Ramazonov Xusniddin Saidaxmadovichning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon
I. Umumiy ma’lumotlar. Dissertatsiya mavzusi, ixtissoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): “Bo‘lajak o‘qituvchilarning multimedia texnologiyalariga oid kompetentligini rivojlantiruvchi dasturiy ta’minot yaratish va joriy etish metodikasi”, 13.00.06 – Raqamli ta’lim nazariyasi va metodikasi (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2024.3.PhD/Ped8469.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Toshkent davlat pedagogika universiteti.
Ilmiy rahbar: Sadikova Albina Vinerovna, pedagogika fanlari doktori, dotsent.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: Toshkent davlat pedagogika universiteti, DSc.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Rasmiy opponentlar: Kayumova Nasiba Ashurovna, pedagogika fanlari doktori (DSc), professor; Abdullaev Botir Baxtiyarovich, pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD), dotsent.
Yetakchi tashkilot: Navoiy davlat universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi bo‘lajak o‘qituvchilarning multimedia texnologiyalariga oid kompetentligini rivojlantiruvchi dasturiy ta’minot yaratish va joriy etish metodikasini takomillashtirish bo‘yicha tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
bo‘lajak o‘qituvchilarning multimedia texnologiyalariga oid kompetentligini rivojlantirishning pedagogik imkoniyatlari o‘qitishning texnik va metodik ehtiyojlariga mos dasturiy vositalarga qo‘yiladigan talablarni qiyosiy tasniflash hamda tizimlilik, informatsion, kompetensiyaviy yondashuvlarning didaktik tamoyillarini ta’limiy maqsadlarga ko‘ra uyg‘unlashtirish asosida aniqlashtirilgan;
bo‘lajak o‘qituvchilarga multimedia texnologiyalariga oid kompetentligini rivojlantirish modeli multimedia savodxonligini rivojlantiruvchi texnologiyalarning dasturiy ta’minotini intensivlashtirishga qaratilgan shaxsga yo‘naltirilgan media vositalarining zamonaviy tendensiyalariga moslashtirish va dasturiy resurslarga qo‘yiladigan pedagogik-psixologik, fizologik-valiologik talablar mazmunini sanqilashtirishga izchil ustuvorlik berish asosida takomillashtirilgan;
oliy ta’lim muassasalarida bo‘lajak o‘qituvchilarning multimedia texnologiyalariga oid kompetentligini rivojlantirish jarayoni AutoPlay Media Studio 8, Macromedia Flash 8, Movavi Video Editor Plus, Bandicam, Audacity dasturiy vositalarning integrativ xususiyatlarini pragmatik imkoniyatlar bilan to‘ldirish hamda axborotlar yaratish va ularni qayta ishlash integratsiyasini o‘zaro optimallashtirish asosida takomillashtirilgan;
bo‘lajak o‘qituvchilarning multimedia texnologiyalariga oid kompetentligini rivojlantiruvchi dasturiy ta’minotni raqamli vositalardan integrativ-kolobrativ foydalanish, reproduktiv, variativ, qisman izlanuvchan, kreativ va statistik ko‘rsatkichlardan tahliliy foydalanish hamda didaktik metodik talablarini raqamli-didaktik mazmunga mos jadal integratsiyalash asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Bo‘lajak o‘qituvchilarning multimedia texnologiyalariga oid kompetentligini rivojlantiruvchi dasturiy ta’minot yaratish va joriy etish metodikasini takomillashtirishga doir tadqiqot natijalari asosida:
bo‘lajak o‘qituvchilarning multimedia texnologiyalariga oid kompetentligini rivojlantirishning pedagogik imkoniyatlari o‘qitishning texnik va metodik ehtiyojlariga mos dasturiy vositalarga qo‘yiladigan talablarni qiyosiy tasniflash hamda tizimlilik, informatsion, kompetensiyaviy yondashuvlarning didaktik tamoyillarini ta’limiy maqsadlarga ko‘ra uyg‘unlashtirish asosida aniqlashtirishga oid tavsiyalar “Ta’limda axborot texnologiyalari” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024 yil 2-noyabrdagi 11-05-6304/04 raqamli dalolatnomasi). Natijada bo‘lajak o‘qituvchilarning multimedia texnologiyalariga oid kompetentligini rivojlanishiga xizmat qilgan;
bo‘lajak o‘qituvchilarga multimedia texnologiyalariga oid kompetentligini rivojlantirish modeli multimedia savodxonligini rivojlantiruvchi texnologiyalarning dasturiy ta’minotini intensivlashtirishga qaratilgan shaxsga yo‘naltirilgan media vositalarining zamonaviy tendensiyalariga moslashtirish va dasturiy resurslarga qo‘yiladigan pedagogik-psixologik, fizologik-valiologik talablar mazmunini sanqilashtirishga izchil ustuvorlik berish asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar “Ta’limda axborot texnologiyalari” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024 yil 2-noyabrdagi 11-05-6304/04 raqamli dalolatnomasi). Natijada, bo‘lajak o‘qituvchilarga multimedia texnologiyalariga oid kompetentligini rivojlantirishning didaktik modelini joriy etish imkoniyati kengaytirilgan;
oliy ta’lim muassasalarida bo‘lajak o‘qituvchilarning multimedia texnologiyalariga oid kompetentligini rivojlantirish jarayoni AutoPlay Media Studio 8, Macromedia Flash 8, Movavi Video Editor Plus, Bandicam, Audacity dasturiy vositalarning integrativ xususiyatlarini pragmatik imkoniyatlar bilan to‘ldirish hamda axborotlar yaratish va ularni qayta ishlash integratsiyasini o‘zaro optimallashtirish asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar “Ta’limda axborot texnologiyalari” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024 yil 2-noyabrdagi 11-05-6304/04 raqamli dalolatnomasi). Natijada bo‘lajak o‘qituvchilarning multimedia texnologiyalariga oid kompetentligini rivojlantirishning dasturiy ta’minotidan foydalanish samaradorligi oshirilgan;
bo‘lajak o‘qituvchilarning multimedia texnologiyalariga oid kompetentligini rivojlantiruvchi dasturiy ta’minotni raqamli vositalardan integrativ-kolobrativ foydalanish, reproduktiv, variativ, qisman izlanuvchan, kreativ va statistik ko‘rsatkichlardan tahliliy foydalanish hamda didaktik metodik talablarini raqamli-didaktik mazmunga mos jadal integratsiyalash asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar “Ta’limda axborot texnologiyalar” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024 yil 2-noyabrdagi 11-05-6304/04 raqamli dalolatnomasi). Natijada bo‘lajak o‘qituvchilarning multimedia texnologiyalarini baholash va kompetentlikni rivojlantirish imkoniyatlari kengaytirilgan.