Maxsudova Oysara Nishonovna
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtissoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): “Bo‘lajak chet tili oʻqituvchalarining amaliy-fonetik ko‘nikmasini rivojlantirish metodikasini takomillashtirish”, 13.00.02 -Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2024.3.PhD/Ped8241.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Toshkent davlat pedagogika universiteti.
Ilmiy rahbar: Mamadaliev Abdumajid Mamasolievich, pedagogika fanlari nomzodi, professor.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: Toshkent davlat     pedagogika universiteti, DSc.03/30.11.2024.Ped.26.04.
Rasmiy opponentlar: Isakulova Nilufar Janikulovna, pedagogika fanlari doktori, professor;
Sodiqova Iroda Ilhomjon qizi, pedagogika fanlar boʻyicha falsafa doktori.
Yetakchi tashkilot Guliston davlat universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi amaliy-fonetik ko‘nikmasini rivojlantirish metodikasini takomillashtirish rivojlantirish  metodikasini takomillashtirishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
bo‘lajak chet til o‘qituvchilarining amaliy-fonetik ko‘nikmalarini rivojlantirishning didaktik imkoniyatlari artikulyasiya usullarini tushuntirish, moslashuvchanligini rivojlantirish, o‘quv vaziyatlarini yaratish, videograf bilan ishlash, talaffuzini to‘g‘rilashni bosqichma bosqich amalga oshirish va nutqda fonetik birliklardan talaffuz va intonatsiya,  urg‘u hamda tovushlarni transkripsiyalarni birga modellashtirish asosida takomillashtirilgan;
bo‘lajak chet til o‘qituvchilarining amaliy-fonetik ko‘nikmalarini rivojlantirish modeli motivatsion-maqsad, tarkib-jarayon va baholash-samarali tarkibiy qismlari  maqsadni belgilash, diagnostik-prognostik, rag‘batlantiruvchi, shaxsni shakllantiruvchi, kommunikativ-kognitiv, diagnostik-tuzatuvchi va refleksiv-rag‘batlantiruvchi funksiyalar asosida takomillashtirilgan;
bo‘lajak chet til o‘qituvchilarining amaliy-fonetik ko‘nikmalarini rivojlantirish metodikasi gemifikatsiya, loyiha turlari, motivatsion, simulyasion, identifikatsion, blended, transfarmatsion va konstruktiv mashqlar turlarini talabalarning yosh xususiyatlari, darslarni o‘tkazish uslublari va vazifalar mohiyatidan kelib chiqib podcasting va videokasting vositalariga transformatsiyalash va samaradorligini ta’minlashga ta’sir qiluvchi omillar asosida  takomillashtirilgan;   
bo‘lajak chet til o‘qituvchilarining amaliy-fonetik ko‘nikmalarini rivojlantirish samaradorligi kognitiv, produktiv, kasbiy faoliyat va ijodiy mezonlar ko‘rsatkichlari amaliy-fonetik ko‘nikmalarni rivojlantirish jarayonining barqaror ishlashini ta’minlashga va rejalashtirilgan natijaga erishishga qaratilgan barqarorlashtirish va chet tilini o‘rganishda talabalarning o‘z tafakkurini obektiv tahlil qilish asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Bo‘lajak chet til o‘qituvchilarining amaliy-fonetik ko‘nikmalarini rivojlantirish bo'yicha ilmiy tadqiqot natijalari:
bo‘lajak chet til o‘qituvchilarining amaliy-fonetik ko‘nikmalarini rivojlantirishning didaktik imkoniyatlari artikulyasiya usullarini tushuntirish, moslashuvchanligini rivojlantirish, o‘quv vaziyatlarini yaratish, videograf bilan ishlash, talaffuzini to‘g‘rilashni bosqichma bosqich amalga oshirish va nutqda fonetik birliklardan talaffuz va intonatsiya,  urg‘u hamda tovushlarni transkripsiyalarni birga modellashtirish asosida takomillashtirishga oid takliflardan “Learn phonetics and practice” nomli o‘quv-qo‘llanma doirasida belgilangan vazifalar ijrosini taminlashda foydalanilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024 yil 14 avgustdagi 11-05-4178/04-son dalolatnomasi).  Natijada, bo‘lajak o‘qituvchilarning amaliy-fonetik ko‘nikmalarini rivojlantirishning didaktik imkoniyatlarini tahlil etishga erishilgan;
bo‘lajak chet til o‘qituvchilarining amaliy-fonetik ko‘nikmalarini rivojlantirish modelining motivatsion-maqsad, tarkib-jarayon va baholash-samarali tarkibiy qismlari  maqsadni belgilash, diagnostik-prognostik, rag‘batlantiruvchi, shaxsni shakllantiruvchi, kommunikativ-kognitiv, diagnostik-tuzatuvchi va refleksiv-rag‘batlantiruvchi funksiyalar asosida aniqlanishiga doir takliflardan “Learn phonetics and practice” nomli o‘quv-qo‘llanma doirasida belgilangan vazifalar ijrosini taminlashda foydalanilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024 yil 14 avgustdagi 11-05-4178/04-son dalolatnomasi). Natijada, Bo‘lajak chet til o‘qituvchilarining amaliy-fonetik ko‘nikmalarini rivojlantirishning didaktik modeli takomillashtirilgan;
bo‘lajak chet til o‘qituvchilarining amaliy-fonetik ko‘nikmalarini rivojlantirish metodikasi gemifikatsiya, loyiha turlari, motivatsion, simulyasion, identifikatsion, blended, transfarmatsion va konstruktiv mashqlar turlarini talabalarning yosh xususiyatlarini, darslarni o‘tkazish uslubini va vazifalar mohiyatidan kelib chiqib podcasting va videokasting vositalariga transformatsiyalash va samaradorligini ta’minlashga ta’sir qiluvchi omillar asosida  takomillashtirishga oid tavsiyalar “Phonetics and pronunciation skills” nomli darslik doirasida belgilangan vazifalarni bajarishda foydalanilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024 yil 14 avgustdagi 11-05-4178/04-son dalolatnomasi). Natijada, bo‘lajak chet til o‘qituvchilarining amaliy-fonetik ko‘nikmalarini rivojlantirishga doir yondashuvlar, tamoyillar va pedagogik xususiyatlar takomillashtirish imkoni amalga oshirilgan;
bo‘lajak chet til o‘qituvchilarining amaliy-fonetik ko‘nikmalarini rivojlantirish samaradorligini baholashga imkon beradigan mezonlar kognitiv, produktiv, kasbiy faoliyat va ijodiy va ko‘rsatkichlar amaliy-fonetik ko‘nikmalarni rivojlantirish jarayonining barqaror ishlashini ta’minlashga va rejalashtirilgan natijaga erishishga qaratilgan barqarorlashtirish va chet tilini o‘rganishda talabalarning o‘z tafakkurini obektiv tahlil qilish asosida rivojlantirishga oid tavsiyalardan “Phonetics and pronunciation skills” nomli darslik doirasida belgilangan vazifalarni bajarishda foydalanilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024 yil 14 avgustdagi 11-05-4178/04-son dalolatnomasi). Natijada, Bo‘lajak chet til o‘qituvchilarining amaliy-fonetik ko‘nikmalarini rivojlantirish samaradorligini baholash mezonlari va pedagogik metod, shakl va vositalarni takomillashtirish imkoni amalga oshirilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish