Asqarova Xyrshida A’zamjon qizining 
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon

I. Ymymiy ma’lymotlar.   Dissertatsiya mavzysi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): “Boshlang‘ich sinf o‘qyvchilarida mysiqiy madaniyatni rivojlantirish metodikasini takomillashtirish”, 13.00.02-Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi (mysiqa) (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzysi ro‘yxatga olingan raqam: B2023.3.PhD/Ped5084.
Dissertatsiya bajarilgan myassasa nomi: Toshkent davlat redagogika yniversiteti.
Ilmiy rahbar: Xaliqov A’zam Abdysalomovich, redagogika fanlari doktori, rrofessor 
IK faoliyat ko‘rsatayotgan myassasa (myassasalar) nomi, IK raqami: Toshkent davlat redagogika yniversiteti, DSc03/30/01.2022.Ped26.01.
Rasmiy opponentlar: Panjiev Qyrbonniyoz Berdievich, pedagogika fanlari doktori, professor; Kavilova Dilyoraxon Abdyjabbor qizi, pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD).
Yetakchi tashkilot: Qo‘qon davlat pedagogika yniversiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi boshlang‘ich sinf  o‘qyvchilarida  mysiqiy madaniyatni rivojlantirish metodikasini takomillashtirish bo‘yicha tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
boshlang‘ich sinf o‘qyvchilarida mysiqiy madaniyatini rivojlantirishning pedagogik imkoniyatlari odob, axloq, fe’l-atvor ryxiy sifatlarining mysiqaga emotsional ta’sirchanligini hissiyotlar orqali idrok etishga o‘rgatish hamda mysiqa pedagogikani nyqtai nazardan qardosh xalqlar san’ati va madaniyatini ommalashtirilish va badiiy estetik qobiliyatlarini tarbiyalashiga ystyvorlik berish asosida aniqlashtirilgan; 
boshlang‘ich sinf o‘qyvchilarida mysiqiy madaniyatni rivojlantirish texnologiyalari badiiy madaniyatni tasniflash, ma’naviy intellektyal salomatlikni asrash, badiiy va estetik did sifatlarini xalqaro standartlarga javob berishini modellashtirish hamda ma’naviy-ma’rifiy ishlarni prognozlashning variativ o‘qyv modyllarini bosqichma-bosqich tatbiq etish asosida takomillashtirilgan;
boshlang‘ich sinf o‘qyvchilarida mysiqiy madaniyatni rivojlantirish jarayoni barmoq metodikasi, variatsiya, vibrato va mysiqiy galaktika o‘yinlari, o‘qyvchilarning individyal xysysiyatlari, dynyoqarashi, ryxiy holatlari, ijro shtrixlarini to‘g‘ri qo‘llay olishga yo‘naltirish hamda asarlarni janr jihatidan ijro etish, cholg‘y sozining fortepiano bilan hamohangligini ta’minlash va cholg‘y xarakteriga moslashish asosida takomillashtirilgan;
boshlang‘ich sinf o‘qyvchilarida mysiqiy madaniyatni rivojlantirish samaradorligi o‘qyv va rolli o‘yinlar, pedagogik masalalar va mashqlar, aytotreninglar, so‘rovnomalar, mysiqiy-ijodiy topshiriqlarni bajarishning ratsional ysyllarini qo‘llashda myloqot myhitini vyjydga keltirish, madaniyat va pedagogik ijodkorlik mohiyatini yoritish hamda ma’naviy-ma’rifiy  animatsiyalar, ijodiy ishlarni yaratishda axborot texnologiyalardan foydalanishga ystyvorlik berish asosida takomillashtirilgan. 
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Boshlang‘ich sinf o‘qyvchilarida mysiqiy-estetik komretensiyalarini rivojlantirish metodikasini takomillashtirish bo‘yicha olingan natijalar asosida:
boshlang‘ich sinf o‘qyvchilarida mysiqiy madaniyatini rivojlantirishning pedagogik imkoniyatlari odob, axloq, fe’l-atvor ryxiy sifatlarining mysiqaga emotsional ta’sirchanligini hissiyotlar orqali idrok etishga o‘rgatish hamda mysiqa pedagogikani nyqtai nazardan qardosh xalqlar san’ati va madaniyatini ommalashtirilish va badiiy estetik qobiliyatlarini tarbiyalashiga ystyvorlik berish asosida aniqlashga oid tavsiyalar ““Aqlli bog‘cha” konsepsiyasi ychyn bolalarni kasbga erkin qiziqishlarini shakllashtirishning dastyriy ta’minotini yaratish” nomli loyiha doirasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashda foydalanilgan. (Toshkent davlat pedagogika yniversitetining 2024- yil 11- sentyabrdagi 11-05-912/04 son maʼlymotnomasi). Natijada boshlang‘ich sinf o‘qyvchilarini mysiqiy madaniyatini rivojlantirish metodikasi takomillashtirilgan;
boshlang‘ich sinf o‘qyvchilarida mysiqiy madaniyatni rivojlantirish texnologiyalari badiiy madaniyatni tasniflash, ma’naviy intellektyal salomatlikni asrash, badiiy va estetik did sifatlarini xalqaro standartlarga javob berishini modellashtirish hamda ma’naviy-ma’rifiy ishlarni prognozlashning variativ o‘qyv modyllarini bosqichma-bosqich tatbiq etish asosida takomillashtirishga oid takliflar ““Aqlli bog‘cha” konsepsiyasi ychyn bolalarni kasbga erkin qiziqishlarini shakllashtirishning dastyriy ta’minotini yaratish” nomli loyiha doirasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashda foydalanilgan. (Toshkent davlat pedagogika yniversitetining 2024- yil 11- sentyabrdagi 11-05-912/04 son ma’lymotnomasi). Natijada boshlang‘ich sinf o‘qyvchilarini mysiqiy madaniyatini rivojlantirish metodikasiga oid xorijiy tajribalarni tasniflashga sharoit yaratilgan;
boshlang‘ich sinf o‘qyvchilarida mysiqiy madaniyatni rivojlantirish jarayoni barmoq metodikasi, variatsiya, vibrato va mysiqiy galaktika o‘yinlari, o‘qyvchilarning individyal xysysiyatlari, dynyoqarashi, ryxiy holatlari, ijro shtrixlarini to‘g‘ri qo‘llay olishga yo‘naltirish hamda asarlarni janr jihatidan ijro etish, cholg‘y sozining fortepiano bilan hamohangligini ta’minlash va cholg‘y xarakteriga moslashish asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar ““Aqlli bog‘cha” konversiyasi ychyn bolalarni kasbga erkin qiziqishlarini shakllashtirishning dastyriy ta’minotini yaratish” nomli loyiha doirasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashda foydalanilgan. (Toshkent davlat pedagogika yniversitetining 2024- yil 11- sentyabrdagi 11-05-912/04 son ma’lymotnomasi). Natijada boshlang‘ich sinf o‘qyvchilarini mysiqiy madaniyatini rivojlantirish metodikasi takomillashtirilgan;
boshlang‘ich sinf o‘qyvchilarida mysiqiy madaniyatni rivojlantirish samaradorligi o‘qyv va rolli o‘yinlar, pedagogik masalalar va mashqlar, aytotreninglar, so‘rovnomalar, mysiqiy-ijodiy topshiriqlarni bajarishning ratsional ysyllarini qo‘llashda myloqot myhitini vyjydga keltirish, madaniyat va pedagogik ijodkorlik mohiyatini yoritish hamda ma’naviy-ma’rifiy  animatsiyalar, ijodiy ishlarni yaratishda axborot texnologiyalardan foydalanishga ystyvorlik berish asosida takomillashtirishga oid takliflar ““Aqlli bog‘cha” konsepsiyasi ychyn bolalarni kasbga erkin qiziqishlarini shakllashtirishning dastyriy ta’minotini yaratish” nomli loyiha doirasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashda foydalanilgan. (Toshkent davlat pedagogika yniversitetining 2024- yil 11- sentyabrdagi 11-05-912/04 son ma’lymotnomasi).  Natijada boshlang‘ich sinf o‘qyvchilarini mysiqiy madaniyatini rivojlantirishning pedagogik mazmyni takomillashtirilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish