To‘raeva Gavxarbonu Tolibjonovnaning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon
I.Umumiyma’lumotlar: Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): “Talabalarning mustaqil ishlash faoliyatini rivojlantiruvchi dasturiy ta’minot yaratish va joriy etish metodikasi”. 13.00.06 –“Raqamli ta’lim nazariyasi va metodikasi” ixtisosligi (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2024.4.PhD/Ped8919.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Toshkent davlat pedagogika universiteti.
Ilmiy rahbar: Sadikova Albina Venerovna, pedagogika fanlari nomzodi, dotsent.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa nomi, IK raqami: Toshkent davlat pedagogika universiteti DSc.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Rasmiy opponentlar: Qayumova Nasiba Ashurovna, pedagogika fanlari doktori, professor; Nafasov G‘anisher Abdurashidovich, pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD), dotsent.
Yetakchi tashkilot: Farg‘ona davlat universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi talabalarning mustaqil ishlash faoliyatini rivojlantiruvchi dasturiy ta’minot yaratish va joriy etish metodikasi boʻyicha tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
Kompetentli yondashuv asosida talabalarning mustaqil ishlash faoliyatini rivojlantirishning pedagogik imkoniyatlari didaktik, tashkiliy - boshqaruvli, kreativ yondashuvlar, mustaqil faoliyatni tashkil etishning, tanqidiy fikrlash, kasbga va amaliyotga yo‘naltirganlik tamoyillarini va axborot ta’lim muhitida ishlash bosqichlarni moslashtish asosida takomillashtirilgan;
Talabalarning mustaqil ishlash faoliyatini rivojlantiruvchi dasturiy ta’minot mazmuni o‘z-o‘zini rivojlantirish jarayonini qo‘llab-quvvatlovchi dasturiy ta’minot mazmunini optimallashtirish va ta’minotning funksional imkoniyatlarini qo‘shish, tizimning qulayligini, individual yondashuvini, monitoring va taxlil qilish imkoniyatlarini va interaktivlikni oshirish imkoniyatlarini va dasturiy ta’minot yaratishning talablariga singdirish hamda talabalarning dasturiy ta’minotdan kolobarativ foydalanish imkoniyatini ta’minlash asosida takomillashtirilgan;
Kompetentli yondashuv asosida talabalarning mustaqil ishlash faoliyatini rivojlantirish modeli malaka talablariga, mustaqil ishlash faoliyatiga asoslangan yondashuvlar va tamoyillarga transformatsiyalash, mustaqil faoliyat vazifalari, bajarish usullari, texnologik mexanizimlar, monitoring va baholash tizimi, didaktik va pedagogik sharoitlarni aniqlashtirish asosida takomillashtirilgan;
Talabalarning mustaqil ishlash faoliyatini rivojlantiruvchi dasturiy ta’minotni yaratish va joriy etish metodikasi talabalar va o‘qituvchilarni o‘rganish va ehtiyojlarini aniqlash, didaktik talablarni hisobga olish, o‘quv jarayoniga axbotot texnologiyasini tadbiq etish, dasturiy echimni tanlash va ishlab chiqish, matematika va kimyo fanlarini integratsiyalashgan holda o‘qitish asosida samaradorligi oshirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Talabalarning mustaqil ishlash faoliyatini rivojlantiruvchi dasturiy ta’minot yaratish va joriy etish metodikasi boʻyicha tavsiyalar asosida:
Kompetentli yondashuv asosida talabalarning mustaqil ishlash faoliyatini rivojlantirishning pedagogik imkoniyatlari didaktik, tashkiliy - boshqaruvli, kreativ yondashuvlar, mustaqil faoliyatni tashkil etishning, tanqidiy fikrlash, kasbga va amaliyotga yo‘naltirganlik tamoyillarini va axborot ta’lim muhitida ishlash bosqichlarni moslashtish asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar Toshkent davlat pedagogika universitetida bajarilgan PZ-2017927124 raqamli “Ta’lim muassasalarida hamkorlik pedagogikasi asosida pedagogik faoliyatni rivojlantirish” nomli amaliy loyiha doirasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashda foydalanilgan. Natijada talabalarning mustaqil ishlash faoliyatini rivojlantirish imkoniyati kengaytirildi.
Talabalarning mustaqil ishlash faoliyatini rivojlantiruvchi dasturiy ta’minot mazmuni o‘z-o‘zini rivojlantirish jarayonini qo‘llab-quvvatlovchi dasturiy ta’minot mazmunini optimallashtirish va ta’minotning funksional imkoniyatlarini qo‘shish, tizimning qulayligini, individual yondashuvini, monitoring va taxlil qilish imkoniyatlarini va interaktivlikni oshirish imkoniyatlarini va dasturiy ta’minot yaratishning talablariga singdirish hamda talabalarning
dasturiy ta’minotdan kolobarativ foydalanish imkoniyatini ta’minlash asosida takomillashtirishga doir takliflar Toshkent davlat pedagogika universitetida bajarilgan PZ-2017927124 raqamli “Ta’lim muassasalarida hamkorlik pedagogikasi asosida pedagogik faoliyatni rivojlantirish” nomli amaliy loyiha doirasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashda foydalanilgan. Natijada talabalarning mustaqil ishlash faoliyatini rivojlantirish bo‘yicha dasturiy ta’minotdan foydalanish samaradorligi oshdi.
Kompetentli yondashuv asosida talabalarning mustaqil ishlash faoliyatini rivojlantirish modeli malaka talablariga, mustaqil ishlash faoliyatiga asoslangan yondashuvlar va tamoyillarga transformatsiyalash, mustaqil faoliyat vazifalari, bajarish usullari, texnologik mexanizimlar, monitoring va baholash tizimi, didaktik va pedagogik sharoitlarni aniqlashtirish asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar Toshkent davlat pedagogika universitetida bajarilgan PZ-2017927124 raqamli “Ta’lim muassasalarida hamkorlik pedagogikasi asosida pedagogik faoliyatni rivojlantirish” nomli amaliy loyiha doirasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashda foydalanilgan. Natijada talabalarning mustaqil ishlash faoliyatini rivojlantirish bo‘yicha nazariy bilimlarni amaliyotga qo‘llash va real hayotiy masalalar echimini toppish qobilyati rivojlandi.
Talabalarning mustaqil ishlash faoliyatini rivojlantiruvchi dasturiy ta’minotni yaratish va joriy etish metodikasi talabalar va o‘qituvchilarni o‘rganish va ehtiyojlarini aniqlash, didaktik talablarni hisobga olish, o‘quv jarayoniga axbotot texnologiyasini tadbiq etish, dasturiy echimni tanlash va ishlab chiqish, matematika va kimyo fanlarini integratsiyalashgan holda o‘qitish asosida samaradorligi oshirilishiga oid tavsiyalar Toshkent davlat pedagogika universitetida bajarilgan PZ-2017927124 raqamli “Ta’lim muassasalarida hamkorlik pedagogikasi asosida pedagogik faoliyatni rivojlantirish” nomli amaliy loyiha doirasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashda foydalanilgan. Natijada talabalarni fanlararo integratsiyalashgan bilim olish imkoniyati oshdi.