Юнусов Илхомжон Юсуповичнинг
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон
I. Умумий маълумотлар. Диссертация мавзуси, ихтиссослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): “Бўлажак шифокорларнинг медиасаводхонлик компетенсиясини ривожлантириш методикасини такомиллаштириш”, 13.00.02 -Таълим ва тарбия назарияси ва методикаси (педагогика фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: B2024.3. PhD/Ped8390.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Андижон давлат тиббиёт институти.
Илмий раҳбар: Исманова Арофат Абдулхамидовна, педагогика фанлари доктори, доцент.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Андижон давлат тиббиёт институти, DSc. 04/08.05.2024.Tib.95.03.
Расмий оппонентлар: Карлибаева Гулжахон Эрмекбаевна, педагогика фанлари доктори, профессор; Ашуров Миржалол Арслон ўгли, педагогика фанлари фалсафа доктори (PhD),доцент
Етакчи ташкилот: Қўқон давлат педагогика институти.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади бўлажак шифокорларнинг медиасаводхонлик компетенсиясини ривожлантириш методикасини такомиллаштириш бўйича тавсиялар ишлаб чиқишдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
бўлажак шифокорларнинг медиасаводхонлик компетенсияларини ривожлантириш имкониятлари ахборотларни танлаб олиш кўникмаларини босқичма-босқич шакллантириш ҳамда медиасаводхонлик маданияти, медиакомпетенсияга оид тиббий кўникмаларнинг интегратив хусусиятларини мақсадли уйғунлаштириш асосланган;
бўлажак шифокорларнинг медиасаводхонлик компетенсиялари талабаларнинг медиякомпетентлигини ривожлантириш моделинкасбий тайёргарликнинг мақсадли-мазмунли, ташкилий-бошқарув компонентларини уйгунлаштириш ҳамда коммуникатив технологияларни медиямуҳитда изчил мослаштириш асосида такомиллаштирилган;
бўлажак шифокорларнинг медиасаводхонлик компетенсияларини ривожлантириш методикаси ўзини-ўзи ташхислаш, вазиятни тўғри баҳолаш, медиаолам мухитида дидактик муаммоларнинг ностандарат эчимларини топишга мақсадли йўналтириш ҳамда изланувчанлик қобилиятларини мантиқий топшириқлар эчиш асосида такомиллаштирилган;
бўлажак шифокорларнинг медиасаводхонлик компетенсияларини ривожлантириш самарадорлиги мултимедиа технологиялари воситасида медиахавфсизлик профилактикаси имкониятларини ошириш педагогик инфратузилманинг таркибий элементларини босқичма-босқич ривожлантириб бориш доирасида такомиллаштирилган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Бўлажак шифокорларнинг медиасаводхонлик компетенсияларини ривожлантириш юзасидан ишлаб чиқилган услубий ва амалий таклифлар асосида:
бўлажак шифокорларнинг медиасаводхонлик компетенсияларини ривожлантириш имкониятлари ахборотларни танлаб олиш кўникмаларини босқичма-босқич шакллантириш ҳамда медиасаводхонлик маданияти, медиакомпетенсияга оид тиббий кўникмаларнинг интегратив хусусиятларини мақсадли уйғунлаштириш асосида такомиллаштиришга оид таклифлар Тошкент давлат педагогика университетида бажарилган ПЗ-2017927124 рақамли “Таълим муассасаларида ҳамкорлик педагогикаси асосида педагогик фаолиятни ривожлантириш” номли амалий лойиҳа доирасида берилган вазифалар ижросини таъминлашда фойдаланилган (Тошкент давлат педагогика университетининиг 2024- йил 15- октябрдаги 11-05-5910/04-сон маълумотномаси). Натижада бўлажак шифокорларнинг медиасаводхонлик компетенсияларини ривожлантиришга шароит яратилган.
бўлажак шифокорларнинг медиасаводхонлик компетенсиялари талабаларнинг медиякомпетентлигини ривожлантириш моделинкасбий тайёргарликнинг мақсадли-мазмунли, ташкилий-бошқарув компонентларини уйгунлаштириш ҳамда коммуникатив технологияларни медиямуҳитда изчил мослаштириш асосида такомиллаштиришга оид тавсиялар Тошкент давлат педагогика университетида бажарилган ПЗ-2017927124 рақамли “Таълим муассасаларида ҳамкорлик педагогикаси асосида педагогик фаолиятни ривожлантириш” номли амалий лойиҳа доирасида белгиланган вазифалар ижрисини таъмиллашда фойдаланилган( Тошкент давлат педагогика университетининиг 2024- йил 15- октябрдаги 11-05-5910/04-сон маълумотномаси) Натижада бўлажак шифокорларнинг медиасаводхонлик компетенсияларини ривожлантириш моделини такомиллаштириш самарадорлиги ошган;
бўлажак шифокорларнинг медиасаводхонлик компетенсияларини ривожлантириш методикаси ўзини-ўзи ташхислаш, вазиятни тўғри баҳолаш, медиаолам мухитида дидактик муаммоларнинг ностандарат эчимларини топишга мақсадли йўналтириш ҳамда изланувчанлик қобилиятларини мантиқий топшириқлар эчиш асосида такомиллаштиришга оид хулосалар Тошкент давлат педагогика университетида бажарилган ПЗ-2017927124 рақамли “Таълим муассасаларида ҳамкорлик педагогикаси асосида педагогик фаолиятни ривожлантириш” номли амалий лойиҳа доирасида белгиланган вазифалар ижросини таъмиллашда фойдаланилган(Тошкент давлат педагогика университетининиг 2024- йил 15- октябрдаги 11-05-5910/04-сон маълумотномаси). Натижада бўлажак шифокорларнинг медиасаводхонлик компетенсияларини ривожлантириш модели такомиллаштилган;
бўлажак шифокорларнинг медиасаводхонлик компетенсияларини ривожлантириш самарадорлиги мултимедиа технологиялари воситасида медиахавфсизлик профилактикаси имкониятларини ошириш педагогик инфратузилманинг таркибий элементларини босқичма-босқич ривожлантириб бориш доирасида такомиллаштирилга оид тавсиялар Тошкент давлат педагогика университетида бажарилган ПЗ-2017927124 рақамли “Таълим муассасаларида ҳамкорлик педагогикаси асосида педагогик фаолиятни ривожлантириш” номли амалий лойиҳа доирасида белгиланган вазифалар ижросини таъмиллашда фойдаланилган( Тошкент давлат педагогика университетининиг 2024- йил 15- октябрдаги 11-05-5910/04-сон маълумотномаси). Натижада бўлажак шифокорларнинг медиасаводхонлик компетенсияларини ривожлантиришнинг самарадорлигини такомиллаштиришга эришилган.