G‘aynazarov Bunyodbek Dilshodbekovichning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon
I. Umumiy ma’lumotlar. Dissertatsiya mavzusi, ixtissoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): “Imkoniyati cheklangan talabalarni sog‘lom turmush tarziga oid kompetensiyalarining rivojlantirish metodikasi”, 13.00.03 - Maxsus pedagogika (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2019.3. PhD /Ped1131.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Toshkent davlat pedagogika universiteti.
Ilmiy rahbar: Mamarajabova Zulfiya Narbaevna, pedagogika fanlari doktori, professor.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: Toshkent davlat pedagogika universiteti, DSc.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Rasmiy opponentlar: Xakimova Muxabbat Fayzievna, pedagogika fanlari doktori, professor; Akromova Xafiza Samadovna, pedagogika fanlari nomzodi, dotsent.
Yetakchi tashkilot: Qo‘qon davlat pedagogika instituti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqot maqsadi: imkoniyati cheklangan talabalarning sog‘lom turmush tarziga oid kompetensiyalarini rivojlantirish bo‘yicha tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
Imkoniyati cheklangan talabalarning sog‘lom turmush tarziga oid kompetensiyalarini rivojlantirishning didaktik imkoniyatlari sport-sog‘lomlashtirish jarayonining vektorli-dinamik traektoriyasini o‘rganish, oddiy va murakkab jismoniy harakatlarni to‘g‘ri bajarish hamda sog‘lomlashtirish-korreksiyalash faoliyatini individning shaxsiy xususiyatlariga mos maqsadli yo‘naltirish asosida aniqlashtirilgan;
Imkoniyati cheklangan talabalarning sog‘lom turmush tarziga oid kompetensiyalarini rivojlantirish modeli progressiv tashkiliy-pedagogik mexanizmlar ta’sirchanligini innovatsion ta’lim texnologiyalari tamoyillariga ko‘ra izchil oshirish hamda variativ axborot-didaktik resurslarni erkin tanlash prinsiplarini intensiv qo‘llash asosida takomillashtirilgan;
Imkoniyati cheklangan talabalarning sog‘lom turmush tarziga oid kompetensiyalarini rivojlantirish metodikasi asosiy jismoniy-intellektual sifatlarni rivojlantirishga yo‘naltirilgan o‘quv-metodik ta’minot intensivligini bosqichma-bosqich oshirish hamda unifikatsiyalash va androgogik ta’lim talablariga muvofiqlashtirish asosida takomillashtirilgan;
Imkoniyati cheklangan talabalarni sog‘lom turmush tarziga oid kompetensiyalarini rivojlantirish samaradorligi o‘zini-o‘zi nazorat qilish, ommaviy axborot vositalaridan samarali foydalanish hamda jismoniy va hissiy zo‘riqish darajalarini qiyosiy aniqlashda shaxsning jismoniy va aqliy harakatlari mutanosibligiga barqaror erishish imkoniyatlarini hisobiga olish asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Imkoniyati cheklangan talabalarni sog‘lom turmush tarziga oid kompetensiyalarining rivojlantirish metodikasini takomillashtirish bo‘yicha natijalar asosida:
Imkoniyati cheklangan talabalarning sog‘lom turmush tarziga oid kompetensiyalarini rivojlantirishning didaktik imkoniyatlari sport-sog‘lomlashtirish jarayonining vektorli-dinamik traektoriyasini o‘rganish, oddiy va murakkab jismoniy harakatlarni to‘g‘ri bajarish hamda sog‘lomlashtirish-korreksiyalash faoliyatini individning shaxsiy xususiyatlariga mos maqsadli yo‘naltirish asosida aniqlashtirishga oid tavsiyalar “Jismoniy tarbiya va sport” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2021-yil 31-maydagi 237-son buyrug‘i asosida berilgan 237-295 raqamli nashr ruxsatnomasi).Natijada imkoniyati cheklangan talabalarda sog‘lom turmush tarziga oid kompetensiyalarini rivojlantirish imkoniyati ortgan;
Imkoniyati cheklangan talabalarning sog‘lom turmush tarziga oid kompetensiyalarini rivojlantirish modeli progressiv tashkiliy-pedagogik mexanizmlar ta’sirchanligini innovatsion ta’lim texnologiyalari tamoyillariga ko‘ra izchil oshirish hamda variativ axborot-didaktik resurslarni erkin tanlash prinsiplarini intensiv qo‘llash asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar “Jismoniy tarbiya va sport” o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2021-yil 31-maydagi 237-son buyrug‘i asosida berilgan 237-295 raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada imkoniyati cheklangan talabalarda sog‘lom turmush tarziga oid kompetensiyalarini rivojlantirish modeli yaratilgan;
Imkoniyati cheklangan talabalarning sog‘lom turmush tarziga oid kompetensiyalarini rivojlantirish metodikasi asosiy jismoniy-intellektual sifatlarni rivojlantirishga yo‘naltirilgan o‘quv-metodik ta’minot intensivligini bosqichma-bosqich oshirish hamda unifikatsiyalash va androgogik ta’lim talablariga muvofiqlashtirish asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar “Jismoniy tarbiya va sport” o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2021-yil 31-maydagi 237-son buyrug‘i asosida berilgan 237-295 raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada imkoniyati cheklangan talabalarda sog‘lom turmush tarziga oid kompetensiyalarini rivojlantirish o‘quv-metodik ta’minoti yaratilgan;
Imkoniyati cheklangan talabalarni sog‘lom turmush tarziga oid kompetensiyalarini rivojlantirish samaradorligi o‘zini-o‘zi nazorat qilish, ommaviy axborot vositalaridan samarali foydalanish hamda jismoniy va hissiy zo‘riqish darajalarini qiyosiy aniqlashda shaxsning jismoniy va aqliy harakatlari mutanosibligiga barqaror erishish imkoniyatlarini hisobiga olish asosida takomillashtirishga oid takliflar “Jismoniy tarbiya va sport” o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2021-yil 31-maydagi 237-son buyrug‘i asosida berilgan 237-295 raqamli nashr ruxsatnomasi).Natijada imkoniyati cheklangan talabalarni talabalarda sog‘lom turmush tarziga oid kompetensiyalarini samaradorligi ortgan.