Yunusov Ilxomjon Yusupovichning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon
I. Umumiy ma’lumotlar. Dissertatsiya mavzusi, ixtissoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): “Bo‘lajak shifokorlarning mediasavodxonlik kompetensiyasini rivojlantirish metodikasini takomillashtirish”, 13.00.02 -Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2024.3. PhD/Ped8390.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Andijon davlat tibbiyot instituti.
Ilmiy rahbar: Ismanova Arofat Abdulxamidovna, pedagogika fanlari doktori, dotsent.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: Andijon davlat tibbiyot instituti, DSc. 04/08.05.2024.Tib.95.03.
Rasmiy opponentlar: Karlibaeva Guljaxon Ermekbaevna, pedagogika fanlari doktori, professor; Ashurov Mirjalol Arslon o‘gli, pedagogika fanlari falsafa doktori (PhD),dotsent
Yetakchi tashkilot: Qo‘qon davlat pedagogika instituti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi bo‘lajak shifokorlarning mediasavodxonlik kompetensiyasini rivojlantirish metodikasini takomillashtirish bo‘yicha tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
bo‘lajak shifokorlarning mediasavodxonlik kompetensiyalarini rivojlantirish imkoniyatlari axborotlarni tanlab olish ko‘nikmalarini bosqichma-bosqich shakllantirish hamda mediasavodxonlik madaniyati, mediakompetensiyaga oid tibbiy ko‘nikmalarning integrativ xususiyatlarini maqsadli uyg‘unlashtirish asoslangan;
bo‘lajak shifokorlarning mediasavodxonlik kompetensiyalari talabalarning mediyakompetentligini rivojlantirish modelinkasbiy tayyorgarlikning maqsadli-mazmunli, tashkiliy-boshqaruv komponentlarini uygunlashtirish hamda kommunikativ texnologiyalarni mediyamuhitda izchil moslashtirish asosida takomillashtirilgan;
bo‘lajak shifokorlarning mediasavodxonlik kompetensiyalarini rivojlantirish metodikasi o‘zini-o‘zi tashxislash, vaziyatni to‘g‘ri baholash, mediaolam muxitida didaktik muammolarning nostandarat echimlarini topishga maqsadli yo‘naltirish hamda izlanuvchanlik qobiliyatlarini mantiqiy topshiriqlar echish asosida takomillashtirilgan;
bo‘lajak shifokorlarning mediasavodxonlik kompetensiyalarini rivojlantirish samaradorligi multimedia texnologiyalari vositasida mediaxavfsizlik profilaktikasi imkoniyatlarini oshirish pedagogik infratuzilmaning tarkibiy elementlarini bosqichma-bosqich rivojlantirib borish doirasida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Bo‘lajak shifokorlarning mediasavodxonlik kompetensiyalarini rivojlantirish yuzasidan ishlab chiqilgan uslubiy va amaliy takliflar asosida:
bo‘lajak shifokorlarning mediasavodxonlik kompetensiyalarini rivojlantirish imkoniyatlari axborotlarni tanlab olish ko‘nikmalarini bosqichma-bosqich shakllantirish hamda mediasavodxonlik madaniyati, mediakompetensiyaga oid tibbiy ko‘nikmalarning integrativ xususiyatlarini maqsadli uyg‘unlashtirish asosida takomillashtirishga oid takliflar Toshkent davlat pedagogika universitetida bajarilgan PZ-2017927124 raqamli “Ta’lim muassasalarida hamkorlik pedagogikasi asosida pedagogik faoliyatni rivojlantirish” nomli amaliy loyiha doirasida berilgan vazifalar ijrosini ta’minlashda foydalanilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetininig 2024- yil 15- oktyabrdagi 11-05-5910/04-son ma’lumotnomasi). Natijada bo‘lajak shifokorlarning mediasavodxonlik kompetensiyalarini rivojlantirishga sharoit yaratilgan.
bo‘lajak shifokorlarning mediasavodxonlik kompetensiyalari talabalarning mediyakompetentligini rivojlantirish modelinkasbiy tayyorgarlikning maqsadli-mazmunli, tashkiliy-boshqaruv komponentlarini uygunlashtirish hamda kommunikativ texnologiyalarni mediyamuhitda izchil moslashtirish asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar Toshkent davlat pedagogika universitetida bajarilgan PZ-2017927124 raqamli “Ta’lim muassasalarida hamkorlik pedagogikasi asosida pedagogik faoliyatni rivojlantirish” nomli amaliy loyiha doirasida belgilangan vazifalar ijrisini ta’millashda foydalanilgan( Toshkent davlat pedagogika universitetininig 2024- yil 15- oktyabrdagi 11-05-5910/04-son ma’lumotnomasi) Natijada bo‘lajak shifokorlarning mediasavodxonlik kompetensiyalarini rivojlantirish modelini takomillashtirish samaradorligi oshgan;
bo‘lajak shifokorlarning mediasavodxonlik kompetensiyalarini rivojlantirish metodikasi o‘zini-o‘zi tashxislash, vaziyatni to‘g‘ri baholash, mediaolam muxitida didaktik muammolarning nostandarat echimlarini topishga maqsadli yo‘naltirish hamda izlanuvchanlik qobiliyatlarini mantiqiy topshiriqlar echish asosida takomillashtirishga oid xulosalar Toshkent davlat pedagogika universitetida bajarilgan PZ-2017927124 raqamli “Ta’lim muassasalarida hamkorlik pedagogikasi asosida pedagogik faoliyatni rivojlantirish” nomli amaliy loyiha doirasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’millashda foydalanilgan(Toshkent davlat pedagogika universitetininig 2024- yil 15- oktyabrdagi 11-05-5910/04-son ma’lumotnomasi). Natijada bo‘lajak shifokorlarning mediasavodxonlik kompetensiyalarini rivojlantirish modeli takomillashtilgan;
bo‘lajak shifokorlarning mediasavodxonlik kompetensiyalarini rivojlantirish samaradorligi multimedia texnologiyalari vositasida mediaxavfsizlik profilaktikasi imkoniyatlarini oshirish pedagogik infratuzilmaning tarkibiy elementlarini bosqichma-bosqich rivojlantirib borish doirasida takomillashtirilga oid tavsiyalar Toshkent davlat pedagogika universitetida bajarilgan PZ-2017927124 raqamli “Ta’lim muassasalarida hamkorlik pedagogikasi asosida pedagogik faoliyatni rivojlantirish” nomli amaliy loyiha doirasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’millashda foydalanilgan( Toshkent davlat pedagogika universitetininig 2024- yil 15- oktyabrdagi 11-05-5910/04-son ma’lumotnomasi). Natijada bo‘lajak shifokorlarning mediasavodxonlik kompetensiyalarini rivojlantirishning samaradorligini takomillashtirishga erishilgan.