Xashimova Yorqinoy Ismailovnaning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiya himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): «Bo‘lajak tarbiyachilarni ijtimoiy-iqtisodiy kompetensiyalarini rivojlantirishning pedagogik-psixologik xususiyatlari», 19.00.06 - Yosh va pedagogik psixologiya. Rivojlanish psixologiyasi (psixologiya fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2024.2.PhD/P895.
Ilmiy rahbar: Yakubova Go‘zal Asatullaevna, psixologiya fanlar doktori (DSc), dotsent.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Toshkent davlat pedagogika universiteti.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: Toshkent davlat pedagogika universiteti, PhD.03/30.12.2021.P.26.02.
Rasmiy opponentlar: Abdurasulov Rustam Abduraimovich, psixologiya fanlari doktori, professor; Ermatova Gulnoz Pirimovna, psixologiya fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD).
Yetakchi tashkilot: Toshkent davlat sharqshunoslik universitet
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi: bo‘lajak maktabgacha ta’lim tashkiloti tarbiyachilarda kasbiy kompetentlik namoyon bo‘lishining psixologik xususiyatlarini tadqiq etish hamda shaxslararo munosabatlar tizimini takomillashtirish yuzasidan amaliy tavsiyalar ishlab shiqishdan iborat
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
bo‘lajak maktabgacha ta’lim tashkiloti tarbiyachilarida kasbiy kompetentlikning namoyon bo‘lishida “tarbiyachi-bola-ota-ona” munosabatlari tizimidagi differensial xususiyatlar tufayli “shaxsiy”, “kasbiy”, “kommunikativ” sifatlarining ustuvor harakterga ega ekanligi isbotlangan;
bo‘lajak maktabgacha ta’lim tashkiloti tarbiyachilaridagi kasbiy kompetentlik ota-ona va tarbiyalanuvchilar, hamkasblar bilan munosabatlardagi axborotlarni maqsadli tarzda qabul qilish, oydinlashtirish, tahlil etishning pedagogik jarayonda empatiyaning ratsional, intuitiv, hissiy kanali ta’sirida namoyon bo‘lishi tufayli shaxs emotsional holatiga bog‘liq ekanligi asoslangan;
bo‘lajak maktabgacha ta’lim tashkiloti tarbiyachilaridagi kasbiy kompetentlik shaxsning o‘ziga, odamlarga va faoliyatga yo‘nalganligini muloqotdagi kommunikativ passivlikni engishga ta’siri tufayli pedagogdagi shaxs yo‘nalganligi negizida rivojlanishi ibotlangan;
bo‘lajak tarbiyachilarda kasbiy kompetentlikni rivojlantirish uchun shaxslararo munosabatlarda suhbatdoshni anglash va tushunish, verbal hamda noverbal signallarni tushuna olishning shaxs kasbiy madaniyatiga uyg‘un holda namoyon bo‘lishiga asoslanib, sotsial kommunikativ kompetentlikni shakllanishiga erishish muhimligi dalillangan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi: Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Bo‘lajak tarbiyachilarni ijtimoiy-iqtisodiy kompetensiyalarini rivojlantirishning pedagogik-psixologik xususiyatlarini tadqiq etish asosida:
bo‘lajak maktabgacha ta’lim tashkiloti tarbiyachilarida kasbiy kompetentlikning namoyon bo‘lishida “tarbiyachi-bola-ota-ona” munosabatlari tizimidagi differensial xususiyatlar tufayli “shaxsiy”, “kasbiy”, “kommunikativ” sifatlarining ustuvor harakterga ega ekanligi isbotlangan takliflar Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universiteti universiteti huzuridagi Psixologiya o‘quv-ilmiy markazining 2024-yil 10-noyabrdagi PM-PM-252 son buyrug‘i bilan “Ontogenez psixologiyasi. Rivojlanish psixologiyasi” moduliga kiritilgan (Toshkent davlat pedagogika universiteti huzuridagi Psixologiya o‘quv-ilmiy Markazining 2024-13-noyabrdagi PM-PM-252 a-son ma’lumotnomasi). Natijada talabalarda kasbiy kompetentlikni namoyon bo‘lishiga ta’sir etuvchi xususiyatlar aniqlashtirilgan.  
bo‘lajak maktabgacha ta’lim tashkiloti tarbiyachilaridagi kasbiy kompetentlik ota-ona va tarbiyalanuvchilar, hamkasblar bilan munosabatlardagi axborotlarni maqsadli tarzda qabul qilish, oydinlashtirish, tahlil etishning pedagogik jarayonda empatiyaning ratsional, intuitiv, hissiy kanali ta’sirida namoyon bo‘lishi tufayli shaxs emotsional holatiga bog‘liq ekanligi asoslangan takliflar Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universiteti universiteti huzuridagi Psixologiya o‘quv-ilmiy markazining 2024-yil 10-noyabrdagi PM-PM-252 son buyrug‘i bilan “Ijtimoiy psixologiya” moduliga kiritilgan (Toshkent davlat pedagogika universiteti huzuridagi Psixologiya o‘quv-ilmiy Markazining 2024-13-noyabrdagi PM-PM-252 a-son ma’lumotnomasi). Natijada bo‘lajak maktabgacha ta’lim tashkiloti tarbiyachilaridagi kasbiy kompetentlikni rivojlanishiga empatiyaning ta’siri ochib berilgan.
bo‘lajak maktabgacha ta’lim tashkiloti tarbiyachilaridagi kasbiy kompetentlik shaxsning o‘ziga, odamlarga va faoliyatga yo‘nalganligini muloqotdagi kommunikativ passivlikni engishga ta’siri tufayli pedagogdagi shaxs yo‘nalganligi negizida rivojlanishi ibotlangan takliflar Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universiteti universiteti huzuridagi Psixologiya o‘quv-ilmiy markazining 2024-yil 10-noyabrdagi PM-PM-252 son buyrug‘i bilan “Muloqot psixologiyasi” moduliga kiritilgan (Toshkent davlat pedagogika universiteti huzuridagi Psixologiya o‘quv-ilmiy Markazining 2024-13-noyabrdagi PM-PM-252 a-son ma’lumotnomasi). Natijada bo‘lajak maktabgacha ta’lim tashkiloti tarbiyachilaridagi kasbiy kompetentlikni rivojlanishiga shaxs yo‘nalganligining ta’siri ochib berilgan.
bo‘lajak tarbiyachilarda kasbiy kompetentlikni rivojlantirish uchun shaxslararo munosabatlarda suhbatdoshni anglash va tushunish, verbal hamda noverbal signallarni tushuna olishning shaxs kasbiy madaniyatiga uyg‘un holda namoyon bo‘lishiga asoslanib, sotsial kommunikativ kompetentlikni shakllanishiga erishish muhimligi dalillangan takliflar Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universiteti universiteti huzuridagi Psixologiya o‘quv-ilmiy markazining 2024-yil 10-noyabrdagi PM-PM-252 son buyrug‘i bilan “Muloqot psixologiyasi” moduliga kiritilgan (Toshkent davlat pedagogika universiteti huzuridagi Psixologiya o‘quv-ilmiy Markazining 2024-13-noyabrdagi PM-PM-252 a-son ma’lumotnomasi). Natijada bo‘lajak maktabgacha ta’lim tashkiloti tarbiyachilaridagi kasbiy kompetentlikni rivojlantirishga qaratilgan psixokorreksion dastur ishlab chiqilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish