Tojiboeva Shohistaxon Komiljonovnaning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon

I.Umumiy ma’lumotlar.
    Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i nomi): “Bo‘lajak ingliz til o‘qituvchilarining informatsion-analitik kompetentligini rivojlantirish metodikasi” (“Mediasavodxonlik va axborot madaniyati” fani misolida), 13.00.02  Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi (ingliz tili), (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2024.2PhD/Ped7541.
Ilmiy rahbar: Ismoilov Temurbek Islomovich, pedagogika fanlari doktori (DSc), professor.     
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Qo‘qon davlat pedagogika instituti.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi: Namangan davlat universiteti, PhD.03/04.06.2020.Ped.76.02 raqamli ilmiy kengash asosidagi bir martalik ilmiy kengash.
Rasmiy opponentlar: Obidova Gulmira Kuzibaevna, pedagogika fanlari doktori, dotsent; Saydaliev Saidumar, pedagogika fanlari nomzodi, professor.
Yetakchi tashkilot: Termiz davlat universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi mediasavodxonlik va axborot madaniyati vositasida bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarining informatsion-analitik kompetentligini rivojlantirishga doir taklif va tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
xorijiy tillarni o‘qitish xususiyatlaridan kelib chiqqan holda mediasavodxonlik va axborot madaniyati ta’limi asosida informatsion-analitik kompetentlikni rivojlantirishning tarkibiy-mazmuniy asoslariga qadriyatli-semantik, kommunikativ, kognitiv komponentlarini kiritish orqali takomillashtirilgan;
xorijiy tillarni o‘qitishda matn, tasvir, raqam ko‘rinishidagi o‘quv materiallarini interpretatsiya qilishi asosida bo‘lajak ingliz til o‘qituvchilarining informatsion-analitik va axborotlar bilan ishlash kompetensiyasini rivojlantirish bosqichlari aniqlashtirilgan;
bo‘lajak ingliz til o‘qituvchilarining informatsion-analitik kompetentligini rivojlantirish modeli “Mediasavodxonlik va axborot madaniyati” fanidan o‘quv axborotlarini tahliliy-sintetik qayta ishlash, imitatsiyalarini yaratish, o‘quv materiallarini interpretatsiya qilish asosida takomillashtirilgan;
mediasavodxonlik va axborot madaniyati vositasida bo‘lajak ingliz til o‘qituvchilarining informatsion-analitik kompetentligini rivojlantirish mexanizmlari o‘zaro aloqa tizimlari, motivatsion, intellektual, refleksiv, irodaviy sifatlar, ijtimoiy kontekstlar hamda motivatsion-intellektual va amaliy faoliyatli vaziyatlarni kasbiy transformatsiyalash asosida takomillashtirilgan;
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Mediasavodxonlik va axborot madaniyati vositasida bo‘lajak ingliz til o‘qituvchilarining informatsion-analitik kompetentligini rivojlantirish metodikasi yuzasidan olib borilgan tadqiqot natijalari asosida:
xorijiy tillarni o‘qitish xususiyatlaridan kelib chiqqan holda mediasavodxonlik va axborot madaniyati ta’limi asosida informatsion-analitik kompetentlikni rivojlantirishning tarkibiy-mazmuniy asoslariga qadriyatli-semantik, kommunikativ, kognitiv komponentlarini kiritish orqali takomillashtirishga doir taklif va tavsiyalaridan doir taklif va tavsiyalaridan O‘zbekiston Milliy universitetida 2018−2020-yillarda bajarilgan PZ−20170929789 raqamli “O‘zbekistonda oliy ta’lim muassasalarining o‘quv jarayonida ilg‘or pedagogik va zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan foydalanishni takomillashtirish mexanizmlarini ishlab chiqish” mavzusidagi amaliy loyiha belgilangan vazifalarni bajarishda foydalanilgan va yuqoridagi tavsiyalar ushbu loyiha doirasida nashr etilgan ishlarda o‘z aksini topgan (O‘zbekiston Milliy universitetining 2024-yil 1-iyuldagi 04/11-53-85-son ma’lumotnomasi). Natijada, mediasavodxonlik va axborot madaniyati vositasida bo‘lajak ingliz til o‘qituvchilarining informatsion-analitik kompetentligini rivojlantirishning shart-sharoitlari va uning didaktik imkoniyatlarini oshirishga xizmat qilgan;
xorijiy tillarni o‘qitishda matn, tasvir, raqam ko‘rinishidagi o‘quv materiallarini interpretatsiya qilishi asosida bo‘lajak ingliz til o‘qituvchilarining informatsion-analitik va axborotlar bilan ishlash kompetensiyasini rivojlantirish bosqichlari aniqlashtirishga doir taklif va tavsiyalaridan O‘zbekiston Respublikasi Milliy universitetida 2018−2020-yillarda bajarilgan PZ−201709134-sonli “Filologiya yo‘nalishi bo‘yicha ingliz tili o‘rganishni baholash sifatining shakl va tamoyillari” mavzudagi amaliy tadqiqot loyihasi doirasida vazifalar ijrosini ta’minlashda foydalanilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024-yil 31-iyuldagi 11-05-3914/64-son ma’lumotnomasi). Natijada, mediata’limnimng xorijiy tajribasini o‘rganish va mediasavodxonlikning tarkibiy qismlarini modifikatsiya qilishga sharoit yaratilgan;  
bo‘lajak ingliz til o‘qituvchilarining informatsion-analitik kompetentligini rivojlantirish modeli “Mediasavodxonlik va axborot madaniyati” fanidan o‘quv axborotlarini tahliliy-sintetik qayta ishlash, imitatsiyalarini yaratish, o‘quv materiallarini interpretatsiya qilish asosida takomillashtirishga doir taklif va tavsiyalaridan O‘zbekiston Milliy universitetida 2018−2020-yillarda bajarilgan PZ−20170929789 raqamli “O‘zbekistonda oliy ta’lim muassasalarining o‘quv jarayonida ilg‘or pedagogik va zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan foydalanishni takomillashtirish mexanizmlarini ishlab chiqish” mavzusidagi amaliy loyiha belgilangan vazifalarni bajarishda foydalanilgan va yuqoridagi tavsiyalar ushbu loyiha doirasida nashr etilgan ishlarda o‘z aksini topgan (O‘zbekiston Milliy universitetining 2024-yil 1-iyuldagi 04/11-53-85-son ma’lumotnomasi). Natijada, mediasavodxonlik va axborot madaniyati vositasida bo‘lajak ingliz til o‘qituvchilarining informatsion-analitik kompetentligini rivojlantirishga doir seminar-trening mashg‘ulotlari, mustaqil ta’lim va loyiha dasturlari majmuini ishlab chiqishga xizmat qilgan;
mediasavodxonlik va axborot madaniyati vositasida bo‘lajak ingliz til o‘qituvchilarining informatsion-analitik kompetentligini rivojlantirish mexanizmlari o‘zaro aloqa tizimlari, motivatsion, intellektual, refleksiv, irodaviy sifatlar, ijtimoiy kontekstlar hamda motivatsion-intellektual va amaliy faoliyatli vaziyatlarni kasbiy transformatsiyalash asosida takomillashtirishga doir amaliy takliflaridan O‘zMTRK “O‘zbekiston” teleradiokanali DMda 2023-2024-yillarda efirga uzatilgan “Ta’lim va taraqqiyot”, “Millat va ma’naviyat”, “Bolalar va biz” dasturining ssenariysini tayyorlashda foydalanilgan (O‘zbekiston milliy teleradiokompaniyasi “O‘zbekiston teleradiokanali” davlat muassasasining 2024-yil 22-iyuldagi 04-36-868-son ma’lumotnomasi). Natijada, mazkur eshittirishlar jamiyatda axborot iste’moli madaniyatini shakllantirish, informatsion-analitik ko‘nikmalarni shakllantirishga qaratilgan targ‘ibot-tashviqot ishlari samaradorligiga ijobiy ta’sir ko‘rsatgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish