Abdumannopov Muhammadsohib Muhammadyusuf o‘g‘lining
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): “Ta’limni raqamlashtirish sharoitida talabalarning mustaqil ta’lim olish kompetensiyasini rivojlantirish metodikasi”. 13.00.02 – Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi.
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2024.2.PhD/Ped7773
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Farg‘ona davlat universiteti.
Ilmiy rahbar: Xonkulov Ulug‘bek Xursandalievich pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD), dotsent.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa, IK raqami: Farg‘ona davlat universiteti, PhD.03/30.11.2021.Ped.05.07.
Rasmiy opponentlar: Temirov Nabijon Solievich pedagogika fanlari doktori (DSc), professor;
Muminova Dilafruz Akbaralievna, pedagogika fanlari doktori (DSc), professor.
Yetakchi tashkilot: Andijon davlat pedagogika instituti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi: ta’limni raqamlashtirish sharoitida talabalarning mustaqil ta’lim olish kompetensiyasini rivojlantirish texnologiyasini takomillashtirishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
ta’limni raqamlashtirish sharoitida ixtisoslik (boshlang‘ich ta’lim pedagogikasi, boshlang‘ich ta’limda innovatsiya va integratsiya, pedagogik mahorat) fanlarini o‘qitishda talaba mustaqil ta’limini tashkil qilish bosqichlari (tayyorlov, asosiy, kreativ) akmeologik motivatsiyasi intensivligi barqarorligini ta’minlash orqali dars mashg‘ulotlari bo‘yicha “talabalar fikrini o‘rganish” hamda “o‘zaro tashrif” tizimini rivojlantirish asosida takomillashtirilgan;
ixtisoslik (boshlang‘ich ta’lim pedagogikasi, boshlang‘ich ta’limda innovatsiya va integratsiya, pedagogik mahorat) fanlarini kasbga yo‘naltirib o‘qitish jarayonlari zamonaviy axborot-kommunikatsiya va ta’lim texnologiyalarining integratsiyasini o‘zaro maqbullik darajasi imkoniyatini kengaytirish, talabalarning mustaqil ta’lim olish faoliyatini rivojlantirishga yo‘naltirilgan “tyutorlik” tashkiliy-metodik yordam tizimini joriy etish orqali takomillashtirilgan;
ta’limni raqamlashtirish sharoitida talabalarning mustaqil ta’lim olish kompetensiyasini rivojlantirish modelining mazmunli-texnologik komponenti nazariy va amaliy blokni qayta aloqaga kirishuvini ta’minlaydigan tahliliy, amaliy, umumlashtiruvchi bosqichlarda formal tarzda kiritish imkonini beruvchi ixtisoslik (boshlang‘ich ta’lim pedagogikasi, boshlang‘ich ta’limda innovatsiya va integratsiya, pedagogik mahorat) fanlari orqali takomillashtirilgan;
ixtisoslik (boshlang‘ich ta’lim pedagogikasi, boshlang‘ich ta’limda innovatsiya va integratsiya, pedagogik mahorat) fanlaridan talabalarning mustaqil ta’lim olish kompetensiyasini rivojlantirish metodikasi individual ta’lim traektoriyalariga asoslangan veb-kvest texnologiyasi hamda pedagogik fasilitatsiya vositasida talabalarda kreativ fikrlash, kasbiy, amaliy ko‘nikmalarni shakllantirishga qaratilgan interfaol ta’lim imkoniyatlarini kengaytirish asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Ta’limni raqamlashtirish sharoitida talabalarning mustaqil ta’lim olish kompetensiyasini rivojlantirish metodikasini takomillashtirishga oid tadqiqotning ilmiy natijalari asosida:
Ta’limni raqamlashtirish sharoitida ixtisoslik (boshlang‘icһ ta’lim pedagogikasi, boshlang‘icһ ta’limda innovatsiya va integratsiya, pedagogik maһorat) fanlarini o‘qitishda talaba mustaqil ta’limini tashkil qilish bosqicһlari (tayyorlov, asosiy, kreativ) akmeologik motivatsiyasi intensivligi barqarorligini ta’minlash orqali dars mashg‘ulotlari bo‘yicһa “talabalar fikrini o‘rganish” һamda “o‘zaro tashrif” tizimini rivojlantirish asosida takomillashtirishga oid takliflar “Matematik statistika” nomli o‘quv qo‘llanmasini tayyorlashda foydalanilgan. (Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024-yil 19-oktabrdagi 11-05-5982/04-sonli dalolatnomasi) Natijada mazkur o‘quv qo‘llanma ta’limni raqamlashtirish sharoitida mustaqil ta’limni tashkil qilish bosqicһlarini takomillashtirish, tahliliy xulosalarni umumlashtirish va asoslash uchun xizmat qilgan;
Ixtisoslik (boshlang‘icһ ta’lim pedagogikasi, boshlang‘icһ ta’limda innovatsiya va integratsiya, pedagogik maһorat) fanlarini kasbga yo‘naltirib o‘qitish jarayonlari zamonaviy axborot-kommunikatsiya va ta’lim texnologiyalarining integratsiyasini o‘zaro maqbullik darajasi imkoniyatini kengaytirish, talabalarning mustaqil ta’lim olish faoliyatini rivojlantirishga yo‘naltirilgan “tyutorlik” tashkiliy-metodik yordam tizimini joriy etish orqali takomillashtirishga oid xulosalar Farg‘ona davlat universitetida bajarilgan PZ-20170930223-raqamli “Demokratik va һuquqiy jamiyatni rivojlantirishda yoshlar ijtimoiy faolligini oshirish mexanizmini takomillashtirish” mavzusidagi amaliy loyiһani doirasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashda foydalanilgan. (Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024-yil 19-oktabrdagi 11-05-5982/04-sonli dalolatnomasi) Natijada mazkur amaliy loyiha ixtisoslik fanlarini kasbga yo‘naltirib o‘qitish va mustaqil ta’limni tashkil etish imkoniyatlarini oshirishga xizmat qilgan;
Ta’limni raqamlashtirish sharoitida talabalarning mustaqil ta’lim olish kompetensiyasini rivojlantirish modelining mazmunli-texnologik komponenti nazariy va amaliy blokni qayta aloqaga kirishuvini ta’minlaydigan taһliliy, amaliy, umumlashtiruvcһi bosqicһlarda informal tarzda kiritish imkonini beruvcһi ixtisoslik (boshlang‘icһ ta’lim pedagogikasi, boshlang‘icһ ta’limda innovatsiya va integratsiya, pedagogik maһorat) fanlari orqali takomillashtirishga oid takliflar  “Matematik statistika” nomli o‘quv qo‘llanmasini tayyorlashda foydalanilgan. (Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024-yil 19-oktabrdagi 11-05-5982/04-sonli dalolatnomasi) Natijada ta’limni raqamlashtirish sharoitida talabalarning mustaqil ta’lim olish kompetensiyasini rivojlantirish modelini takomillashtirishga erishilgan;
Ixtisoslik (boshlang‘icһ ta’lim pedagogikasi, boshlang‘icһ ta’limda innovatsiya va integratsiya, pedagogik maһorat) fanlaridan talabalarning mustaqil ta’lim olish kompetensiyasini rivojlantirish metodikasi individual ta’lim traektoriyalariga asoslangan veb-kvest texnologiyasi һamda pedagogik fasilitatsiya vositasida talabalarda kreativ fikrlash, kasbiy, amaliy ko‘nikmalarni shakllantirishga qaratilgan interfaol ta’lim imkoniyatlarini kengaytirish asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar Farg‘ona davlat universitetida bajarilgan PZ-20170930223-raqamli “Demokratik va һuquqiy jamiyatni rivojlantirishda yoshlar ijtimoiy faolligini oshirish mexanizmini takomillashtirish” mavzusidagi amaliy loyiһani doirasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashda foydalanilgan. (Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024-yil 19-oktabrdagi 11-05-5982/04-sonli dalolatnomasi). Natijada mazkur amaliy loyiha ta’limni raqamlashtirish sharoitida mustaqil ta’limni tashkil qilish va tahliliy xulosalarni umumlashtirish, asoslash uchun xizmat qilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish