Sayt test rejimida ishlamoqda

Хонбабаев Шохрухбек Дилшоджон ўғлининг
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон
 

I. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): “Бўлажак ўқитувчиларни ўқувчиларда миллий ва умуммаданий компетенсияларни ривожлантиришга тайёрлаш методикаси (Умумий педагогика фани мисолида)” 13.00.02 – Таълим ва тарбия назарияси ва методикаси.
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: № B2024.1.PhD/Ped7188
Илмий раҳбар: Сиддиқов Бахтиёр Саидқулович педагогика фанлари номзоди, доцент
Диссертация бажарилган муассаса номи: Қўқон давлат  педагогика  институти
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи: Қўқон давлат педагогика институти PhD.03/29.12.2022.Ped.л32.02 
Расмий оппонентлар: 
 Ходжаев Бегзод Худойбердиевич, педагогика фанлари доктори, профессор. 
Абдуллаева Насиба Жўраевна, педагогика фанлари доктори (DSc).
Етакчи ташкилот: Андижон давлат университети. 
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II.Тадқиқотнинг мақсади бўлажак ўқитувчиларни ўқувчиларда миллий ва умуммаданий компетенсияларни ривожлантиришга тайёрлаш методикасини такомиллаштиришга доир таклиф ва тавсияларни ишлаб чиқишдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги қуйидагилар билан белгиланади:  
бўлажак ўқитувчиларни ўқувчиларда миллий ва умуммаданий компетенсияларни ривожлантиришга тайёрлаш тизими компонентлари   ва таянч компетенсиялари мазмуни рақамли технологиялар воситасида бойитиш ва рефлексивлик тамойилларига устуворлик бериш асосида такомиллаштиришнинг педагогик мазмуни ва имкониятлари аниқлаштирилган;
бўлажак ўқитувчиларни ўқувчиларда миллий ва умуммаданий компетенсияларни ривожлантириш (маданий меросга ҳурмат, толерантлик ва баг'рикенглик, инсонпарварлик, умуминсоний қадриятларга содиқлик) хусусиятлари ва уларнинг интегратив хоссаларини (ижодий, емоционал-рағбатловчи, вариатив ўқув топшириқлари) аниқлаштириш асосида бўлажак ўқитувчиларни миллий ва умуммаданий компетентлигини ривожлантиришга тайёрлаш тизими такомиллаштирилган;
бўлажак ўқитувчиларни ўқувчиларда миллий ва умуммаданий компетенсияларини ривожлантиришга тайёрлашнинг функсионал модели моделининг  мазмунли  компоненти  ўқув машғулотлари ва тарбиявий жараёнга “Муқобил  муҳит”, “Ижодий  топшириқ”, “Шаршара”, “Келажакка назар” каби интефаол методларни  киритиш  ҳамда  билиш  фаолияти  ва  касбий  йўналтирилган муносабатлар жараёнлари билан ички алоқадорлигини шахсга йўналтирилган, жараёнли,  маҳсулдор ёндашувларга кўра таъминлаш асосида такомиллаштирилган;
бўлажак ўқитувчиларни ўқувчиларда миллий ва умуммаданий компетенсияларини ривожлантиришга тайёрлаш технологиялари ўқув жараёнининг  қадриятли-мақсадли меъёрлари билан талабаларнинг аналитик, ижодий ва танқидий фикрлаш маданияти ўртасидаги интегратив алоқадорликни таъминлаш асосида такомиллаштирилган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши: Бўлажак ўқитувчиларни ўқувчиларда миллий ва умуммаданий компетенсияларни ривожлантиришга тайёрлаш методикаси бўйича олинган тадқиқот натижалари асосида:
бўлажак ўқитувчиларни ўқувчиларда миллий ва умуммаданий компетенсияларни ривожлантиришга тайёрлаш тизими компонентлари (аксиологик, тизимли-фаолиятли, ривожлантирувчи) ва таянч компетенсиялари (билиш, ахборот, коммуникатив) мазмуни инновацион технологиялар воситасида импровизация ва рефлексивлик тамойилларига устуворлик бериш асосида ишлаб чиқилган таклифлар ФЗ-2020010829 рақамли “Талаба ёшлар илмий фаолиятида амалий кўникмаларни шакллантиришнинг инновацион механизмлари” мавзусидаги лойиҳа доирасида фойдаланилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университетининг 2024 йил 3-январдаги 11-05-04/04-сон далолатномаси). Натижада бўлажак ўқитувчиларни ўқувчиларда миллий ва умуммаданий компетенсияларни ривожлантиришга шароит яратилган;
бўлажак ўқитувчиларни ўқувчиларда миллий ва умуммаданий компетенсияларни ривожлантириш (эркалаш, ардоқлаш, яхшиликка йўналтирувчи, ўгит-насиҳат, орзу-умидга йўғрилган, таълимий мақол, топишмоқлар) хусусиятлари ва уларнинг интегратив хоссаларини (ижодий, эмоционал-рағбатловчи, вариатив ўқув топшириқлари) аниқлаштириш асосида бўлажак ўқитувчиларни миллий ва умуммаданий компетентлик тарбиясига тайёрлаш тизими такомиллашга оид тавсиялар Ўзбекистон Олий таълим, фан ва инновациялар вазирлигининг 2023-йил 25-августдаги 391-сонли буйруғи асосида берилган №391155-рақамли нашр рухсатномаси билан нашрга тавсия этилган “Тарбия” номли дарслик мазмунига сингдирилган (Фарғона давлат университетининг 2024 йил 22 июлдаги 04/3823-сон далолатномаси). Натижаларнинг жорий қилиниши бўлажак ўқитувчиларни ўқувчиларда миллий ва умуммаданий компетенсияларни ривожлантиришга тайёрлаш тизими компонентлари ва тамойиллари аниқлаштиришга хизмат қилган;
бўлажак ўқитувчиларни ўқувчиларда миллий ва умуммаданий компетенсияларини ривожлантиришга тайёрлашнинг функсионал модели шахсга йўналтирилган фаолиятли ёндашувнинг когнитив принципларини педагогик жараённинг процессуал ва психологик таъсирига эргономик талаблар асосига кўра мақсадли уйғунлаштириш асосида ишлаб чиқилган тавсиялар ФЗ-2020010829 рақамли “Талаба ёшлар илмий фаолиятида амалий кўникмаларни шакллантиришнинг инновацион механизмлари” мавзусидаги лойиҳа доирасида фойдаланилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университетининг 2024 йил 3-январдаги 11-05-04/04-сон далолатномаси). Натижада бўлажак ўқитувчиларни ўқувчиларда миллий ва умуммаданий компетенсияларини ривожлантиришга тайёрлашнинг функсионал моделини такомиллаштириш самарадорлиги ошган;
бўлажак ўқитувчиларни ўқувчиларда миллий ва умуммаданий компетенсияларини ривожлантиришга тайёрлаш технологиялари ўқув жараёнининг  қадриятли-мақсадли меъёрлари билан талабаларнинг аналитик, ижодий ва танқидий фикрлаш маданияти ўртасидаги интегратив алоқадорликни таъминлаш асосида ишлаб чиқилганлигига оид тавсиялар Ўзбекистон Олий таълим, фан ва инновациялар вазирлигининг 2023-йил 25-августдаги 391-сонли буйруғи асосида берилган №391155-рақамли нашр рухсатномаси билан нашрга тавсия этилган “Тарбия” номли дарслик мазмунига сингдирилган (Фарғона давлат университетининг 2024 йил 22 июлдаги 04/3823-сон далолатномаси). Натижаларнинг жорий қилиниши бўлажак ўқитувчиларни ўқувчиларда миллий ва умуммаданий компетенсияларни ривожлантиришга тайёрлаш тизими компонентлари ва тамойиллари аниқлаштиришга хизмат қилган. 

Yangiliklarga obuna bo‘lish