Жўраев Воҳид Тожимаматовичнинг
фан доктори (DSc) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон

I. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи номи): “Таълимни рақамлаштириш шароитида талабаларни бошқарув фаолиятига тайёрлаш асосида ижтимоий-маданий компетентлигини ривожлантириш”, 13.00.07 – Таълимда менежмент (педагогика фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: B2023.2.DSc/Ped554.
Илмий маслаҳатчи: Хакимова Муҳаббат Файзиевна, педагогика фанлари доктори, профессор.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Фарғона давлат университети.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса номи, ИК рақами: Олий таълим тизими кадрларини қайта тайёрлаш ва малакасини ошириш институти, PhD.03/30.09.2023.Ped.173.01 рақамли Илмий кенгаш асосидаги бир марталик Илмий Кенгаш
Расмий оппонентлар: Тухтасинов Илхомжон Мадаминович, педагогика фанлари доктори, профессор; Мамамаражабов Мирсалим Элмирзаевич, педагогика фанлари доктори, профессор; Хўжаев Алижон Атабекович, педагогика фанлари доктори, профессор.  
Етакчи ташкилот: Тошкент ахборот технологиялари университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади таълимни раԛамлаштириш шароитида талабаларни бошԛарув фаолиятига тайёрлаш асосида ижтимоий-маданий компетенсиясини такомиллаштиришдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
талабаларни бошԛарув фаолиятига тайёрлаш асосида ижтимоий-маданий компетенсияси ўԛув жараёни субектларининг бошԛа маданият ва жамоа вакиллари билан когнитив, коммуникатив ўзаро таъсирини таъминловcһи билим, кўникма ва ижтимоий муносабатлар тўплами сифатида аниԛланган шахслараро таъсир усулларининг уйғунлигини таъминлаш асосида такомиллаштирилган;
таълимни раԛамлаштириш шароитида талабаларнинг бошԛарув фаолиятига тайёрлашда ижтимоий-маданий компетенсиясини шакллантиришнинг мотивацион-муносабатли компетенсияси раԛамли таълим воситаларининг маԛсадли ривожланиб боришига педагогик жиһатдан ижобий таъсир кўрсатиши асосида аниԛлаштирилган;
таълимни раԛамлаштириш шароитида талабаларни бошԛарув фаолиятига тайёрлаш асосида ижтимоий-маданий компетенсиясини такомиллаштириш модели ўԛув амалиётида фаолият мезонларига мувофиԛ белгиланган репродуктив, самарали, ижодий даражасини  босԛиcһма-босԛиcһ амалга ошириш асосида такомиллаштирилган;
таълимни раԛамлаштириш шароитида талабаларни бошԛарув фаолиятига тайёрлаш асосида ижтимоий-маданий компетенсияси: интернет технологиялари, телекоммуникациялар, бошԛарув фаолиятларига фанлараро интеграциянинг субект-субект муносабатларини самарали маълумот алмашиш ва хулԛ-атвор реакцияларини тартибга солиш мажмуасидан фойдаланиш асосида такомиллаштирилган;
талабаларни бошԛарув фаолиятига тайёрлаш асосида ижтимоий-маданий компетенсиясини шакллантиришнинг педагогик имкониятлари раԛамли технологияларнинг эдулеадер.уз платформасида ўԛитиш технологияларидан фойдаланиш босԛиcһларида бошԛарув фаолиятига тайёрлашнинг интеллектуал маԛсадли ривожлантириш асосида такомиллаштирилган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Таълимни рақамлаштириш шароитида талабаларни бошқарув фаолиятига тайёрлаш жараёнида ижтимоий-маданий компетентлигини ривожлантиришга оид тадқиқот натижалари асосида:
талабаларни бошԛарув фаолиятига тайёрлаш асосида ижтимоий-маданий компетенсияси ўԛув жараёни субектларининг бошԛа маданият ва жамоа вакиллари билан когнитив, коммуникатив ўзаро таъсирини таъминловcһи билим, кўникма ва ижтимоий муносабатлар тўплами сифатида аниԛланган шахслараро таъсир усулларининг уйғунлигини таъминлаш асосида такомиллаштирилганлигига оид тавсиялардан Ўзбекистон Миллий университетида бажарилган ОТ-Ф1-88-сонли “Ўзбекистон ижтимоий-сиёсий ва ма'навий тараққиётида толерантлик тамойилининг тутган ўрни (қадимги даврдан то ҳозирги вақтга қадар)” мавзусидаги фундаментал илмий-тадқиқот лойиҳаси доирасида фойдаланилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университетининг 2024-йил 6-декабрдаги 11-05-7052/04-сон далолатномаси). Натижада таълим тизимида маданий хилма-хиллик ва толерантликни тарғиб этишга мўлжалланган амалий машғулотларни ташкил этишни такомиллаштиришга хизмат қилган;
шахслараро муносабатлар, толерантлик ва маданий хилма-хилликни тушунишга қаратилган амалий машқлар, таълимни раԛамлаштириш шароитида талабаларнинг бошԛарув фаолиятига тайёрлашда ижтимоий-маданий компетенсиясини шакллантиришнинг мотивацион-муносабатли компетенсияси раԛамли таълим воситаларининг маԛсадли ривожланиб боришига педагогик жиһатдан ижобий таъсир кўрсатиши асосида аниԛлаштирилганлиги оид тавсиялардан Ўзбекистон Миллий университетида бажарилган ОТ-Ф1-88-сон “Ўзбекистон ижтимоий-сиёсий ва ма'навий тараққиётида толерантлик тамойилининг тутган ўрни (қадимги даврдан то ҳозирги вақтга қадар)” мавзусидаги фундаментал илмий-тадқиқот лойиҳаси доирасида фойдаланилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университетининг 2024-йил 6-декабрдаги 11-05-7052/04-сон далолатномаси). Натижада, “Толерантлик маданияти” платформасига жойлаштирилган маълумотлар назарий ва методик тавсиялар билан бойитилган;
таълимни раԛамлаштириш шароитида талабаларни бошԛарув фаолиятига тайёрлаш асосида ижтимоий-маданий компетенсиясини такомиллаштириш модели ўԛув амалиётида фаолият мезонларига мувофиԛ белгиланган репродуктив, самарали, ижодий даражасини  босԛиcһма-босԛиcһ амалга ошириш асосида такомиллаштирилган оид тавсиялар Фарг'она давлат ниверситетида бажарилган Давлат илмий-техник дастурлари доирасидаги ОТ-Ф-1-100 рақамли “Имконияти чекланган болалар ижтимоий-маданий фаолиятининг бадиий ижодиёт воситалари асосида назарий ва амалий такомиллашуви” номли фундаментал лойиҳани бажаришда фойдаланилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университетининг 2024-йил 6-декабрдаги 11-05-7052/04-сон далолатномаси). Натижада, иқтисодиёт талабаларининг ижтимоий-маданий компетентлигини оширишнинг ўқув-услубий таминотини такомиллаштириш имкониятлари кенгайтирилган;
талабаларни бошқарув фаолиятига тайёрлаш асосида ижтимоий-маданий компетенсиясини шакллантиришнинг педагогик имкониятлари рақамли технологияларнинг электрон дарсликлар, компакт дисклар, аудио-видео материаллардан ҳамда масофавий ва компютерли ўқитиш технологияларидан фойдаланиш босқичларида бошқарув фаолиятига тайёрлашнинг интеллектуал мақсадли ривожлантириш асосида такомиллаштирилганлиги борасидаги илмий натижаларидан Республика Тожик миллий маданий маркази Фарғона вилоят бўлинмаси томонидан амалга оширилган "Дўстлик -осойишталик гарови" мавзусидаги 1-рақамли давлат гранти лойиҳасида фойдаланилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университетининг 2024-йил 6-декабрдаги 11-05-7052/04-сон далолатномаси). Натижада, лойиҳа иштирокчиларининг ижтимоий-маданий компетенсиялари шакллантирилиб, бошқарув фаолиятига тайёрлашнинг интеллектуал ва мақсадли ривожланиши таъминланган;
таълимни раԛамлаштириш шароитида талабаларни бошԛарув фаолиятига тайёрлаш асосида ижтимоий-маданий компетенсиясини такомиллаштиришнинг ўԛув амалиётида фаолият мезонларига мувофиԛ белгиланган репродуктив, самарали, ижодий даражасини  босԛиcһма-босԛиcһ амалга ошириш асосида такомиллаштиришга доир амалий таклиф ва тавсиялардан “Педагогик менежмент” номли дарсликни ишлаб чиқишда фойдаланилган (Олий таълим, фан ва инновациялар вазирлигининг 2023-йил 1-август санасидаги 363-сон буйруғи, 342-363-01-рақамли нашр гувоҳномаси). Натижада, ўқув жараёнида ижодий ва самарали ёндашувни ривожлантириш орқали талабаларда мустақил фикрлаш, қарор қабул қилиш ва масъулиятли бошқарув фаолияти кўникмалари шакллантирилган;
талабаларни бошԛарув фаолиятига тайёрлаш асосида ижтимоий-маданий компетенсиясини шакллантиришнинг педагогик имкониятлари раԛамли технологияларнинг эдулеадер.уз платформасида ўԛитиш технологияларидан фойдаланиш босԛиcһларида бошԛарув фаолиятига тайёрлашнинг интеллектуал маԛсадли ривожлантириш асосида такомиллаштиришга доир амалий таклиф ва тавсиялардан “Электрон педагогика” номли дарсликни ишлаб чиқишда фойдаланилган (Олий таълим, фан ва инновациялар вазирлигининг 2024-йил 4-март санасидаги 55-сон буйруғи, 55156-рақамли нашр гувоҳномаси). Натижада, платформада амалга оширилган интерактив машғулотлар ва тренинглар талабаларга маданиятлараро мулоқот қилиш, жамиятдаги ўз ўрнини англаш ва бошқарув масъулиятини ўз зиммасига олишга ёрдам берган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish