Musurmonova Shahlo G‘ulomovnanining
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar. Dissertatsiya mavzusi, ixtissoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): “Raqamli ta’lim muhitida bo‘lajak muhandis-dasturchilarning kasbiy tayyorgarligini rivojlantirish metodikasi”, 13.00.06 –Raqamli ta’lim  nazariyasi va metodikasi (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2022.1.PhD/Ped2781.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Toshkent davlat pedagogika universiteti.
Ilmiy rahbar: Toshpulatova Mamura Ismailovna, pedagogika fanlari nomzodi, dotsent
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: Toshkent davlat pedagogika universiteti, DSc.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Rasmiy opponentlar: Karlibaeva Guljaxon Ermekbaevna, pedagogika fanlari doktori, professor; Kamalov Azamat Farxodovich, pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD).
Yetakchi tashkilot: Guliston davlat universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi raqamli ta’lim muhitida bo‘lajak muhandis-dasturchilarning kasbiy tayyorgarligini rivojlantirish bo‘yicha tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
raqamli ta’lim muhitida bo‘lajak muhandis-dasturchilarning kasbiy tayyorgarligini rivojlantirish metodikasining pedagogik imkoniyatlari sub’ektiv-mazmuniy, metodologik tizimli, komponentli va faoliyatli yondashuvlar, umumdidaktik yaxlitlik, ochiqlik, dinamiklik, komponentlarning o‘zaro aloqadorligini ta’minlash hamda nazariya va amaliyotning bog‘liqligi, bashoratlilik, natijadorlik tamoyillarni shakllantirish, elektron-didaktik ta’minotga mazmunan muvofiqlashtirish asosida aniqlashtirilgan;
raqamli ta’lim muhitida bo‘lajak muhandis-dasturchilarning kasbiy tayyorgarligini rivojlantirish modeli algoritmlash, loyihalash, konstruksiyalash, dasturlash, avtomatlashtirish elementlari integrativ yaxlitligini ta’minlovchi mazmunli ta’lim texnologiyalari va ta’lim paradigmalarini qo‘llashga yo‘naltirilgan innovatsion ta’lim shakllari, pedagogik apparatni raqamli-dasturiy apparatga tizimlashtirish asosida takomillashtirilgan;
raqamli ta’lim muhitida bo‘lajak muhandis-dasturchilarning kasbiy tayyorgarligini rivojlantirish metodikasi dasturiy ta’minotni mavjud ta’lim platformalariga integratsiyalash, android va mobil dasturlashga ustuvorlik berish, dasturlash tillari, dasturiy paketlar va veb dasturlash vositasida individual va mustaqil ta’lim shaklidagi zamonaviy ta’lim vositalari majmuini intensivlashtirish hamda amaliyotga joriy etishda klasterli o‘qitish strategiyasini tatbiq etish asosida takomillashtirilgan;
raqamli ta’lim muhitida bo‘lajak muhandis-dasturchilarning kasbiy tayyorgarligini rivojlantirish samaradorligi umummadaniy, umumkasbiy va texnologik komponentlarni rivojlantirishning maqsadli-jarayonli, faoliyatli  baholash mezonlariga tiklanish, rivojlanish, tadqiq etish darajalarini moslashtirish asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Raqamli ta'lim muhitida bo‘lajak muhandis-dasturchilarning kasbiy tayyorgarligini rivojlantirish yuzasidan ishlab chiqilgan uslubiy, metodik va amaliy takliflar asosida:
raqamli ta’lim muhitida bo‘lajak muhandis-dasturchilarning kasbiy tayyorgarligini rivojlantirish metodikasining pedagogik imkoniyatlari sub’ektiv-mazmuniy, metodologik tizimli, komponentli va faoliyatli yondashuvlar, umumdidaktik yaxlitlik, ochiqlik, dinamiklik, komponentlarning o‘zaro aloqadorligini ta’minlash hamda nazariya va amaliyotning bog‘liqligi, bashoratlilik, natijadorlik tamoyillarni shakllantirish, elektron-didaktik ta’minotga mazmunan muvofiqlashtirish asosida aniqlashtirishga doir takliflar “Dasturiy ta’minot tizimlarini loyihalash” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024-yil 29-avgustdagi 11-05-4449/04 raqamli dalolatnomasi). Natijada mazkur o‘quv qo‘llanmadan ta’lim jarayonida foydalanish bo‘lajak muhandis-dasturchilarning kasbiy tayyorgarligini rivojlantirishga xizmat qilgan;
raqamli ta’lim muhitida bo‘lajak muhandis-dasturchilarning kasbiy tayyorgarligini rivojlantirish modeli algoritmlash, loyihalash, konstruksiyalash, dasturlash, avtomatlashtirish elementlari integrativ yaxlitligini ta’minlovchi mazmunli ta’lim texnologiyalari va ta’lim paradigmalarini qo‘llashga yo‘naltirilgan innovasion ta’lim shakllari, pedagogik apparatni raqamli-dasturiy apparatga tizimlashtirish asosida  takomillashtirishga doir takliflar “Dasturiy ta’minot tizimlarini loyihalash” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024-yil 29-avgustdagi 11-05-4449/04 raqamli dalolatnomasi). Natijada takomillashtirilgan metodik model bo‘lajak muhandis-dasturchilarning kasbiy tayyorgarligini rivojlantirishga xizmat qilgan;
raqamli ta’lim muhitida bo‘lajak muhandis-dasturchilarning kasbiy tayyorgarligini rivojlantirish metodikasi dasturiy ta’minotni mavjud ta’lim platformalariga integratsiyalash, android va mobil dasturlashga ustuvorlik berish, dasturlash tillari, dasturiy paketlar va veb dasturlash vositasida individual va mustaqil ta’lim shaklidagi zamonaviy ta’lim vositalari majmuini intensivlashtirish hamda amaliyotga joriy etishda klasterli o‘qitish strategiyasini tatbiq etish asosida takomillashtirishga oid takliflar “Dasturiy ta’minot tizimlarini loyihalash” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024-yil 29-avgustdagi 11-05-4449/04 raqamli dalolatnomasi).. Natijada ta’lim sifatini oshirishga erishilgan.
raqamli ta’lim muhitida bo‘lajak muhandis-dasturchilarning kasbiy tayyorgarligini rivojlantirish samaradorligi umummadaniy, umumkasbiy va texnologik komponentlarni rivojlantirishning maqsadli-jarayonli, faoliyatli  baholash mezonlariga tiklanish, rivojlanish, tadqiq etish darajalarini moslashtirish asosida takomillashtirishga doir takliflar “Dasturiy ta’minot tizimlarini loyihalash” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024-yil 29-avgustdagi 11-05-4449/04 raqamli dalolatnomasi). Natijada  bo‘lajak muhandis-dasturchilarning kasbiy tayyorgarligi mezon va daraja ko‘rsatkichlari asosi samaradorlikni ta’minlashga xizmat qilgan

Yangiliklarga obuna bo‘lish