Turaeva Dilrabo Erkinovnaning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar. Dissertatsiya mavzusi, ixtissoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): “Bo‘lajak boshlang‘ish sinf o‘qituvshilarining ijodiy komretentligini rivojlantirish metodikasini takomillashtirish”, 13.00.02 – Ta’lim tarbiya nazariyasi va metodikasi (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2024.3.PhD/Ped8307.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Toshkent davlat pedagogika universiteti.
Ilmiy rahbar: Shodieva Matluba Jo‘raevna, pedagogika fanlari doktori, professor.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: Toshkent davlat pedagogika universiteti, DSc.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Rasmiy opponentlar: Mamarajabova Zulfiya Narbaevna, pedagogika fanlari doktori (DSc), professor;   Usmanova Umida Aybekovna, pedagogika fanlari doktori (DSc), dotsent.
Yetakchi tashkilot: Guliston davlat universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik. 
II. Tadqiqotning maqsadi bo‘lajak boshlang‘ish sinf o‘qituvshilarining ijodiy komretentliligini rivojlantirish metodikasini takomillashtirish bo‘uisha metodik tavsiyalar ishlab shiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining ijodiy kompetentligini rivojlantirishning pedagogik imkoniyatlari umumijodiy va maxsus kompetensiyalarni axborotga sezgirlik, amaliyotga bo‘lgan ijodiy munosabatiga aloqadorligini ta’minlash o‘qituvchining  programmasini  pedagogik va psixologik aspektlariga bog‘liqligiga taqqoslash va ijodiy kompetentlik shakllanishining invariativ va variativ bosqichlariga moslashtirish asosida aniqlashtirilgan;
bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining ijodiy kompetentligini rivojlantirish modeli o‘zgarishlar kontekstida yaratilgan empirik va nazariy shart-sharoitlarning  ierarxik darajasini tarmoqli ta’lim maydonida aniqlashtirish talim uzviyligi  individuallashtirish, tabaqalashtirish hamda talaba ichki ehtiyojlarini hisobga oluvchi tamoyillarni tizimli,shaxsiy  faoliyatga yo‘naltirilgan, kompetentli yondashuvlarga  ustuvorlik berish, funksional jarayonli blokni ijod tafakkur diagrammasini texnologiyasini ajratish asosida takomillashtirilgan;
bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarning ijodiy kompetentligini rivojlantirish metodikasi diagnostik, moslashuvchan, kognitiv, prognostik funksiyalarni loyihalash hamda amalga oshirish, baholash bosqichlariga adaptiv va reproduktiv integratsiyalashuvi asosida takomillashtirilgan;
bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining ijodiy kompetentligini rivojlantirish samaradorligi kreativ, reproduktiv va reproduktiv darajalarini o‘zaro ta’sir subektlarining haqiqiy va potensial, real va noreal omillari o‘rtasidagi munosabatlarning konseptual jihatlariga ustuvorlik berish asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Bo‘lajak boshlang‘ish sinf o‘qituvshilarining  ijodiu komretentliligini rivojlantirish uuzasidan ishlab shiqilgan uslubiu va amaliu takliflari asosida:
bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining ijodiy kompetentligini rivojlantirishning pedagogik imkoniyatlari umumijodiy va maxsus kompetensiyalarni axborotga sezgirlik, amaliyotga bo‘lgan ijodiy munosabatiga aloqadorligini ta’minlash o‘qituvchining  programmasini  pedagogik va psixologik aspektlariga bog‘liqligiga taqqoslash va ijodiy kompetentlik shakllanishining invariativ va variativ bosqichlariga moslashtirish asosida aniqlashtirishga oid takliflar “Ona tili o‘qitish metodikasi” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024-yil 4-apreldagi 11-05-1547 raqamli dalolatnomasi). Natijada, bo‘lajak boshlang‘ish sinf o‘qituvshilarining ijodiu komretentliligini rivojlantirish imkoni kengaytirilgan; 
bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining ijodiy kompetentligini rivojlantirish modeli o‘zgarishlar kontekstida yaratilgan empirik va nazariy shart-sharoitlarning  ierarxik darajasini tarmoqli ta’lim maydonida aniqlashtirish talim uzviyligi  individuallashtirish, tabaqalashtirish hamda talaba ichki ehtiyojlarini hisobga oluvchi tamoyillarni tizimli,shaxsiy  faoliyatga yo‘naltirilgan, kompetentli yondashuvlarga  ustuvorlik berish, funksional jarayonli blokni ijod tafakkur diagrammasini texnologiyasini ajratish asosida takomillashtirishga takliflar  “Ona tili o‘qitish metodikasi” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024-yil 4-apreldagi 11-05-1547 raqamli dalolatnomasi). Natijada, bo‘lajak boshlang‘ish sinf o‘qituvshilarining ijodiu komretentliligini rivojlantirish darajasining oshirilishiga sharoit yaratilgan;
bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarning ijodiy kompetentligini rivojlantirish metodikasi diagnostik, moslashuvchan, kognitiv, prognostik funksiyalarni loyihalash hamda amalga oshirish, baholash bosqichlariga adaptiv va reproduktiv integratsiyalashuvi asosida takomillashtirishga oid takliflar “Ona tili o‘qitish metodikasi” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024-yil 4-apreldagi 11-05-1547 raqamli dalolatnomasi). Natijada, bo‘lajak boshlang‘ish sinf o‘qituvshilarining ijodiy komretentliligini rivojlantirishga yo‘naltirilgan texnologiyalar qo‘llanilgan;
bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining ijodiy kompetentligini rivojlantirish samaradorligi kreativ, reproduktiv va reproduktiv darajalarini o‘zaro ta’sir subektlarining haqiqiy va potensial, real va noreal omillari o‘rtasidagi munosabatlarning konseptual jihatlariga ustuvorlik berish asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar “Ona tili o‘qitish metodikasi” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024-yil 4-apreldagi 11-05-1547 raqamli dalolatnomasi). Natijada, bo‘lajak boshlang‘ish sinf o‘qituvshilarining ijodiy komretentliligining rivojlanganligini baholash samaradorligini oshirishga erishilgan. 

Yangiliklarga obuna bo‘lish