Yuldashev Sardorxon Rashitxon o‘g‘lining
falsafa doktori (RhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon

I. Umumiu ma’lumotlar.   Dissertatsiya mavzusi, ixtissoslik shifri (ilmiu daraja beriladigan fan tarmog‘i): “Bo‘lajak o‘qituvchilarning maxsus kompetensiyalarini rivojlantirish metodikasi”, 13.00.02-Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro’uxatga olingan raqam: B2023.3.PhD/Ped4929.
Dissertatsiya bajarilgan myassasa nomi: Toshkent davlat redagogika universiteti.
Ilmiu rahbar: Kadirov Xayot Sharipovich, redagogika fanlari doktori, rrofessor 
IK faoliyat ko’rsatauotgan myassasa (myassasalar) nomi, IK raqami: Toshkent davlat redagogika universiteti, DSc03/30/01.2022.Ped26.01.
Rasmiu orronentlar: Panjiev Qurbonniyoz Berdievich, pedagogika fanlari doktori, professor; Hamidov Jalil Abdurasulovich, redagogika fanlari doktori, professor.
Yetakchi tashkilot: Qo‘qon davlat pedagogika universiteti
Dissertatsiya uo‘nalishi: nazariu va amaliu ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi bo‘lajak o‘qituvchilarning maxsus kompetensiyalarini rivojlantirish metodikasi bo‘yicha tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiu yangiligi:
bo‘lajak o‘qituvchilarning maxsus kompetensiyalarini rivojlantirishning didaktik imkoniyatlari shaxsiy va kasbiy sifatlarning integrativ jihatlarini yaxlitlash, favqulodda vaziyatlarda nostandart tafakkurni rivojlantirish hamda umumiy pedagogika fanining boshqa fanlar bilan uzviyligini ta’minlashga izchil ustuvorlik berish  asosida takomillashtirilgan;
bo‘lajak o‘qituvchilarning maxsus  kompetensiyalarini rivojlantirish modeli tashkiliy-funksional integratsiyalashga qaratilgan bir-biriga aloqador, yaxlit bloklar mazmunini ta’limiy maqsadlarga intensiv moslashtirish hamda psixologik-pedagogik va amaliy-texnologik xususiyatlarni oshirishga qaratilgan sohaviy yondashuvni pedagogik bilimlarga bosqichma-bosqich transformatsiyalash asosida takomillashtirilgan;
bo‘lajak o‘qituvchilarning maxsus kompetensiyalarini rivojlantirish metodikasi fanga oid bilimlarni barqaror o‘zlashtirish, maxsus bilimlar haqida tushunchalar mohiyatini qiyosiy darajalash,  maxsus topshiriqlarni amaliy bajarishga frontal ustuvorlik berish hamda o‘z-o‘zini baholovchi didaktik materiallarni  kiritish asosida takomillashtirish, maxsus kompetensiyalarini baholovchi mezon va daraja ko‘rsatkichlarini aniqlash asosida takomillashtirilgan;
bo‘lajak o‘qituvchilarning maxsus kompetensiyalarini rivojlantirish samaradorligi motivatsion-kognitiv, faoliyatli-refleksiv, akseologik-kreativ, deontologik komponentlar elementlarni oddiydan murakkabga qarab rivojlantirishga yo‘naltirilgan ijodiy-faol pedagogik mikromuhitni yaratish asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriu qilinishi. Bo‘lajak o‘qituvchilarning maxsus kompetensiyalarini rivojlantirish metodikasi boʻyicha olib borilgan tadqiqot natijalari asosida:
bo‘lajak o‘qituvchilarning maxsus kompetensiyalarini rivojlantirishning didaktik imkoniyatlari shaxsiy va kasbiy sifatlarning integrativ jihatlarini yaxlitlash, favqulodda vaziyatlarda nostandart tafakkurni rivojlantirish hamda umumiy pedagogika fanining boshqa fanlar bilan uzviyligini ta’minlashga izchil ustuvorlik berish  asosida takomillashtirishga oid takliflar “Harbiy psixologiya va pedagogika asoslari” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024-yil 6-noyabrdagi 11-056349/04 raqamli dalolatnomasi). Natijada, bo‘lajak o‘qituvchilarning maxsus kompetensiyalarini rivojlantirish metodikasini samaradorligini oshirish imkoniyatlari yaratilgan;
bo‘lajak o‘qituvchilarning maxsus  kompetensiyalarini rivojlantirish modeli tashkiliy-funsional integratsiyalashga qaratilgan bir-biriga aloqador, yaxlit bloklar mazmunini ta’limiy maqsadlarga intensiv moslashtirish hamda psixologik-pedagogik va amaliy-texnologik xususiyatlarni oshirishga qaratilgan sohaviy yondashuvni pedagogik bilimlarga bosqichma-bosqich transformatsiyalash asosida takomillashtirishga oid takliflar “Harbiy psixologiya va pedagogika asoslari” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024-yil 6-noyabrdagi 11-056349/04 raqamli dalolatnomasi). Natijada, bo‘lajak o‘qituvchilarning maxsus kompetensiyalarini rivojlantirish metodikasining komponentlarini aniqlash asosida pedagogik jarayoning samaradorligi oshirilgan;
bo‘lajak o‘qituvchilarning maxsus kompetensiyalarini rivojlantirish metodikasi fanga oid bilimlarni barqaror o‘zlashtirish, maxsus bilimlar haqida tushunchalar mohiyatini qiyosiy darajalash,  maxsus topshiriqlarni amaliy bajarishga frontal ustuvorlik berish hamda o‘z-o‘zini baholovchi didaktik materiallarni  kiritish asosida takomillashtirish, maxsus kompetensiyalarini baholovchi mezon va daraja ko‘rsatkichlarini aniqlash asosida takomillashtirishga doir takliflar “Harbiy psixologiya va pedagogika asoslari” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024-yil 6-noyabrdagi 11-056349/04 raqamli dalolatnomasi). Natijada, oliy ta’lim myassasalarida bo‘lajak o‘qituvchilarning maxsus kompetensiyalarini rivojlantirish modeli takomillashtirilgan;
 bo‘lajak o‘qituvchilarning maxsus kompetensiyalarini rivojlantirish samaradorligi motivasion-kognitiv, faoliyatli-refleksiv, akseologik-kreativ, deontologik komponentlar elementlarni oddiydan murakkabga qarab rivojlantirishga yo‘naltirilgan ijodiy-faol pedagogik mikromuhitni yaratish asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar “Harbiy psixologiya va pedagogika asoslari” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan. (Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024-yil 6-noyabrdagi 11-056349/04 raqamli dalolatnomasi). Natijada, bo‘lajak o‘qituvchilarning hozirgi zamon talablariga mos ravishda maxsus kompetensiyalarini rivojlantirish bo‘yicha tavsiyalar ishlab chiqilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish