Zaxidov Shuxrat Baxtiyorovichning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon

I.Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtissoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): “Harbiy didaktik ta’lim jarayonida pedagogik paradigmalar ustuvorligini ta’minlash metodikasi” (“Harbiy san’at tarixi, milliy harbiy sana’t va O‘zbekistonning eng yangi tarixi fani misolida)”, 13.00.02– Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi (tarix) (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2024.3.PhD/Ped121.
Ilmiy tadqiqot ishi bajarilgan muassasa nomi: O‘zbekiston Respublikasi Qurolli Kuchlari Akademiyasi.
Ilmiy rahbar: Usarov Jabbor Eshbekovich, pedagogika fanlari doktori, professor.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: Chirchiq davlat pedagogika universiteti, DSc.03/30.04.2021.Ped.82.01.
Rasmiy opponentlar: Ismoilov Temurbek Islomovich, pedagogika fanlari doktori, professor; Himmataliev Do‘stnazar Omonovich, pedagogika fanlari doktori, professor.
Yetakchi tashkilot: O‘zbekiston Respublikasi Jamoat xavfsizligi universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi mamlakatimiz oliy harbiy ta’lim muassasalarida harbiy didaktik ta’lim jarayonida pedagogik paradigmalar ustuvorligini ta’minlash metodikasini takomillashtirish bo‘yicha taklif va tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
harbiy kadrlar tayyorlashda pedagogik ta’lim transformatsiyasini ta’minlashning nazariy asoslari harbiy-professionallikning akmeogrammasini kursantlarning professional mutaxassis bo‘lib rivojlanish sferasiga bazaviy ko‘rsatkichlar hamda madaniy-falsafiy yondashuv asosida vertical integratsiyalsh orqali takomillashtirilgan;
harbiy didaktik ta’lim sharoitida bolajak ofiser-kadrlar tayyorlshning pedagogik modeli kursantlarning harbiy-professional kompetentligini takomillashtirish mazmunini ularning egallayotgan kasbiga qadriyatli munosabatni shakllantirish funksiyasiga professional harbiy kadrni shakllantirishning funksional aloqadorlik algoritmiga muvofiq moslashtirish asosida ishlab chiqilgan;
bo‘lajak ofiserlarni kasbiy tayyorlash metodikasi kasbiy fanlarni o‘qitishning didaktik ta’minotini kursantlarning harbiy-kasbiy professionallik darajasini oshirishga qaratilgan interfaol va grafik organayzer metodlarni harbiy-professionallikning akmeogrammasiga muvofiq funksional yo‘naltirish asosida takomillashtirilgan;
oliy harbiy ta’lim muassasalarida kasbiy fanlarni integratsiyalab o‘qitish mexanizmi kursantlarning professional tayyorgarligini yaxlit rivojlantirishda kasbiy fanlarga yondosh predmetlarning fundamental asoslarini integratsiya mazmuni va amaliy metodlarni qo‘llsh asosida oliy harbiy ta’limda pedagogik jarayonlar transformatsiyani ta’minlsh orqali takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. “Harbiy didaktik ta’lim jarayonida pedagogik paradigmalar ustuvorligini ta’minlash metodikasi (“Harbiy san’at tarixi, milliy harbiy sana’t va O‘zbekistonning eng yangi tarixi”) mavzusi bo‘yicha olib borilgan tadqiqot natijalari asosida:
harbiy-professionallikning akmeogrammasini kursantlarning professional mutaxassis bo‘lib rivojlanish sferasiga bazaviy ko‘rsatkichlar hamda madaniy-falsafiy yondashuv asosida vertical integratsiyalsh orqali takomillshtirilgan harbiy kadrlar tayyorlashda pedagogik ta’lim transformatsiyasini ta’minlashning nazariy asoslariga doir takliflaridan O‘zbekiston Respublikasi ayrim qonun hujjatlariga o‘zgartirishlar kiritish orqali “O‘zbekiston Respublikasi umumharbiy majburiyat va harbiy xizmat to‘g‘risida”gi qonunning 26-bobini ishlab chiqishda foydalanilgan (O‘zbekiston Respublikasi Mudofaa vazirligining 2024-yil 3-iyuldagi ma’lumotnomasi). Natijada, Qurolli Kuchlar tizimidagi barcha xizmat qilayotgan harbiy xizmatchilarning harbiy xizmat faoliyati samaradorligini oshirishdagi rag‘batlantiruvchi omil ta’minlangan;
kursantlarning harbiy-professional kompetentligini takomillashtirish mazmunini kursantlarning egallayotgan kasbiga qadriyatli munosabatni shakllantirish funksiyasiga professional harbiy kadrni shakllantirishning funksional aloqadorlik algoritmiga muvofiq moslashtirish asosida ishlab chiqilgan harbiy didaktik ta’lim sharoitida bolajak ofiser-kadrlar tayyorlshning pedagogik modeliga doir takliflaridan O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019-yil 12-sentyabrdagi PQ-4447-sonli Qarori bilan tasdiqlangan “O‘zbekiston Respublikasi fuqarolarining harbiy xizmatni o‘tash tartibi to‘g‘risida”gi Nizomning 215-bandini ishlab chiqishda foydalanilgan (O‘zbekiston Respublikasi Mudofaa vazirining 2024-yil 3-iyuldagi ma’lumotnomasi). Natijada, O‘zbekiston Respublikasi Qurolli Kuchlar tizimidagi OHTMlari, harbiy qism va bo‘linmalarida kundalik xizmat-jangovar faoliyatining samaradorligini ta’minlash va harbiy xizmatchilarda tinchlik va osoyishtalikni ta’minlashdek oliy mas’uliyat tuyg‘usini shakllantirish borasidagi ishlarning samaradorligini oshirishga xizmat qilgan;
kasbiy fanlarni o‘qitishning didaktik ta’minotini kursantlarning harbiy-kasbiy professionallik darajasini oshirishga qaratilgan interfaol va grafik organayzer metodlarni harbiy-professionallikning akmeogrammasiga muvofiq funksional yo‘naltirish asosida takomillshtirilgan bo‘lajak ofiserlarni kasbiy tayyorlash metodikasi bo‘yicha takliflar O‘zbekiston Respublikasi Qurolli Kuchlari Akademiyasining o‘quv-tarbiyaviy jarayonida foydalanilgan (O‘zbekiston Respublikasi Qurolli Kuchlari Akademiyasining 2024-yil 15-fevraldagi dalolatnomasi). Natijada, O‘zbekiston Respublikasi Qurolli Kuchlari Akademiyasi kursantlarining ta’lim olishlari va fan dasturlarini o‘zlashtirishlari uchun xizmat qilgan;
kursantlarning professional tayyorgarligini yaxlit rivojlantirishda kasbiy fanlarga yondosh predmetlarning fundamental asoslarini integratsiya mazmuni va amaliy metodlarni qo‘llsh asosida oliy harbiy ta’limda pedagogik jarayonlar transformatsiyani ta’minlsh orqali takomillshtirilgan oliy harbiy ta’lim muassasalarida kasbiy fanlarni integratsiyalab o‘qitish mexanizmi bo‘yicha takliflar O‘zbekiston Respublikasi Qurolli Kuchlari Harbiy meros va zamonaviy tadqiqotlar intituti faoliyatida jarayonida foydalanilgan (O‘zbekiston Respublikasi Qurolli Kuchlari Harbiy meros va zamonaviy tadqiqotlar intitutining 2024-yil 3-apreldagi dalolatnomasi). Natijada, O‘zbekiston Respublikasi Qurolli Kuchlari Akademiyasi kursantlarining ta’lim olishlari va fan dasturlarini o‘zlashtirishlari uchun xizmat qilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish