Mo‘llaev Baxtiyor Mashrabovichning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): “Bo‘lajak o‘qituvchilarning kasbiy tayyorgarligini innovatsion pedagogik texnologiyalar asosida rivojlantirish metodikasini takomillashtirish”. 13.00.02 – Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi.
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2023.1.PhD/Ped4364
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Farg‘ona davlat universiteti.
Ilmiy rahbar: Temirov Nabijon Solievich, pedagogika fanlari doktori (DSc), professor.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa, IK raqami: Farg‘ona davlat universiteti, PhD.03/30.11.2021.Ped.05.07.
Rasmiy opponentlar: Siddiqov Ilyosbek Baxromovich falsafa fanlari doktori (DSc), professor;
Tolipov O‘tkir Qarshievich, pedagogika fanlari doktori, professor.
Yetakchi tashkilot: Chirchiq davlat pedagogika universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi: bo‘lajak o‘qituvchilarning kasbiy tayyorgarligini innovatsion pedagogik texnologiyalar asosida rivojlantirish metodikasini takomillashtirishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
bo‘lajak o‘qituvchilarning kasbiy tayyorgarligida kasbiy-shaxsiy fazilatlar va axborot almashish muhitining o‘zaro dinamik samaradorligi kasbiy kompetensiyalarni, kasbiy va shaxsiy fazilatlarni kognitiv algoritmlashtirish, innovatsion pedagogik texnologiyalardan foydalangan holda axborot almashish muhitining o‘zaro dinamik samaradorligi hamda ijodiy faoliyatning ustuvorligini ta’minlash asosida aniqlashtirilgan;
bo‘lajak o‘qituvchilarning ijtimoiy moslashuv, o‘z-o‘zini baholash va rivojlanish ko‘rsatkichlarini kasbiy tayyorgarligiga nisbatan integratsiyasi ta’limiy innovatsion indikatorlaridan iborat algoritmik bosqichni samarali muloqot jarayonlari bilan funksional bog‘lash va innovatsion pedagogik texnologiyalarni o‘quv jarayoniga optimal singdirish orqali takomillashtirilgan;
bo‘lajak o‘qituvchilarni innovatsion pedagogik texnologiyalar va yondashuvlardan foydalanish asosida bo‘lajak o‘qituvchilarni kasbiy tayyorlash modeli kasbiy tayyorgarlikni rivojlantirishdagi fundamental shakl, metod, vosita va mazmuniy mohiyatni innovatsion pedagogik texnologiyalarni reproduktiv, produktiv va kreativ baholash mezonlarining intensiv modernizatsiyalashtirish asosida takomillashtirilgan;
bo‘lajak o‘qituvchilarning kasbiy malakasi va pedagogik mahoratini oshirish asosida pedagogik jarayonni loyihalash, rejalashtirish va modellashtirishning samarali mexanizmlari bo‘lajak o‘qituvchilarning kasbiy tayyorgarligi, malaka va ko‘nikmalarini o‘z-o‘zini rivojlantirish bo‘yicha istiqbolli didaktik vazifalarga mos keladigan amaliy faoliyatni tashkil etishda passiv, faol va interfaol metodlarni kreativ yondashuv asosida samarali qo‘llash orqali takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Bo‘lajak o‘qituvchilarning kasbiy  tayyorgarligini innovatsion pedagogik texnologiyalar asosida rivojlantirish metodikasini takomillashtirishga oid tadqiqotning ilmiy natijalari asosida:
Bo‘lajak o‘qituvchilarning kasbiy tayyorgarligida kasbiy-shaxsiy fazilatlar va axborot almashish muhitining o‘zaro dinamik samaradorligi kasbiy kompetensiyalarni, kasbiy va shaxsiy fazilatlarni kognitiv algoritmlashtirish, innovatsion pedagogik texnologiyalardan foydalangan holda axborot almashish muhitining o‘zaro dinamik samaradorligi hamda ijodiy faoliyatning ustuvorligini ta’minlash asosida aniqlashtirishga oid takliflar  “Boshlang‘ich ta’limda innovatsiya va integratsiya” nomli darslik mazmuniga singdirilgan (Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024-yil 15-noyabrdagi 11-05-6583/04-sonli dalolatnomasi). Natijada bo‘lajak o‘qituvchilarning kasbiy tayyorgarligida kasbiy-shaxsiy fazilatlar va axborot almashish muhitining o‘zaro dinamik samaradorligini aniqlash imkoniyati yaratilgan.
Bo‘lajak o‘qituvchilarning ijtimoiy moslashuv, o‘z-o‘zini baholash va rivojlanish ko‘rsatkichlarini kasbiy tayyorgarligiga nisbatan integratsiyasi ta’limiy innovatsion indikatorlaridan iborat algoritmik bosqichni samarali muloqot jarayonlari bilan funksional bog‘lash va innovatsion pedagogik texnologiyalarni o‘quv jarayoniga optimal singdirish orqali takomillashtirishga oid tavsiyalar Farg‘ona davlat universitetida bajarilgan “EMI (English as a Medium of Instruction” nomli loyihani bajarishda foydalanilgan(Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024-yil 15-noyabrdagi 11-05-6583/04-sonli dalolatnomasi). Natijada ijtimoiy-moslashuv, o‘z-o‘zini baholash va rivojlantirish ko‘rsatkichlarini bo‘lajak o‘qituvchilarning kasbiy atyyorgarligiga nisbatan integratsiyasini takomillashtirsh samaradorligi oshgan.
Bo‘lajak o‘qituvchilarni innovatsion pedagogik texnologiyalar va yondashuvlardan foydalanish asosida bo‘lajak o‘qituvchilarni kasbiy tayyorlash modeli kasbiy tayyorgarlikni rivojlantirishdagi fundamental shakl, etod, vosita va mazmuniy mohiyatini innovatsion pedagogik texnologiyalarni reproduktiv, produktiv va kreativ baholash mezonlarining intensive modernizatsiyalashtirish asosida takomillashtirishga oid takliflar “Boshlang‘ich ta’limda innovatsiya va integratsiya” nomli darslik mazmuniga singdirilgan (Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024-yil 15-noyabrdagi 11-05-6583/04-sonli dalolatnomasi). Natijada innovatsion pedagogik texnologiyalar va yondashuvlardan foydalanish asosida bo‘lajak o‘qituvchilarni kasbiy tayyorlash modelini takomillashtirishga sharoit yaratilgan.
Bo‘lajak o‘qituvchilarning kasbiy malakasi va pedagogik mahoratini oshirish asosida pedagogik jarayonni loyihalash, rejalashtirish va modellashtirishning samarali mexanizmlari bo‘lajak o‘qituvchilarning kasbiy tayyorgarligi, malaka va ko‘nikmalarini o‘z-o‘zini rivojlantirish bo‘yicha istiqbolli didaktik vazifalarga mos keladigan amaliy faoliyatni tashkil etishda passiv, faol va interfaol metodlarni kreativ yondashuv asosida samarali qo‘llash orqali takomillashtirishga oid tavsiyalar “Boshlang‘ich ta’limda innovatsiya va integratsiya” nomli darslik mazmuniga singdirilgan (Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024-yil 15-noyabrdagi 11-05-6583/04-sonli dalolatnomasi). Natijada bo‘lajak o‘qituvchilarning kasbiy malakasi va pedagogik mahoratini oshirish asosida pedagogik jarayonni loyihalsh imkoni kengaytirilgan.

 

Yangiliklarga obuna bo‘lish