатлари ёшларда ижтимоий-сиёсий фаоллик шаклланишига ижобий таъсир кўрсатиши баробарида “асабийлик”, “спонтан агрессивлик”, “депрессивлик”, “жиззакилик”, “эмоционал ўзгарувчанлик” каби сифатлар салбий таъсир кўрсатиши исботланган янгилик Тошкент давлат педагогика университети Психология ўқув-илмий маркази қошидаги психологларни қайта тайёрлаш ва малакасини ошириш ўқув курси режасининг 2024-йил 7-декабрдаги ПМ-302-сонли буйруғи асосида “Ижтимоий психология. Этнопсихология” модулига киритилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети Психология ўқув-илмий марказининг 2024-йил 10-декабрдаги ПМ-302-а-сонли далолатномаси). Натижада психология йўналиши ёшларнинг ижтимоий-сиёсий фаоллиги намоён бўлиш хусусиятлари орасидаги боғлиқлик қонуниятлари бўйича билим, малака ва кўникмаларнинг кенгайишига шароит яратилган;
ёшларда ижтимоий-сиёсий фаолликни шакллантириш боʻйича тренинг дастури мақсадли ва ҳаётий қадриятлар шаклланишини самарали тартибга солиш ва тўғри йўналтириш имконияти самарадорлиги исботланган янгилик Тошкент давлат педагогика университети Психология ўқув-илмий маркази қошидаги психологларни қайта тайёрлаш ва малакасини ошириш ўқув курси режасининг 2024-йил 7-декабрдаги ПМ-302-сонли буйруғи асосида “Ижтимоий психология. Этнопсихология” модулига киритилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети Психология ўқув-илмий марказининг 2024-йил 10-декабрдаги ПМ-302-а-сонли далолатномаси).  Натижада ёшларда ижтимоий-сиёсий фаолликни шакллантириш таркибий қисмлари психология фанидаги замонавий маълумотлар асосида таълим сифатини ошириш имкони кенгайтирилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish