Ҳайитов Баҳодир Юсуфовичнинг
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон

I. Умумий маълумотлар. Диссертация мавзуси, ихтиссослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): “Интегратив уондашув асосида талабаларни фундаментал билимларини ривожлантирувчи дастуриу таъминотни такомиллаштириш методикаси”, 13.00.06 - Рақамли таълим назарияси ва методикаси (педагогика фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: B2022.1.PhD/Ped2781.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Тошкент давлат педагогика университети.
Илмий раҳбар: Абдуллаева Барно Сайфутдиновна, педагогика фанлари доктори, профессор.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Тошкент давлат педагогика университети, DSc.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Расмий оппонентлар: Султонова Ўғилой Набиевна, педагогика фанлари доктори, профессор; Абдуллаев Ботир Бахтиёрович, педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD), доцент.
Етакчи ташкилот: Фарғона давлат университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади интегратив уондашув асосида талабаларни фундаментал билимларини ривожлантирувчи дастуриу таъминотни такомиллаштиришдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
Интегратив ёндашув асосида талабалар фундаментал билимларини ривожлантирувчи дастурий таъминотни такомиллаштиришнинг дидактик имкониятлари касбий фаолиятга тайёрлашнинг педагогик мазмуни интенсивлигини таъминлаш,  зарурий касбий компетенсиялар ва функсионал билимларини ривожлантириш ҳамда ташкилий-методик ва эргономик талабларни сифатли бажаришга барқарор устуворлик бериш асосида такомиллаштирилган.
Интегратив ёндашув асосида техника олий таълим муассасалари талабаларининг фундаментал билимларини ривожлантириш модели дастурий таъминотини яратиш ва уни татбиқ этишнинг ташкилий-методик, технологик-жараёнли ва диагностик-натижавий компонентлари узвийлигини таъминлашга қаратилган виртуал мобилликни ошириш ҳамда фанлараро интеграцион ўқитиш тамойилларининг интегратив яхлитлигини умумий мақсадга йўналтириш асосида такомиллаштирилган.
техника олий таълим муассасалари талабаларининг фундаментал билимларини ривожлантириш самарадорлиги синхрон ва асинхрон таълим бериш имкониятини кенгайтиришга хизмат қиладиган дастурий таъминот элементларини  мувофиқлаштириш ҳамда чизма ва диаграммаларни яратишда дастурий таъминотлардан фойдаланишнинг педагогик инфратузилмасини ривожлантириш асосида такомиллаштирилган.
техника олий таълим муассасаларида талабаларнинг фундаментал билимларини ривожлантириш даражаларини баҳолашнинг ташкилий-функсионал мазмуни конструкторлик, яратувчанлик, тадқиқотчилик каби компютер инжиниринги мутахассислигига хос сифатларни дисперсион ва спектрал кенгликда умумлаштириш, тизимлаштириш ҳамда Ҳемис тизимига рационал интеграция қилиш асосида такомиллаштирилган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Интегратив ёндашув асосида талабаларни фундаментал билимларини ривожлантирувчи дастурий таъминотни такомиллаштириш методикаси юзасидан олинган натижалар асосида:
Интегратив ёндашув асосида талабалар фундаментал билимларини ривожлантирувчи дастурий таъминотни такомиллаштиришнинг дидактик имкониятлари касбий фаолиятга тайёрлашнинг педагогик мазмуни интенсивлигини таъминлаш, зарурий касбий компетенсиялар ва функсионал билимларини ривожлантириш ҳамда ташкилий-методик ва эргономик талабларни сифатли бажаришга барқарор устуворлик бериш асосида такомиллаштиришга оид таклифлар “Дифференциал тенгламалар” номли ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Ўзбекистон Республикаси олий таълим, фан ва инновациялар вазирлигининг 2022-йил 8-сентябрдаги 306-сон буйруғи, 302-0183 рақамли гувоҳнома). Мазкур ўқув қўлланма талабаларнинг фундаментал билимларини ривожлантирувчи дастурий таъминотни такомиллаштиришга шароит яратилган.
Интегратив ёндашув асосида техника олий таълим муассасалари талабаларининг фундаментал билимларини ривожлантириш модели дастурий таъминотини яратиш ва уни татбиқ этишнинг ташкилий-методик, технологик-жараёнли ва диагностик-натижавий компонентлари узвийлигини таъминлашга қаратилган виртуал мобилликни ошириш ҳамда фанлараро интеграцион ўқитиш тамойилларининг интегратив яхлитлигини умумий мақсадга йўналтириш асосида такомиллаштиришга доир таклифлар “Дифференциал тенгламалар” номли ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Ўзбекистон Республикаси Олий таълим, фан ва инновациялар вазирлигининг 2022-уил 8-сентябрдаги 306-сон буйруғи, 302-0183 рақамли гувоҳнома) Натижада талабаларнинг фундаментал билимларини ривожлантирувчи дастурий таъминотни такомиллаштиришга ва педагогик тажриба-синов натижалари самарадорлигини оширишга хизмат қилган.
техника олий таълим муассасалари талабаларининг фундаментал билимларини ривожлантириш самарадорлиги синхрон ва асинхрон таълим бериш имкониятини кенгайтиришга хизмат қиладиган дастурий таъминот элементларини  мувофиқлаштириш ҳамда чизма ва диаграммаларни яратишда дастурий таъминотлардан фойдаланишнинг педагогик инфратузилмасини ривожлантириш асосида такомиллаштиришга доир таклифлар “Дифференциал тенгламалар” номли ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Ўзбекистон Республикаси Олиу таълим, фан ва инновациялар вазирлигининг 2022-уил 8-сентябрдаги 306-сон буйруғи, 302-0183 рақамли гувоҳнома). Натижада талабаларнинг фундаментал билимларини ривожлантирувчи дастурий таъминотни такомиллаштиришнинг дидактик таъминоти кенгайтирилган.
техника олий таълим муассасаларида талабаларнинг фундаментал билимларини ривожлантириш даражаларини баҳолашнинг ташкилий-функсионал мазмуни конструкторлик, яратувчанлик, тадқиқотчилик каби компютер инжиниринги мутахассислигига хос сифатларни дисперсион ва спектрал кенгликда умумлаштириш, тизимлаштириш ҳамда Ҳемис тизимига рационал интеграция қилиш асосида такомиллаштиришга доир таклифлар “Дифференциал тенгламалар” номли ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Ўзбекистон Республикаси Олиу таълим, фан ва инновациялар вазирлигининг 2022-уил 8-сентябрдаги 306-сон буйруғи, 302-0183 рақамли гувоҳнома). талабаларнинг фундаментал билимларини ривожлантирувчи дастурий таъминотни такомиллаштириш самарадорлиги ошган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish