Parmonova Laylo Ilxomovnaning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon

I.Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i):
“Ona tili ta’limiga integrativ yondashuv asosida sensomotorikani rivojlantirish metodikasini takomillashtirish”(ona tili fani misolida), 13.00.02 – Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi (o‘zbek tili) (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2024.1.PhD/Ped7508.
Ilmiy tadqiqot ishi bajarilgan muassasa nomi: Qarshi davlat universiteti.
Ilmiy rahbar: Nurullaeva Shaxlo Uktamovna, pedagogika fanlari doktori (DSc), professor.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa nomi, IK raqami: Qarshi davlat universiteti, PhD.03/04.06.2020.Ped.70.02.
Rasmiy opponentlar: Oripova Nodima Xalilovna, pedagogika fanlari doktori (DSc), professor; Shabbozova Dilfuza Ruzikulovna, pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD), dotsent.
Yetakchi tashkilot: Buxoro davlat universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi boshlang‘ich sinf ona tili darslarida o‘quvchilar sensomotorikasini rivojlantirish metodikasini takomillashtirish hamda ilmiy-metodik tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
kichik maktab yoshdagi o‘quvchilar hissiy bilish jarayonining pedagogik va psixologik aspektlari bilish turlarining o‘zaro aloqadorligini sensorika va bilish birligiga ko‘ra aniqlashtirish orqali ochib berilgan;
ona tilidan  integrativ darslarda sensomotorikani rivojlantirish jarayoni ichki aqliy jarayonni o‘zgarishi tashqi real xatti-harakatlarning ichki harakatlarga aylanish jarayoniga ko‘ra interiorizatsiyalash asosida  aniqlashtirilgan;
boshlang‘ich sinf ona tili darslarida o‘quvchilar sensomorikasini rivojlantirish jarayonining funksional modeli individual va jamoaviy mashg‘ulotlarda ixtiyoriy diqqatning harakatlarni boshqarish faoliyati va mashqlar mazmuniga diqqatning jamlanganligiga ko‘ra shakllantirish orqali takomillashtirilgan;
boshlang‘ich sinf ona tili darslarida o‘quvchilar sensomotorikasini rivojlantirishga yo‘naltirilgan o‘quv-tarbiyaviy mashg‘ulotlarini optimallashtirish metodikasi o‘quvchilarning hissiy bilish va harakat birligini akmeologik, integrativ, faoliyatli va individual yondashuvlariga ko‘ra ta’minlash asosida takomillashtirilgan.
IV.Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Boshlang‘ich sinf ona tili darslariga integrativ yondashuv asosida o‘quvchilar sensomotorikasini rivojlantirish metodikasini takomillashtirish bo‘yicha ishlab chiqilgan ilmiy natijalari:
kichik maktab yoshdagi o‘quvchilar hissiy bilish jarayonining pedagogik va psixologik aspektlari bilish turlarining o‘zaro aloqadorligini sensorika va bilish birligiga ko‘ra aniqlashtirish orqali aniqlashtirilganligiga oid takliflardan “Tarbiyalanuvchilarni hissiy rivojlantirish metodikasi” nomli o‘quv qo‘llanmani tayyorlashda samarali foydalanilgan (O‘zbekiston Respublikasi Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2022 yil 13-maydagi 166-sonli buyrug‘i bilan tasdiqlangan 166-119 raqamli nashr guvohnomasi). Natijada, maktabgacha va boshlang‘ich ta’lim uzviyligida o‘quvchilarni hissiy rivojlantirish jarayonining metodik tizimi takomillashtirilishiga erishilgan;
boshlang‘ich sinf ona tili darslarida o‘quvchilar sensomorikasini rivojlantirish jarayonining funksional modeli individual va jamoaviy mashg‘ulotlarda ixtiyoriy diqqatning harakatlarni boshqarish faoliyati va mashqlar mazmuniga diqqatning jamlanganligi xususiyatlarini shakllantirish orqali takomillashtirilganligiga doir xulosalardan  OT-F1-049 raqamli “Talabalarda assertiv xulqni shakllantirishning ijtimoiy-psixologik xususiyatlari” mavzusidagi amaliy loyihasini amalga oshirishda foydalanilgan (Jizzax politexnika instituti tomonidan 2023 yil 8-sentyabrda berilgan 03-2135-2132 raqamli ma’lumotnoma). Natijada, pedagogik faoliyat davomida ta’lim jarayoni ishtirokchilari sensomotorikosini rivojlantirish imkoniyati oshishiga erishilgan;
boshlang‘ich sinf ona tili darslarida o‘quvchilar sensomotorikasini rivojlantirishga yo‘naltirilgan o‘quv-tarbiyaviy mashg‘ulotlarini optimallashtirish metodikasi o‘quvchilarning hissiy bilish va harakat birligini akmeologik, integrativ, faoliyatli va individual yondashuvlar orqali ta’minlash asosida takomillashtirilganligiga oid ma’lumotlardan “Tarbiyalanuvchilarni hissiy rivojlantirish metodikasi” nomli o‘quv qo‘llanmani tayyorlashda foydalanilgan (O‘zbekiston Respublikasi Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2022 yil 13-maydagi 166-sonli buyrug‘i bilan tasdiqlangan 166-119 raqamli nashr guvohnomasi). Notijada, maktabgacha va boshlang‘ich ta’lim uzviyligida o‘quvchilar sensomotorikasini rivojlantirish jarayonining  metodik ta’minoti rivojlantirilishiga xizmat qilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish