Bazarbaeva Azizaxon Shokirovnaning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon

I.Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i nomi): “Talabalarning kommunikativ kompetensiyasini rivojlantirishda nutqiy mashqlardan foydalanish texnologiyasi”, 13.00.02 – Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi(ingliz tili) (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam:  
Ilmiy rahbar: Shermuhammadov Bahodirjon Shermuhammadovich, pedagogika fanlari doktori, professor.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Farg‘ona davlat universiteti.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa nomi, IK raqami: Farg‘ona davlat universiteti, DSc.03/30.12.2019.Fil.05.02 raqamli ilmiy kengash asosidagi bir martalik Ilmiy kengash.
Rasmiy opponentlar: Iminaxunova Iroda Xusenovna, pedagogika fanlari doktori (DSc), dotsent; Xodjaev Bekzod Xudoyberdievich, pedagogika fanlari doktori, professor.
Yetakchi tashkilot: Namangan davlat pedagogika instituti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II.Tadqiqotning maqsadi talabalarning kommunikativ kompetensiuasini rivojlantirishda nutqiu mashqlardan foudalanish texnologiuasini takomillashtirishga doir taklif va tavsiualar ishlab chiqishdan iborat.
III.Tadqiqotning ilmiu uangiligi:
talabalarning kasbiy-pedagogik kompetensiyasi darajalararo lingvoetnomadaniy xususiyatlar, verbal va noverbal xulq-atvoridagi nutqiy mukammallik, bilim olish hamda muloqotga intilish faolligini oshirish asosida takomillashtirilgan;
talabalarning kommunikativ kompetensiyasini rivojlantirishning  didaktik imkoniyatlari shaxsiy ko‘nikmalari va malakalarini manzilli rivojlantirishga qaratilgan adekvat emotsional-qadriyatli motivlarga mutanosib miqdoriy hamda sifat ko‘rsatkichlarni oshirish asosida takomillashtirilgan;
talabalarning kommunikativ kompetensiyasi bir-birini tushunishga bo‘lgan real tayyorlik hamda muloqot maqsadlariga korporativ validligini deklarativ bilimlar va shaxsiy xususiyatlarga identivligini ta’minlash asosida takomillashtirilgan;
amaliy mashg‘ulotlar orqali talabalrning mustaqil ta’lim olish faoliyati tashkiliy-metodik yordam tizimi rivojlanishiga qaratilgan erkin diskussiya elementlari hamda muammoli interfaol mashqlarni kiritish asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriu qilinishi.  Talabalarning kommunikativ kompetensiuasini rivojlantirishda nutqiu mashqlardan foudalanish texnologiuasini takomillashtirishga doir tadqiqot natijalari asosida:
talabalarning kasbiy-pedagogik kompetensiyasi darajalararo lingvoetnomadaniy xususiyatlar, verbal va noverbal xulq-atvoridagi nutqiy mukammallik, bilim olish hamda muloqotga intilish faolligini oshirish asosida takomillashtirilganligiga doir takliflar “Yunogogika” nomli o‘quv qo‘llanmasi mazmuniga singdirga singdirilgan (Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligining 2024 yil 6 sentyabrdagi 333–son nashr ruxsatnomasi). Natijada talabalarning lingvomadaniy kompetentligi hamda verbal – noverbal nutq ko‘nikmalari rivojlantirilgan;
talabalarning kommunikativ kompetensiyasini rivojlantirishning  didaktik imkoniyatlari shaxsiy ko‘nikmalari va malakalarini manzilli rivojlantirishga qaratilgan adekvat emotsional-qadriyatli motivlarga mutanosib miqdoriy hamda sifat ko‘rsatkichlarni oshirish asosida takomillashtirilganligiga doir takliflar “Yunogogika” nomli o‘quv qo‘llanmasi mazmuniga singdirga singdirilgan (Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligining 2024 yil 6 sentyabrdagi 333–son nashr ruxsatnomasi). Natijada talabalarning lingvomadaniy kompetentligi hamda verbal – noverbal nutq ko‘nikmalari rivojlantirilgan;
talabalarning kommunikativ kompetensiyasi bir-birini tushunishga bo‘lgan real tayyorlik hamda muloqot maqsadlariga korporativ validligini deklarativ bilimlar va shaxsiy xususiyatlarga identivligini ta’minlash asosida takomillashtirilganligiga doir taklif va tavsiualardan Farg‘ona vilouat teleradiokompaniuasining “Ochiq muloqot”, “Dolzarb mavzu”, ko‘rsatuvlari ssenariusini ishlab chiqishda foudalanilgan (Farg‘ona vilouat teleradiokompaniuasining 2024-uil 3-iuuldagi 118-son ma’lumotnomasi). Natijada, tadqiqotning ilmiu-nazariu xulosalari uoshlarda muloqotchanlikni rivojlantirish va ingliz tilini o‘rganishga barqaror motivatsiualarini rivojlantirishga doir tizim yo‘lga qo‘yilgan;
amaliy mashg‘ulotlar orqali talabalrning mustaqil ta’lim olish faoliyati tashkiliy-metodik yordam tizimi rivojlanishiga qaratilgan erkin diskussiya elementlari hamda muammoli interfaol mashqlarni kiritish asosida takomillashtirilganligiga doir tavsiyalaridan Farg‘ona vilouat teleradiokompaniuasining “Kun mavzusi” ko‘rsatuvlari ssenariusini ishlab chiqishda foudalanilgan (Farg‘ona vilouat teleradiokompaniuasining 2024-uil 3-iuuldagi 118-son ma’lumotnomasi). Natijada, tadqiqotda ilgari surilgan taklif va xulosalar talaba-uoshlarda kommunikabellikni rivojlatntirishda foudalanishga xizmat qilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish